بازدید 396182

تغییرات جدید در گواهینامه‌های رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا از اجرای طرح‌ها و ارائه خدمات جدید از سوی این پلیس خبر داد و گفت که طرح شماره‌گذاری خودرو در مقابل در منزل و ارائه گواهینامه یک روزه موتورسیکلت اجرایی شد.
کد خبر: ۱۲۰۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ 31 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: در کشورمان ۲۹۳ هزار کیلومتر راه وجود دارد که ۲۶ هزار کیلومتر آن جزو راه‌های اصلی است. همچنین ۱۴۴۰ شهر داریم که پلیس راهور در تمامی این موارد مسئولیت تامین نظم ترافیکی را برعهده دارد.

هادیانفر با بیان اینکه سال گذشته ۳۵ میلیارد تردد در شهرها و ۶.۸میلیارد تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است، گفت: این ترددها ازسوی ۳۹ میلیون وسیله نقلیه سبک و سنگین که در کشور موجود است، انجام شده است.

ایجاد گواهینامه دو زبانه

وی از صدور گواهینامه دو زبانه رانندگی برای متقاضیان خبر داد و گفت:  براساس کنوانسیون ژنو گواهینامه رانندگی رانندگی کشورمان در ۷۲ کشور دیگر معتبر است و در مورد پذیرش گواهینامه در ۱۳ کشور نیز درحال رایزنی و پیگیری هستیم. در همین راستا نیز تصمیم گرفتیم تا برای متقاضیان گواهینامه دو زبانه صادر کنیم. الزامی در دریافت کواهینامه دو زبانه وجود ندارد و به زودی سامانه درخواست آن فعال می‌شود.

تغییر رنگ گواهینامه‌های رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین از اجرای طرح رنگ‌بندی گواهینامه‌ها خبر داد و گفت: گواهینامه سفید برای رانندگان خوب، گواهبنامه نقره‌ای برای رانندگان خیلی خوب و گواهینامه طلایی برای رانندگان عالی صادر می‌شود. البته ابن طرح فقط در رنگ‌بندی خلاصه نمی‌شود و یکسری تسهیلات نیز برای این رانندگان در نظر گرفته خواهد شد که از جمله آن می‌توان تخفیف در جرایم قبلی و ... اشاره کرد که البته نیازمند تصویب مجلس است.

وی از اجرای طرح شماره‌گذاری خودرو در مقابل در منازل خبر داد و گفت: این طرح به شکل آزمایشی در تهران اجرا می‌شود و بعد از آن به شکل سراسری اجرا شده و خدمات تعویض پلاک در محل نیز انجام خواهد شد.

به گفته وی در این طرح که به صورت آزمایشی از تهران آغاز می شود ون‌های پلیس راهور برای فرایند تعویض پلاک به در منزل متقاضیان مراجعه می‌کنند و متقاضیان با مراجعه به سامانه سخا اقدام به ثبت اطلاعات و درخواست خدمت می‌کنند و پس از آن تیم پلیس راهور برای انجام  تعویض پلاک خودرو به در منزل فرد مراجعه و کلیه خدمات درهمان مکان ارائه می‌شود.

۶.۵ میلیون راکب موتورسیکلت فاقد گواهینامه رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا درباره اجرای طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت نیز گفت: طبق آمارهای ما حدود ۶.۵ میلیون نفر از راکبان موتورسیکلت فاقد گواهینامه رانندگی هستند که خب این افراد باید گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنند. با بررسی متوجه شدیم ۸۵ درصد افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، از این وسیله برای امرار معاش ‌و گذران زندگی استفاده می‌کنند. از طرفی شرکت در کلاس‌های آموزشی هم برای موتورسیکلت‌سواران زمان‌بر ‌و هزینه‌بر است به طوریکه هزینه صدور گواهینامه موتورسیکلت در آموزشگاه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: ما طرح گواهینامه یک روزه را برای متقاضیان و مالکان موتورسیکلت اجرا کردیم در این طرح تقریبا یک سوم هزینه آموزشگاه‌ها دریافت می‌شود و فرآیند صدور گواهینامه یک روزه انجام می‌شود. این طرح در ۵۸ شهر از ۱۵ استان کشور اجرایی شده و به زودی در سراسر کشور نیز ارائه می‌شود.

رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشک قانونی گفت: ۸.۳ درصد افزایش جانباختگان تصادفات را در شش ماهه امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم‌.

به ازای هر ایرانی دو وسیله نقلیه شخصی داریم

هادیانفر به عملکرد و اقدامات انجام شده برای طرح‌های ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی و خالی شدن پارکینگ‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۲۷۰ هزار موتورسیکلت که قابلیت ترخیص ندارند و فرسوده هستند همچنان در پارکینگ‌های کشورند که این موتورسیکلت‌ها باید اسقاط شود؛ چرا که دیگر مالکان هم تمایلی برای ترخیص این وسایل نقلیه ندارند.من از دستگاه قضایی درخواست می‌کنم که در این خصوص با پلیس همکاری کند.

رییس پلیس راهور فراجا با انتقاد از اجرا نشدن طرح اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: با روند کنونی تا سه سال آینده ترافیک در کلانشهرها و جاده‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

هادیانفر با اشاره به اینکه به ازای هر ایرانی دو وسیله نقلیه شخصی داریم، گفت: اکنون بیش از ظرفیت کشور خودرو داریم. سوال اینجا که باید بپرسیم سرانه وسایل نقلیه عمومی به ازای هر ایرانی چقدر است؟

هادیانفر با اشاره به طرح جدید واردات خودرو و فقدان سرانه برای تولید خودرو داخلی گفت: متاسفانه هیچ خروجی برای خودروهای فرسوده و اسقاطی وجود ندارد و با این روند شرایط ترافیکی بحرانی را خواهیم داشت و در حوزه آلودگی هوا هم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، الان یک نیسان با ۷۰ سال سن هم می‌تواند به شرط داشتن گواهی معاینه فنی پلاک دریافت کند. ما از دولت خواستیم که سن فرسودگی خودرو را اجرایی کند و موافقت‌هایی هم صورت گرفته است. اما بهتر است سن فرسودگی به قانون تبدیل شود تا دیگر امکان لغو آن وجود نداشته باشد.

وی همچنین از صدور 24 میلیون برگ جریمه برای معاینه فنی در سال گذشته خبر داد و گفت:‌پلیس به وظیفه خود و آنچه که قانون در این خصوص برایش تعیین کرده عمل می‌کند، اما باید زیرساخت‌ها نیز اصلاح شود. این 24 میلیون جریمه هم برای موتور سیکلت و هم برای خودرو است.

رئیس پلیس راهور فراجا در باره تغییر در کیفیت خودروهای تولید داخل نیز اظهارکرد:‌حتی یک پیچ نیز در این خصوص تغییر نکرده است و همین واکنش را از من داشته باشید. ما جلسات متعددی در این خصوص داشتیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸۸
چرا میگوییدخودروی فرسوده. منظورتان خودروهای قدیمی میباشد؟ خیلی از این خودروهای قدیمی برای معاینه اجازه ورود ندارند و از دور خارج میشوند در حالیکه خیلی کارکرد بهتری از خودروهای مدل جدید ساخت داخل دارند.
بسیارپیشنهادات جالبی است اگراجراشود
راننده خوب و بخشودگی جرایم احتمالی ها؟
تناقض تا کجا؟
با سلام؛
طرح خوبی هست منتهی سردار هادیانفر گرامی اوّل از زیر ساخت های تولید کارت برای گواهینامه ها اطمینان حاصل فرمائید که خدایی ناکرده فردا با مشکل کمبود کارت روبرو نشوید.
انشاء الله صدور همچین گواهینامه هایی برای ما ارزان تمام شود.
قوانین را اصلاح کید تا گرفتن گواهینامه نیز راحتر شود برای نمونه یکی از شروط گرفتن گواهینامه موتور داشتن خدمت سربازیست که میبایست اصلاح گردد .نمونه دیگر فردیکه در رانندگی تبحر دارد به اجبار میبایست مبلغ زیر 5 میلیون هزینه کند وکلاس رانندگی در شهر برود تا بتواند امتحان گرفتن گواهی نامه بدهد . بعضی از اموری که به پلیس 110 سپرده شده است اصلاح واز طریق فضای مجازی انجام پذیرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
شرط خدمت سربازی که خیلی وقته برداشته شده
مگه میخایم بااین لگن بریم خارج رانندگی که تلاش میکنیددر۱۳کشوردیگه به ثبت برسونید این ازخیابان ها این ازماشین های لگن افتضاح
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
مگه شما با ماشین شخصی از کشور خارج میشی؟
شرط رانندگی در کشورهای دیگه داشتن گواهینامه رانندگی بین اللملی هست ! نه ماشین بین اللملی!
خودتحقیر نباشیم
OmiD
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
واسه اونی که در خارج ازکشور سرکارش با ماشینه عالیه.
باز چه نقشه ای برای مردم کشیدن. آقا ما این لطف را به لقایش بخشیدم. لطفا شعار پوچ ندید. راست میگید اول عمل کنید پس از ازمایشتان مردم را دعوت به امورالخیر کنید
سلام و درود
وقت بخیر
تصمیمات بسیار خوبی هست به یاری ایزد به نتیجه برسد
چند گزینه هست که چند سالی میشه باعث شده مشکلات بسیار زیادی رو برای رانندگان عزیز ایجاد کند 1گواهینامه پایه ۳ و ۲ این چه معنی داره و قتی راننده ای با خودرو پلاک شخصی ۲/۵تن حق رانندگی دارد اما پا همین ظرفیت پلاک عمومی نه ؟ با سواری شخصی حق رانندگی دارد با سواری پلاک عمومی نه ؟
در صورتی که چند سال قبل یک گواهینامه پایه یک داشتیم و یک گواهینامه پایه دو گواهینامه های تخصصی دیگه که مورد بحث نیست ،و حتی بهترین راننده ها رو داشتیم اما الان شخصی با داشتن ۱۰ سال گواهینامه پایه ۳ حتما باید گواهینامه پایه ۲ دریافت کند تا بتواند از خودرو های پلاک عمومی و یا بیش از ظرفیت ۳ تن استفاده کند ؟
خیلی عقبی ، سربازی برا گواهینامه خیلی وقته قانونش برداشته شده
سلام براگواهینامه موتوریکروزه مراجعه به آموزشگاه کردم گفتندصحت نداره. همان روال سابق روطی کردم
پاسخ ها
mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
واسه گواهینامه موتور تهران شهرک آزمایش بدون
آموزشگاه امتحان میگیرن،فقط یخورده باید صبر داشته باشی،،چون متقاضی زیاد هست و باید اسم بنویسی و یک ماهی طول میکشه تا نوبتت بشه
متاسفانه در تمامی طرح ها همیشه قوانین دست و پاگیر وجود داره که باعث پایین آمدن راندمان اجرایی میشه
سردار عزیز تلاش دارن تا با صدور گواهینامه یکروزه مشکلات راکبین و اجتماع را حل کنن ولی وقتی مراجعه میکنیم میگن یکی از الزاماتش اینه که سند موتور سیکلت باید بنام متقاضی گواهینامه باشه. حالا تکلیف اون اکثریتی که موتور اقساطی ویا امانی سوار میشن چیه خدا عالمه
خونه آباد ما تو خونه نشستیم اس ام اس اومده جریمه شدی توی خیابون در حالیکه ما توی خونه هستیم مینوسین جریمه ها را نصیب هر بدبختی شد لاتاری برنده شده بره بپردازه
جای تأسف داره که بعضی از نظر های منفی اینقدر رأی مثبت میگیرن
این از رویکرد و نگاه منفی افراد نشأت میگیره
برید اصلش را درست کنید من چشمم ضعیف شده بود گواهینامه پایه یکم را گرفتید وگواهینامه ۳ به من دادید من رفتم چشمم را عمل کردم واز تو وامثال تو که بیسواد بودند وبا لابی لیسانس وفوق لیسانس گرفتید بهتر میبینم نانم را بریدید
پاسخ ها
عارف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
چنین چیزی صحت ندارد... لابد اونی که گواهینامه پایه۳ داشته باشه با ضعیف بودن چشمش پایه بوق میگیره??
یعنی چی به ازای هر ایرانی دو خودرو وجود داره یعنی الان صد وهفتاد ملیون خودرو ویا موتور سیکلت وجود داره همه امارهاتون توش اغراق میشه و واقعی نیست خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
از ۱۴۰۰ تا الان چهار دفعه این اتفاق برای من افتاد و برای من جریمه ثبت شد و به اجرائیات پلیس راهنمای و رانندگی مراجعه کردم و بعد از روزها الاف شدن و جواب سربالا شنیدن از آنها باوجود عکس ماشین جریمه شوند گفتند که نمی‌توانند کاری انجام دهند و مجبور شدم شکایت کنم و مبلغی بیشتر از مبلغ جریمه هم در آنجا پرداخت کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
ماتوخونه دوچرخه نداریم ی خانواده ۵نفر.. لطفا ماشینومون رد کنید کی دزدیده???
چه کار مهمی مه کنند
فقط دست توجیب مردم بدبخت وبیچاره میکنید.رایگان که نمی‌دید تمام کشورها خدمات دولت رایگانه ۹۰میلیون ایرانی+۱۸یاشایدبیشترافغانی ازهرکدوم بخواید۵۰تومن بگیریدمیشه خرج ۱۰ساله کشور.
سلام وقت همه دوستان بخیر علاج چاره فقط تکنولوژی روز دنیاست یعنی خودروهای برقی خودران خودشارژ نه سوختی مصرف میشود نه سانحه ای با یک بار شارژ هم اکثرا تا 800 کیلومتر مسافت را میپیمایند و خودشارژ هم در حال تحول است و با پنل های روی سقف خودرو حتی از همین شارژ 20 دقیقه ای هم بی نیاز میشود راهشم فقط تعامل با خودروسازان برتر و انتقال تکنولوژی است و یا حتی مثل کشور چین بتوانیم از تسلا و تکنولوژیش کپی برداری تولید کنیم صدالبته باید قیمت ها واقعی شود این قیمت ها بعضا تا 10 برابر یک خودرو قیمتگذاری میشود و اکثرن مردم قدرت خرید ندارن
اگر واقعا دنبال آلودگی هوا هستید خود روهایی که سالهاست در در خ یبانها ویا هرجای دگر از کار افتاده وهیچ استفاده نمی‌شوند کارت سوخت آنهارا چرا باطل نمی‌کنید برای باطل کردن کارت سوخت خیلی راحت میتوانید از روی لیست خودروهای موجود در راهور ناجا که سالیانه نمی‌آیند معاینه بگیرند درآورید وکارت سوخت آنها باطل کرده ببینید چند هزار لیتر سوخت به نفع دولت و هوای کشور است متشکرم
من شخصا اززحمات وتلاش شبانه روزی پلیس کشور قدردانی می کنم وقبول دارم اگر پلیس نباشد کشوردچارهرج ومرج وبی نظمی می‌شود.
تازه یادتون افتاده کاری کنید دستتون درد نکنه و لطفی دیگع بکنین حق گرفته شده مردم را به نماد پادش بهشون برنگردونین مرگ برای همه حق است
سلام سردار هیچ جای کره زمین مثل ایران درآمد و پس انداز 200ماه انسان رو برای یک خودروی داخلی که اسمش هم ملی هست رو از مردمش نمیگیره واسه همین پژو مدل هشتادش هم هنوز بعد سه سال داریم قسط میدیم سردار درآمد شما هم که خوب شده 24میلیون جریمه این همه نعمت برای شماست
بنام و حمد خدا . ترافیک و آلودگی هوا باعث مریضی و نابودی نسل بشر محیط زیست و تمام موجودات آسمان و زمین است یه فکری کنید یه کاری انجام دهید برای رفع آن .در قرن ما بیشترین جنایت جنگی و جنایت محیط زیستی در جهان شده که خدا معلوم نیست چه عذاب دردناک و دائمی در دنیا وآخرت به همه‌ ما انسانهای جهان به خاطر کوتاهی ما بدهد خدا رحم کند به همه ما .
سلام عرض ادب احترام جناب سردار لطفا به پایه دوم و پایه یک هم رسیدگی بفرمایین بنده ۱۷ سال گواهینانه پایه سوم دارم بدون تخلف و بدون حادثه الان میخوام پایه یک بگیرم باید حتما ۲ شخصی باشه ممنون میشم ی فکری به حال ما بکنین
تجربه نشان داده که در ایران این گونه تصمیمات ذوقی که خصوصا در موضوعی طبقه بندی مردم می‌پردازد، خیلی زود تبدیل به محلی برای سودجویان خواهد شد تا با نفوذ در دستگاه‌های اجرایی، قوانین ناقص و کارشناسی نشده را دور بزنند.
با عرض ادب خدمت تمام دوستان و هموطنان عزیز یه چند کلمه ای یا بهتره بگم درد لی بکنیمو بریم هرچند فقط درد دله کو کسی که بخواد به داد ما برسه ایشون سردار محترم میفرمایند باید خودروهای سن بالا یا همون فرسوده اسقاط بشن باشه دمت گرم اسقاطش کن و مردم صفر سوار بشن بازم دمت گرم صفر سوار میشیم ولی دقیقا با کدوم پول با گدوم سرمایه بند۶ خدا یا کلا تو مملکت نیستی یا انقدر وضع مالیت خوبه که اصلا متوجه ماها نیستی عزیز دل من اگر پولی داشتم ماشینی رو سوار نمیشدم که حتی وسایلشم به زور و بدبختی و مبالغ بالا پیدا میشه اگر راست میگید بگید بابت خودروی فرسوده یک خودرو تحویل میگیرید از مبلغ خودروی فرسوده کم کنید مابقیشم اقساط ببندید ماهیانه نه هر ۴ یا ۶ ماه ۲۰ میلیون تومان اگر واقعا به فکر ملت هستید و سلامتی آب و هوا و مردم این فقط بابت خودرو بود درد دل ما
قدرت مالی مردم برای تبدیل خودروی فرسود به خودرو جدید را در نظر بگیرید و راهکار ارائه دهید . از موضع قلدری و یک‌جانبه گرایی تصمیم نگیرید . هزینه صدها میلیون تومانی تعویض را چگونه باید تامین نماییم . التماس تفکر لطفاً .
من توی جنوب کشورم عصر خواب بودم. پیام آمد اسفراین جریمه شدی
تو پاراگراف قبلی گفته وسایل نقلیه یبک و سنگین توی کشور ۳۹ میلیون دستگاهه اما تو پاراگراف بعدی گفته به ازای هرشخص ۲ وسیله نقلیه وجود داره.
بااین حساب جنعیت کشور ما حدود ۱۹ میلیون جمعیت داره
والله ما که یکی را هم نداریم از اول هم نداشتیم ۳۰ درصد اصلا ندارن
باسلام وضعیت امتحان گواهینامه پایه یک در استان هرمزگان رودزیا کنید متقاضی یک سال بایدتونوبت باشه تا بتونه امتحان بده همش دزدی ولی نوبت میکنن تا امتحان ازت میگیرن
سلام تو این مملکت اینقدر دهنمون سوخته که اب سرد هم میخوریم اول فوت میکنیم جناب سردار فرزندم با مدرک بالای دانشگاهی رو وانت کار میکنه بعداز ده سال رانندگی گفتند باید پایه دو داشته باشی و5 میلیون ازش گرفتن تا حالا 8بار تو شهر ردش کردن کسی که یازده سال گواهینامه داره امتحان گیرنده همه سرهنگ باز نشسته نمیشه یه پول بیشتر بگیرین وبگین کمتر گیر بدن
پاسخ ها
Mohsen70
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
وقتی طرف نمیتونه قوانین را اجرا کنه و بلد نیست چرا باید گواهینامه بهش بدهند؟بره با جون ۲۵ مسافر یا چند تن بار مردم نابودکنه؟چرا امثال من تا پایه یک همه را سری اول قبول شدیم؟سخت نمیگیرن وضعیت اینه،طرف به قول شما راننده قدیمیه و هنوز حق تقدم فرعی و اصلی حالیش نیست مثل میاد وسط خیابان اصلی امتحان شهر امتحان ایین نامه هست منتهی عملی و کسی که رد میشه مشخصه ایین نامه بلد نیست پیچ نباید توقف کنی دنده عوض نکنی راهنما بزنی چهاراه رسیدی باید سه تا ایست بزنیپارک ال بزنی و....منم باشم رد میکنم نتونه انجام بده،
خسته نباشید لطفاً بگذارید عکس گواهینامه توسط شخص انتخاب گردد . عکس روی گواهینامه عین جن میمونه.
سلام نمیخواد گواهینامه هارو رنگ بندی کنید شرایط گواهینامه گرفتن و هزینه و مدت زمان گرفتنش را درست کنید یه گواهینامه پایه یک باید بعد از نام نویسی و پرداخت ۶ماه صبر کنی نوبتن بشه بعد کلاس بعد آموزش بعد امتحان میشه ۲سال فیکس دیگه کی گواهینامه بیاد خدا میدونه
اول ازهمه لطف کنیدچاله چوله های خیابانها رابرطرف کنیدگواهینامه پیش کش
به نام خداوند بزرگ باعرض سلام و خسته نباشید خدمت سرداران و سپاهیان عزیز انشالله که صلاح مملکتمان باشد و باعث کاهش تصادفات و مخصوصا رانندگانی که از دوچرخه سوارماشین شده اند را بگیرند در پناه حق باشید.
سلام،مردونه این گواهینامه پایه یک را دیگه کیلویی نکونیند، امتحان پایه یک را با ی کشنده با تریلی بگیرید که حداقل دنده عقب با تریلی را ی پایه یکم بلد باشه.
بی نهایت از تمام نیروهای پلیس زحمت کش کشورم تشکر میکنم ودست همه این عزیزان زحمت کش را میبوسم خداوند بشما وخانواده محترم تان سلامتی بدهد وروز بروز بهتر. و بهتر باشید
سللم اقا یه طرح بزارین امتحان ایین نامه جمع بشه بجاش یه امتحان شهری باشه اینجوری خیلی بهتر میشه گواهینامه گرفت هرسری میری امتحان ایین نامه بدیم الکی رد میکنن که پول بگیرن این درست نیس خداییش
رضا ازمشهدجناب هادیانفر من راننده تاکسی ون هستم باتوجه به اینکه سن اسقاط تاکسی ۱۰سال میباشد وسیله نقلیه عمومی ۱۵سال کارکرددارد باتوجه به اینکه ۵سال ازاسقاط میگذردهرروزبه تاکسی رانی مراجعه میکنم واظهار میدارن کهجایگزین نداريم ومن شده‌ام شاگرد تعمیرگاه هرچی کارمیکنم خرجش میکنم ازحضرتعالی تقاضای رسيدگي عاجل دارم درضمن سردارخرج دوتاخانواده ب گردن منه
سلام خدمت سردار این دیگه چه وضعیتش هست آخه گواهینامه چه ربطی به قد داره من قدم ۱۴۸ ولی میگن باید حتما ۱۵۰ باشی آخه این دیگه چه قانونی هست
سلام آقای هادی یانفر دست شما درد نکنه ما خودمان میایم تا تعویض پلاک زحمت نکشید به خدا دیگه همین طوری پول تعویض پلاک زیاد است با اینکه خودمان میایم اگر شما بیایید اندازه یه پول تعویض پلاک دیگه برای شما باید بذاریم کنار
سلام بنده۱۶ساله پایه سه دارم هنوزپولی اضاف نکردم برم پایه دوبگیرم حالاپایه یک که دیگه عمراپولشو داشته باشم،تازه روکامیون هم کارمیکنم ولی مجبورم بعد۵۰سال سن به عنوان شاگرد روماشین کارکنم شمادنبال دوزبانه کردن گواهینامه هستی؟
ایشان فکر میکنن ما تو سوئیس زندگی می‌کنیم.
وجدان فاتحه رنگ گواهینامه را سردار روی انسان خونده گواهینامه رانندگی پایه یکم همان آبی کنید بخدا ۷۲کشور که هیچ همان افغانستان هم گواهینامه مار ا قبول ندارند گواهینامه پایه یکم آبی موتور سیکلت قرمز پایه دوم سفید پایه سوم که درآمدی درست کردین نقرهای بنفش طوسی درست کنید ابهت کشور را
دوباره ‌راهی برا سرکیسه کردن ملت پیدا کردن ..
بعیدمیدونم این طرح رنگی موردتصویب مجلس قراربگیره چون بارمالی داره وازدرآمدسرشارجرائم کم میکنه
لزوم رعایت قوانین‌ راهنمایی و رانندگی توسط مردم را درست کنید، گواهینامه یک روزه که دردی را دوا نمی کند، فرهنگ رانندگی افتضاح است، عجله در رانندگی همچون ویروسی مسری در حال افزایش است و گریبان ملت ایران را گرفته راهی پیدا کنید برای این بیماری مسری...........
اقا عرض سلام اول ایمنی ماشین بعدا ازین جور صحبتها بالای ۸۰ کیلومتر در ساعت باید دستو پامون بلرزه.
نیروی انتظامی هراز چند مدت یک طرحهایی به ذهنش میرسه وبرمردم کلی هزینا وقت وکار وعلافی تحمیل میکنه واز درد ومرگ ووضع مردم خبرنداره پلی چرا تا حالا به فکر بین المللی بودن گواهینامه نبوده حالابه فکرش رسیده پلاک بین المللی گواهینامه بیان المللی دهه هاست که وجوددارد
پلیس را برای مزاحمت خودرویی بارها تماس میگیریم اقدام وعکس العملی نمی کنه یا نشون نمیده لابد منفعتی براشون داره تا برای مردم که بتونند با ارامش ودقدقه وبی مزاحمت زندگی کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با عرض سلام وخسته نباشید،خدمت سردار ،یه فکری هم به حال اندسته از افرادی که،کارت پایان خدمت ،پزشکی ،گرفته اند،برای انها گواهینامه،به هیچ عنوان،صادر نمیکنند .بنده برادرم ،کمی مشکل اعصاب داشت،انموقع برداشتند برای برادرم یه کارت پایان خدمت صادر کردند ،که با ان کارت پایان خدمت،نه میتواند گواهینامه رانندگی،بگیرد.ونه جایی مشغول کار شود.از سردار عزیز ،خواهشمندم،که فکری هم برای این دسته افراد بکنید .با تشکر
سلام . سردار وقت بخیر ، اگه مشکل فقط گواهینامه بود دلمون نمیسوخت ب جا اینکه رنگ گواهینامه صادر کنید بیزحمت رنگ ماشین رو ک فول اپشن باشع رو بیزحمت رنگ انتخاب کنید بابا ما ن جاده داریم ن ماشین خوب گواهنامه رو هم نداشته باشیم بهتره وقتی ۱۱۵ میاد سر صف بنزین خلاف ماشینا میاد و بزور میخواد بنزین بزنه و با پرسنل جایگاه در گیر میشه و میگه میتونم ک اومدم حالا کارت سوخت رو بده میخوام بنزین بزنم کلی ادم رو ب چشم ندید ب این میگی قانون ۱۱/۸/۴۰۲ جایگاه فلکه ساعت اهواز ساعت ۲ بامداد دوربین رو چک کن ببین ک نگی الکیه ببین چطور ایستاده بد کوتا نمیاد تازه درگیر هم میشه قااااانون رو اصلاح کنید لطفا بگید رنگ قانون خوب چ رنگه مرسی
سلام سردار محترم . در خصوص اتوبوسهای برون شهری که با سن بالی ۲۰ سال که بر اساس استاندارد جهانی عمر مفید ۱۰ سال می باشد این خود رو در ایران باین جاده های غیر استاندارد دو بار از عمر مفیدشان گذشته ودولت شرایط غیر معقولانه برای اسقاط ارائه می دهد در این بحران گرانی ونبود ارزش پولمان چگونه آورده داشته باشیم آنهم برای واردات خودرو ۵ سال کار وبدون خدمات قطعه
خدا وکیلی به فکر تامین لباس زمستون برا راهنمایی باش
چه فایده این کارا
هرموقع طرحی در ظاهر به نفع مردم باشد در واقع سر کیسه کردن مردم است وگرنه تو هر کار اداری فقط مردم فلک زده هم هزینه ی بیشتری میدن وهم الافی بیشتری دارند آخه رنگ بندی چه صیغه ای است .ضمنا برای رانندگی خوب سه چیز لازم است ۱_ خودروی باکیفیت از تمام لحاظ ۲_ جاده های استاندارد۳_ پلیس با وجدان کامل و بالا بردن فرهنگ رانندگی مردم که جان دیگران را بارزشتر از جان خود بداند
سلام پلیس بعلاوه 10 هم کاسبی راه انداخته بابت عکس گواهینامه که حتما خودش باید عکس بگیره تا حالا دغدغه عکس کارت ملی رو داشتیم الان گواهینامه هم بهش اضافه شده بخدا عکس گرفته بابت گواهینامه عین جن شدیم چه کاریه بخدا
متاسفانه همه این تغییرات و قوانین برای درآمد زائی و چاپیدن مردم است و گرنه اول زیر ساخت‌ها را درست می‌کنند اکثر مردم تمایل به استفاده از وسایل شخص داخلی را ندارند..
با سلام و ادب و احترام خدمت عزیزان پرتوان و زحمت کش راهور در کشور عزیزمان تعداد زیادی از بازنشستگان نیروهای مسلح حاضر به خدمت افتخاری در کمک به پلیس راهنمایی و رانندگی هستند این امر با برنامه ریزی و احراز شرایط لازم با توجه به نیازهای فراجا و فرصت آمادگی خدمت این عزیزان میسر خواهد شد و ضمن ایجاد نظم در کشور زمینه فعالیت و بهره گیری از تجربیات و انگیزه موجود در انان فراهم خواهد کرد .
لطفا قیمت گوشت رادرست کنید میدونید چقدر ازمردم ازخوردن گوشت وخیلی چیزها محرومند
این پیامهایی که میبینید اینهمه نوشتنه اینا همون باباهای تو خونه هستن حوصلشون سر رفته از بیکاری سر زبان گواهینامه چت میکنن?????? کولرارو خاموش کردید اخبارم تمام کلافه بیحوصله نشستید اینجا جواب همو میدید؟ خخخخخخ
اگر نگران آلودگی و ترافیک هستید ، چرا طرح دوچرخه عمومی را جمع کردید؟ قطعا دوچرخه و موتور سیکلت بسیار بهتر از ماشین هست ولی چرا موتورهای موتور سوارها را سالها در پارکینگ ها پوساندید ؟ تا ایران خوردو و سایپا فروش بیشتری داشته باشند !
خواهشمندم قبل اجرای بعضی از طرح ها به عوامل اجرایی آموزش بدید که گواهینامه و کارت موتور سیکلت و بیمه نامه جزو مدارک احراز هویت میباشد درزمان توقیف خودرو هنگامی که راننده مدارک خود را ارائه گرد دیگر خودرو آن را به پارکینگ تحویل ندهند ، متاسفانه یعنی از مجریان نیروی انتظامی خود بی قانونی می کنند و به مدارک خودرو اهمیت نمی دهند که این امر باعث می‌شود شهروندان محترم دچار ضرر شوند
طرح رنگ بندی
خب کسایی که گواهینامه دارن اماخودروشون دست بچه هاشونه طلایی میشن حتی بدون یک روز رانندگی! از قدیم گفتن کسی که املا نمینویسه غلط هم نداره
در کشورما ماشین ۶ ماه قبل از تولید جریمه می شود چه برسه به اینکه تو خونه بشینی ماشینت توپا کینگ باشه بعد پیامک جریمه برات بیاد درودبرپلیس زحمت کش
سلام 40ساله گواهینامه دارم الان برای تمدید رفتم پزشک چشم میگه باید بری کمیسیون
مشکل ترافیک ظرف ۲۴ساعت حل میشه
سلام وقت تون بخیر
آیا به اتباع ویزه یک ساله تجاری داشته باشند گواهینامه رانندگی داده ميشود یا نه؟
سلام میکنم خدمت سردارعزیزمان میخاستم ببینم من ۷۰سالم هست تاریخ گواهینامم تمام شده هیچگونه مشکل جسمی هم ندارم آیا گواهینامه تمدید میکنند؟؟ازلطف شماممنونم
ببخشید میخواستم بدونم بعد از زمانی که گواهینامه ها رنگ بندی شد اگرتخلف راننده زیاد شد چطوری رنگ گواهینامش رو عو ض
میکنید
آیا برای خانمها هم گواهینامه موتور صادر میشود
خواهشمندم گواهی نامه نیسان را که بعضی‌ها پایه ۳ میخواد و بعضی‌ها وزن ماشینو تو کارت ۳۸۰۰ زدن پایه ۲ میخواد قبلا وزنشو کاهش میدادن مردم با پایه ۳ میتونستن از این خودرو استفاده کنن ام حالا من نیسان خریدم زندگیمو اداره کنم ماشینهای جدید پایه دوم میخواد خواهشن با مردم کمک کنید بتونن از پایه سه استفاده کنن مگه نیسان با نیسان چه فرقی دارد خیلی‌مردم اذیت میشن
سردار تورو خدا پیگیر اینکه باید دوسال از پایه 2بگذره تا پایه 1بگیریم باشید بابا والله 2سال خیلی زیاد توروخداحداقل بکنیدش 1سال
این آقا نشسته پشت میز کارش یکی هم گفته اینارو داریم وگرنه چطوری میگه به اعضای هر ایرانی دو خودرو هست هرکسی ماشین با این طرح (قرعهکشی)چپاول پول ها مردم هرچند مردم فروختن به دلال بعد حالو دولت که اقساط نمیده میریم پیش دلال همین ساینا تولید آشغال داخلی رو میگه ۵۵۵۰۰۰۰۰۰۰ م
درمورد این طرح غصه نخورید اجرایی نمیشه .چون کاری که قرار نیس انجام بدن اول میان خبرش رو میدن .یعنی معادلش میشه اینکه آی مردم ما قرار نیس همچین کاری بکنیم .چند سال دیگه که بپرسین چی شد میگه آها اون رو میگی؟آره نشد ولش کردیم ولی بودجه ش رو گرفتیم
سلام بیایدگواهینامه رودوبخش کنیدیاحداقل کسی که۲۰ساله گواهینامه داره اتومات دوبشه این کارئ که مشکل مردموکم میکنه بخدازشته برامنی که ۲۰ساله راننده ام بگن شمانمیتونی تاکسی برونی، دردمردمواضافه نکنید
این حرف هم مثل بقیه عدد و آمارهاشون بی اساس و بی حساب و کتابه
خدا بخیر کنه حتماً برای خالی کردن جیب مردمه
سلام لطفا قانون رو تغییر بدید ک بشه بعد گرفتن گواهینامه پایه دو بشه واسه پایه یکم ثبت نام کنیم الان بعد اینکه پایه دو گرفتیم باید دو سال تمام صبر کنیم تا یک رو بگیریم من الان باید دوسال به راننده حقوق بدم ماشینم بره جاده در صورتی ک خودمم از بچگی رانندگی میکنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست