بازدید 1476

شمار کشته‌های طوفان مکزیک افزایش یافت

فرماندار ایالت گوئررو در مکزیک اعلام کرد که شمار کشته‌های طوفان اوتیس در این کشور به ۴۳ تن افزایش یافت.
کد خبر: ۱۲۰۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ 30 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، سالگادو اولین یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که ۳۳ تن از کشته‌ها مرد و ۱۰ تن دیگر زن هستند.

وی افزود که برق ۵۸ درصد از مناطق شهر آکاپولکو وصل شده و مقام‌های کشور از ۱۰ هزار خانه و ساختمان بازدید کرده‌اند تا میزان خرابی‌ها را ارزیابی کنند.

این در حالی است که ساکنان مناطقی که دچار آبگرفتی شده‌اند نسبت به عملکرد دولت انتقاد کرده و می‌گویند که مقام‌های دولتی کمک کافی ارائه نکرده‌اند.

این در حالی است که برخی خانواده‌ها همچنان به دنبال یافتن مفقودشدگان هستند.

آکاپولکو بزرگ‌ترین شهر در ایالت جنوبی گوئررو یکی از فقیرترین شهرهای مکزیک است. اقتصاد محلی این منطقه به شدت به گردشگری وابسته است اما طوفان اوتیس به برخی از معروف‌ترین هتل‌های خط ساحلی این شهر آسیب زیادی وارد کرده است.

اوتیس که به‌طور غیرمنتظره‌ای در سواحل اقیانوس آرام تشدید شد، چنان قدرتمند بود که درختان بزرگ را از ریشه بیرون آورد، بیمارستان‌ها را زیر آب برد و مقامات این شهر را مجبور کرد تا صدها بیمار را به مناطق امن منتقل کنند.

طوفان اوتیس که روز چهارشنبه مکزیک را درنوردید، باعث ایجاد آبگرفتگی در خیابان‌ها شد، سقف خانه‌ها و هتل‌ها را شکافت، ماشین‌ها را زیر آب برد و ارتباطات، جاده‌ها و دسترسی‌های هوایی را قطع کرد و خسارات زیادی را در سراسر آکاپولکو (شهری با نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر جمعیت) بر جای گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست