بازدید 1719

برگزاری رزمایش مشترک دریایی اعضای ناتو در مدیترانه

رزمایش دریایی اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به نام «دینامیک مارینر» در سواحل ایتالیا در مدیترانه در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴ 29 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مرکز رسانه‌ای فرماندهی دریایی ناتو با انتشار گزارشی در وب گاه خود اعلام کرد که پس از یک سال برنامه‌ریزی دقیق، رزمایش دریایی اعضای این پیمان نظامی برای آماده‌سازی شناورها و پرسنل نیروی دریایی اعضای ناتو برای پاسخ موثر به بحران‌ها و تهدیدهای احتمالی در آینده، از ۲۳ نوامبر (اول آبان) در آب‌های ساحلی ایتالیا آغاز شده و تا ۶ نوامبر (۱۵ آبان) ادامه خواهد داشت.

هدف اصلی از برگزاری این رزمایش دریایی به رهبری فرماندهی دریایی ناتو (MARCOM)، آموزش و آماده‌سازی نیروی دریایی ایتالیا است چرا که رم آماده می‌شود تا در سال ۲۰۲۴، نیروی دریایی واکنش ناتو (NRF) را از آنکارا در اختیار بگیرد.

به نوشته مرکز رسانه‌ای فرماندهی دریایی ناتو، نیروی دریایی واکنش ناتو یک نیروی چندملیتی و دارای فناوری پیشرفته نظامی است که شامل اجزای نیروی زمینی، هوایی، دریایی و نیروی عملیات ویژه است که ناتو می‌تواند به سرعت، در هر زمان و هر کجا که نیاز باشد، این نیرو را مستقر کند.

شرکت کنندگان در رزمایش دینامیک مارینر در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های آموزشی از جمله جنگ ضد زیردریایی، جنگ ضد هوایی، عملیات آبی خاکی، اقدامات متقابل مین، تمرینات شبانه‌روزی، گذر از تنگه‌های دریایی و عملیات حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی زیردریایی (CUI) شرکت خواهند کرد و طی این رزمایش، قابلیت نیروهای دریایی اعضای ناتو در چندین حوزه از جمله هوا، زمین و دریا و همچنین فضای نامتقارن جنگ از جمله جنگ سایبری آزمایش خواهند شد.

این رزمایش دارای طیف متنوعی از شناورها و تجهیزات دریایی است که شامل ۳۰ کشتی جنگی از جمله ناو هواپیمابر ایتالیایی، زیردریایی، بالگرد و هواپیما از جمله جنگنده‌های عمود پرواز هریر و اف-۳۵ F-۳۵B و همچنین بیش از ۶ هزار نیروی نظامی از جمله افسران عملیاتی و افسران ناظر از مجموع ۱۴ کشور عضو ناتو از جمله کشورهای بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسپانیا، ترکیه، بریتانیا و ایالات متحده است.

دریاسالار استفان پاولی معاون عملیات ستاد مارکام (MARCOM)، گفت: دینامیک مارینر یکی از مهم‌ترین رزمایش‌ها در حوزه دریایی است که نه تنها همکاری دریایی بین کشورهای شرکت‌کننده را افزایش می‌دهد بلکه آمادگی آنها را نیز بهبود می‌بخشد و آمادگی آنها را برای جلوگیری از تجاوز و دفاع از ائتلاف در سطح بالایی حفظ می‌کند.

این رزمایش در آب‌های سرزمینی ایتالیا و آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه از جمله حریم هوایی شمال مدیترانه که منطقه بسیار مهمی برای امنیت دریایی جهانی است، در حال برگزاری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم