بازدید 2527

گرسنگی و قحطی صهیونیست‌ها را تهدید می‌کند

تایمز آو اسرائیل نوشت، اگر شرکت‌های کشتیرانی به این نتیجه برسند که بنادر رژیم صهیونیستی بسیار پرمخاطره هستند ممکن است این رژیم بزودی با کمبود غذا مواجه شود.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 26 October 2023

به گزارش تابناک، نشریه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل نوشت هفته گذشته، یکی از خطوط بزرگ کشتیرانی ترابری تایوان در واکنش به جنگ کنونی رژیم صهیونیستی و نیروهای حماس، اعلام فورس ماژور کرد. فورس ماژور، بندی از قرارداد است که طرف ها را در شرایط غیرعادی مانند جنگ یا بلایای طبیعی از تعهدات و مسئولیت های خود باز می دارد.

این شرکت تایوانی توقف برنامه ریزی شده یکی از کشتی هایش برای توقف در بندر اشدود (بزرگترین بندر رژیم صهیونیستی) را به دلیل «وضعیت ناامن دائمی» لغو کرد.

بندر اشدود در ۲۵ مایلی تل آویو قرار دارد و یک مسیر دریایی مهم برای انتقال همه انواع کالاهای ورودی و خروجی به رژیم صهیونیستی است و با شرکت های لجستیک و انبارهایی از انواع موجود در سایر بنادر مهم سراسر جهان احاطه شده است. اما این بندر همچنین نزدیک مرز غزه است و به همین دلیل شرکت تایوانی اورگرین لاین به نتیجه رسید که با توجه به بمباران های غزه دیگر توقف در این بندر برای کشتی این شرکت امن نیست.

این گزارش با اشاره به تغییر مسیر این کشتی به حیفا در شمالی ترین منطقه اراضی اشغالی، به ترافیک قابل توجه در این بندر اشاره کرده و افزود: سایر خطوط کشتیرانی و شرکت های بیمه نیز در حال بررسی امنیت ارتباط با بنادر اسرائیل به دلیل درگیری ها هستند.

آبهای منطقه ای این رژیم در حال حاضر در بالاترین رده خطر کشتیرانی قرار دارند و اکنون حق بیمه شرکت ها صدها درصد افزایش یافته است. تهاجم زمینی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی به غزه، سفر کشتی های تجاری به/از بنادر آن را به مراتب خطرناک تر و گران تر می کند.

نیل روبرتس دبیر کمیته «جنگ مشترک»، یک نهاد دریایی که آب های بین المللی را بر اساس خطر آنها طبقه بندی می کند، گفت هیچ کس نمی خواهد وارد بندری شود که نمی تواند از آن خارج شود. در واقع، صاحبان کشتی ها و شرکت های بیمه باید در ارزیابی خود از توانایی مقامات تل آویو در حفظ امنیت تجدیدنظر کنند.

تایمز آو اسرائیل نوشت: ارزیابی خطوط کشتیرانی و شرکت های بیمه آنها از درگیری اخیر - و چشم‌انداز جنگ گسترده‌تر در منطقه - برای تل آویو اهمیت زیادی دارد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی به دلیل موقعیت مکانی خود تقریبا منحصرا از طریق مسیرهای دریایی تجارت می کند. با این حال، حتی قبل از درگیری اخیر نیز، ارتباط با بنادر این رژیم دشوار و پیچیده بود، و این پیچیدگی حتی از دریافت بیمه برای کشتی ها هم فراتر بوده است. در مواردی، وزارت کشاورزی آمریکا خاطرنشان می کرد، «کشتی ها باید هفته ها قبل از ورود به بندر منتظر می ماندند. خطر اصابت ناگهانی موشک هایی که ممکن است به کشتی ها در بندر اشدود اصابت کنند، به این موانع مهم اضافه می کند.

این روزنامه نوشت: مساله فقط این نیست، احتمال درگیری با حزب الله می تواند خطرات بیشماری را در نزدیک بندر حیفا ایجاد کند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در ۲۲ اکتبر گفت، اگر حزب‌الله وارد درگیری شود، با قدرتی که حتی برای این گروه قابل تصور نیست، به آن ضربه خواهیم زد. نتانیاهو به وضوح از چنین زبان ستیزه جویانه ای در تلاش برای بازدارندگی حزب الله استفاده کرد، اما به نظر نمی رسد این گروه قدرتمند تحت تأثیر قرار گرفته باشد. در همان روز هشدار نتانیاهو، نیروهای صهیونیستی و حزب الله در مرز این رژیم با لبنان درگیر شدند. دولت آمریکا در حال حاضر از شهروندان آمریکایی خواسته است که لبنان را ترک کنند.

هر چند که حزب الله ممکن است از سخنان نتانیاهو در مورد حملات نظامی غیرقابل تصور، هراسی نداشته باشد، خطوط کشتیرانی و شرکت بیمه کننده آنها قطعا نگران هستند. هر چند که این شرکت ها سیاسی نیستند، خدمات آنها بشدت برای این رژیم که برای تجارت خود به خطوط کشتیرانی وابسته است، ضرورت دارد. اگر آنها به این نتیجه برسند که ورود به بنادر رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است، این رژیم به زودی ممکن است با کمبود مواد غذایی مواجه شود.

 

خبرآنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار