بازدید 2221
۶

خودشیفتگی‌های ترامپ؛ شبیه نلسون ماندلا هستم

دونالد ترامپ وضعیت خود را با «نلسون ماندلا» رهبر بزرگ آفریقای جنوبی از این جهت که ۲۷ سال را در زندان‌های آفریقای جنوبی گذراند یکسان دانست.
کد خبر: ۱۲۰۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 24 October 2023

به گزارش تابناک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای بی‌گناه معرفی کردن خود در برابر اتهامات گسترده جنایی که از سوی دادگاه فدرال متوجه وی شده، وضعیت خود را با «نلسون ماندلا» رهبر بزرگ آفریقای جنوبی از این جهت که ۲۷ سال را در زندان‌های آفریقای جنوبی گذراند تا بتواند کشورش را از دهه‌ها حکومت آپارتاید مبتنی بر تبعیض نژادی نجات دهد، یکسان دانست.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز در حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ با این هدف که خود را قربانی آزار و اذیت‌های سیاسی نشان دهد به جمعی از حامیانش در نیوهمپشایر گفت: بدم نمی‌آِید که نلسون ماندلا باشم.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که تاکنون ۴ بار برای وی از سوی دادگاه فدرال کیفر خواست صادر شده است و هم اکنون نیز او با ۹۱ اتهام جنایی سنگین مواجه است.
در حال حاضر ترامپ با دو کیفرخواست توسط «جک اسمیت» بازرس ویژه دادگاه فدرال در پرونده‌های ترامپ و همچنین پیگرد‌های کیفری در دو ایالت نیویورک و جورجیا مواجه است.

برخی از شدیدترین اتهامات علیه او در ارتباط با سو استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده دولتی و تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست.

ترامپ در روز‌های اخیر شخصا در پرونده کلاهبرداری‌اش در دادگاهی واقع در نیویورک نیز حاضر شد؛ جایی که قاضی دادگاه او پسران بزرگش را به کلاهبرداری متهم کرد.

بر اساس ادعا‌های مطرح شده، مقایسه رئیس جمهور سابق آمریکا با نلسون ماندلا به عنوان فعال ضد آپارتاید و برنده جایزه صلح نوبل، از جانب خود او در جریان یکی از سخنرانی‌های مربوط به کمپین انتخاباتی وی در آیووا در هفته گذشته اتفاق افتاد، زمانی که ادعا کرد اگر زندان رفتنش برای پیروزی و نجات و حفظ دموکراسی کشور لازم است، او حتی حاضر است به زندان برود.

ترامپ در جریان بخشی از سخنرانی روز دوشنبه خود بر جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی تمرکز کرده و از جریانات این جنگ برای انتقاد از سخنرانی اخیر «جوبایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به مردم کشورش استفاده و اینطور استدلال کرد که امنیت مردم آمریکا در دولت بایدن کم شده است.

ترامپ در جریان این سخنرانی در ادعایی دیگر از ساخت یک سامانه دفاع موشکی مانند گنبد آهنین رژیم صهوینسیتی برای آمریکا حمایت کرد و گفت او می‌خواهد این سامانه مانند سپری در اقصی نقاط کشور قرار بگیرد.

ترامپ که اخیرا لفاظی‌های خشونت آمیز و تهاجمی خود را در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش علیخ جوبایدن را افزایش داده است، در سخنانی توهین‌آمیز ادعا کرده است که رای دادن به بایدن در انتخابت سال ۲۰۲۴، دقیقا شبیه به «تبدیل ایالات متحده به جولانگاه جهاد گرایان و تبدیل کشور به زباله دانی شبیه نوار غزه» خواهد بود.

ترامپ ضمن انتقاد از اقدامات حماس در جریان عملیات اقصی علیه رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که اقدامات حماس وی را در صورتی که پیروز مجدد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شود، برای اجرای سیاست‌های سخت‌گیرانه مهاجرتی‌اش شامل طرح ممنوعیت سفر به آمریکا از چند کشور مسلمان مصمم‌تر می‌کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
فقط از خدابیامرز یه نمه سیاه تری
ماندلای امریکا که ترامپ باشد خودتان قضاوت کنید جنایت کارش دیگر چی از آب در می آید ...
خودشیفتگی ترامپ فقط به دوران ریاست جمهوری اش مربوط نمی شود، بلکه تمام زندگیش دنبال نامی بود تا از شهرت حقیرش خارج شود!
او همیشه به این دلخوش داشت که در برنامه اجاره ای خودش در تلویزیون به نام کارآموز هر کس را که خوشش نمی آمد با جمله معروف (تو اخراجی) اخراج کند!
این جمله سالها دستمایه شوخی آمریکائیها بود تا نشان دهند که یک فرد حقیر چگونه با استفاده از این تکیه کلام سعی در بزرگ کردن خودش و تحقیر دیگران دارد!
برو بابا مرتیکه قمارباز خودشیفته.
تو جوراب ماندلا هم نیستی پست فطرت
«نلسون ماندلا» رهبر بزرگ آفریقای جنوبی!
دمپایی و روانداز «نلسون ماندلا» رهبر بزرگ آفریقای جنوبی هم نمیشی!
ترامپ اگه میخای بدونی شبیه کی! و چی! هستی برو تو آیینه صاف خوب نگاه کن (بیشتر شبیه به یک گرگ وحش درنده ی خونخوار هستی) تا یک رهبر آزادیبخش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی