بازدید 2741

اصلاح قیمت هشت محصول ایران خودرو انگیزه ای برای رشد تیراژ تولید است

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصلاح قیمت هشت محصول ایران خودرو به سبب نزدیک شدن بهای تمام شده تولید با قیمت نهایی محصول و ایجاد انگیزه در خودروساز، مسیر رشد تیراژ تولید و کیفی سازی محصولات  ایران خودرو را هموار خواهد کرد. 
کد خبر: ۱۲۰۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ 24 October 2023

علی جدی افزایش قیمت هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت را انگیزه ای برای رشد تیراژ تولیدات این شرکت خودروساز دانست و  بیان کرد: شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو باید به نحوی عمل کند که تولید کننده انگیزه ای برای تولید و ارتقای کیفیت محصولات خود داشته باشد و قاعدتا اصلاح قیمت این هشت محصول به سبب نزدیک شدن بهای تمام شده تولید با قیمت نهایی محصول، مسیر رشد تیراژ تولید و کیفی سازی محصولات  ایران خودرو را هموار خواهد کرد. 
وی در ادامه بر رعایت انصاف در قیمت گذاری محصولات ایران خودرو تاکید کرد و گفت: حفظ منافع تولید کننده و مصرف کننده یکی از اصول مهم در قیمت گذاری خودرو است، چراکه اگر قیمت خودرو واقعی و منطقی نباشد، خودروساز نیز انگیزه ای برای ادامه تولید و بهبود کیفیت محصولات خود نداشته و در نهایت مصرف کننده متضرر خواهد شد. 
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگرچه اصلاح قیمت محصولات ایران خودرو زیان هنگفت انباشته و بدهی‌های این خودروساز را جبران نمی کند اما  قیمت خودروها باید به نحوی باشد که ضمن توقف زیاندهی ایران خودرو، سود منطقی برای این خودروساز به همراه داشته باشد. 
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واقعی سازی قیمت ها در صورتی که  منجر به رشد تولید و افزایش عرضه در بازار خودرو شود از رشد هیجانی قیمت ها در بازار آزاد نیز جلوگیری خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست