بازدید 1893

اعتصابگران هالیوود به میز مذاکره بازگشتند

نمایندگان اتحادیه بازیگران آمریکا و استودیوهای فیلمسازی از روز سه شنبه بار دیگر به مدت سه روز برای حل و فصل مشکلات وارد مذاکره میشوند.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 22 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، مذاکرات در اوایل این ماه در حالی شکست خورد که کمپانی های هالیوودی پیشنهاد سهم درآمد از سوی اتحادیه بازیگران را رد کردند، چرا که به گفته اتحادیه تهیه کنندگان سینما و تلویزیون، پذیرش این پیشنهاد سالانه چند صد میلیون دلار برای اعضایش هزینه خواهد داشت.

اتحادیه بازیگران آمریکا و استودیوهای فیلمسازی در مورد سهم درآمد، حداقل غرامت و مقررات هوش مصنوعی اختلافات زیادی با هم دارند.

اتحادیه بازیگران آمریکا (Sag-Aftra) از ماه جولای دست به اعتصاب زد و حالا حدود ۱۰۰ روز از این اعتصاب گذشته است.  

پایان اعتصاب انجمن نویسندگان، امیدها را برای حل و فصل سریع اعتصاب بازیگران افزایش داده بود تا اینکه اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) هفته گذشته اعلام کرد که مذاکرات آنها با اتحادیه بازیگران پس از بررسی جدیدترین پیشنهاد به حالت تعلیق درآمده و حالا باید در انتظار دور جدید این مذاکرات باشیم. 

«AMPTP» که نماینده نتفلیکس، والت دیزنی و سایر شرکت‌های رسانه‌ای است، گفت: «پس از گفتگوهای مهم، واضح است که شکاف بین ما و اتحادیه بازیگران بسیار زیاد است و گفتگوها دیگر ما را به سمتی سازنده سوق نمی‌دهد». 

یکی از موضوعات مورد بحث، تقاضای اتحادیه بازیگران برای سهمی از درآمد سرویس‌های نمایش آنلاین است که به عنوان پاداش به اعضای بازیگران ارائه می شود. اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون اعلام کرده که این پیشنهاد بیش از ۸۰۰ میلیون دلار در سال هزینه دارد که بار اقتصادی غیرقابل تحملی ایجاد می کند». 

اعضای انجمن نویسندگان آمریکا اخیرا و پس از پنج ماه اعتصاب، توافق سه ساله جدیدی را با استودیوهای بزرگ تصویب کردند. قرارداد جدید شامل افزایش دستمزد، برخی محافظت‌ها در مورد استفاده از هوش مصنوعی و دیگر موارد می‌شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار