بازدید 9454

مجوز ورود ماشین ۱۰۰ میلیاردی برای شش‌تایی شدن بود؟!

محمدحسین کنعانی‌ زادگان بازیکن تیم ملی اعلام کرد که ماشینی را وارد کرده است که ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت آن است، پرسش این است که مجوز ورود این خودروهای لاکچری که به فوتبالیست‌ها داده شد برای چه بوده است؟
کد خبر: ۱۱۹۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸ 22 October 2023

به گزارش «تابناک» نهال موسوی در عصر ایران نوشت: محمدحسین کنعانی زادگان بازیکن تیم ملی و پرسپولیس شب گذشته گفتگوی مفصلی با برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش انجام داد و در این گفتگو اعلام کرد که ماشینی را وارد کرده است که ۱۰۰ میلیارد تومان قیمت آن است، بعد از انتشار این ویدئو واکنش‌های بسیاری به آن صورت گرفت.

در تمام دنیا فوتبالیست‌ها و درآمد‌های آنان از فوتبال همیشه مورد توجه بوده است و نمونه بسیار معروف آن رفتن کریستیانو رونالدو به لیگ فوتبال عربستان است که چند ماه نگاه تمام رسانه‌های دنیا و شبکه‌های اجتماعی را به سوی خود کشاند و هنوز هم ادامه دارد. همچنین حضور کریم بنزما، نیمار، فیرمینو، مانه، دمبله، جوردن هندرسون و ...

حتی در خود لیگ‌های اروپایی قرارداد‌های نجومی برخی بازیکنان همیشه مورد توجه و بحث و گفتگو بوده است و این قضیه یک بخشی از صنعت ورزش فوتبال است و نمی‌توان آن را انکار کرد.

اما در این مورد خاص فوتبالیست‌های ما و علی الخصوص بحثی که حسین کنعانی زادگان مطرح کرده است واقعا نوبر است، چون به لحاظ فوتبالی حضور ایران در جام جهانی قطر یک دستاورد معمولی هم محسوب نمی‌شود که برای آن چنین پاداشی به بازیکنان بدهند.

اگر برای اولین بار بود ایران به جمع ۳۲ تیم جام جهانی راه پیدا کرده بود چنین هدیه‌ای کاملا قابل قبول بود، اما این دوره ششم بود که ایران حضور یافته است.

نکته دیگر این است که دستاورد تیم ملی هم چندان چیز خاص یا شایان توجهی نبود در میان ۳۲ تیم ایران به مقام بیست و ششم رسید، از گروه مقدماتی هم که صعود نکرده بود و در بین ۴ تیم به مقام سوم رسید. اضافه کنم در همین دوره سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی در جام جهانی مقابل انگلستان با خوردن ۶ گل رقم خورد.  

تنها نکته قابل توجه برد ایران مقابل تیم ولز بود که آن هم با گل‌های دقیقه (۹۰ + ۹) و (۹۰ + ۱۱) صورت گرفت.

خود حسین کنعانی زادگان در این ۳ بازی فقط یک نیمه مقابل انگلستان به زمین رفته و بازی کرده است که در همان ۴۵ دقیقه هم تیم ایران ۳ گل خورده است.  

تمام حرف این است که این مجوز ورود خودرو‌های لاکچری که به فوتبالیست‌ها داده شد برای چه بوده است؟ برای فوتبالی که بازی کردند؟

مثلا عربستان با جذب رونالدو و آن همه ستاره، یک اتفاق را هم در داخل کشورش و هم در عرصه جهانی برای فوتبالش رقم زده است که نتایج آن را قطعا سال‌ها بعد خواهیم دید، ولی این هدیه لاکچری مجوز ورود خودرو برای این فوتبالیست‌ها چه اتفاقی را در جامعه ورزشی ایران رقم می‌زند؟ غیر از تبعیض، دلخوری و ...

اگر در فوتبالشان و نمایشی که داشتند باعث می‌شدند که فوتبال این مملکت یک گام رو به جلو می‌رفت یا باعث ترغیب و ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان برای پیوستن به این رشته ورزشی می‌شدند، ۱۰۰ میلیارد که سهل است هزار میلیارد هم نوش جونشان، ولی واقعا کلاه تان را قاضی کنید که چه کردند؟  

با تسامح می‌گویم ایرادی به حسین کنعانی زادگان وارد نیست که شاید بسیاری اشخاص دیگر هم در موقعیت او قرار می‌گرفتند دست رد به چنین لقمه چرب و نرمی نمی‌زدند، ولی یک پرسش بزرگ متوجه کسانی است که چنین مجوزی را صادر کرده‌اند.  

آیا چنین امتیازی برای جوانان نخبه دیگر رشته‌های ورزشی و غیر ورزشی هم قائل هستید؟  

آیا برندگان مدال‌های المپیاد‌های جهانی ریاضی، کامپیوتر، فیزیک و ... از چنین مواهبی بهره‌مند خواهند شد؟  

کشتی گیران چی؟ وزنه بردارن، تکواندو کاران و ... که همیشه طلا‌های المپیک حاصل زحمات این رشته‌هاست، آیا اصلا پاداش‌های تعلق گرفته به آن‌ها با قیمت یک چرخ این ماشین‌های لاکچری قابل مقایسه است؟  

عدالت و انصاف کجاست؟  

این تصمیمات شما چرا تا این حد خام، هیجانی و ناپخته است؟ اصلا باید از چه کسی این پرسش‌ها را پرسید؟ فدراسیون فوتبال؟ کمیته المپیک؟ دفتر ریاست جمهوری؟

ایموجی غم و اندوه را خودتان تصور کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۴
بگردید دنبال مجوز دهنده و اینکه چه زد وبندی می‌تونه با همین فوتبالیستها داشته باشه و چند درصد با هم حساب کردن؟
مگه عدالتی در جامعه ما وجود داره؟!
اقا تاکنون خیابان شریعتی از پیچ شمرون تا همت یا عباس اباد را طی کرده اید چه تعدا از این خودروها می بنید ایا همه این خودروهای 100 میلیاردی را بازیکنان وارد کرده اند ایا در خیابن های بالای شهر قدم زده اید چه تعداد از این خودروها می بینید چرا این سوال را از مسئولین نمی کنید که چرا ممنوعیت واردات خودرو فقط برای مردم عادی است چرا شرایطی را ایجاد کرده اید که گروه های خاص فقط بتوانند خودرهای لاکچری وارد کنند
مسئولین از پس دو گروه بر نمیان
بانکها
فوتبالیستها
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
و ایران خودرو
وسایپا
از جناب پسر معاول اول دولت بپرسید که رفت اردوی تیم ملی و برای جلب همکاری بازیکنان تیم ملی به منظور اخراج اسکوچیچ و آوردن تاج و کی روش، وعده واردات خودرو داد تا این بازیکنان بی جنبه با نخواندن سرود ملی و باخت از آمریکا و انگلیس جواب آنها را بدهند
اصولا دادن این امتیازات غیر معقول از کیسه ملت به فوتبال شبه دولتی ومتکی به بودجه عمومی کاری خلاف عدالت اجتماعی ست.فوتبالی که لنگ چمن مهمترین ورزشگاه کشور است!!
اینا پیش از بازی جام جهانی توی کاخ ریاست جمهوری طلب کار خودرو شدند
از همون رییس جمهور هم بخواه چرا به اینا جواب مثبت داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
مخصوصا ان تعظیم های تا کمر
واقعا غیرت ندارند نه مسئولش نه بازیکنش حیا هم ندارند
سرباز وطن در میادین فوتبال!
مسخره ترین چیزی که به اینا لقب میدن
کشوری که نخبگانش در فقر و بدبختی و مشکلات دست به گریبانند و یک مشت فوتبالیست نما که در سطح استاندارد بزرگان فوتبال واقعا عددی نیستند اینطور با این مجوزات به ریش مردم می خندند
حالا وقتی بچه هاتون بی فرهنگ شدند و معلمی نبود برید دنبال همین افراد و وقتی بچه هاتون دنبال بازی به جای علم رفتند همه چیز رو خواهید دید نه دکتری نه مهندسی نه دارو سازی نه محققی
کرونا جایگاه هرکس رو در نجات و ادامه حیات بشر گوش زد کرد حالا برید دنبال بزرگ کردن فوتبالیست ها
قیمت ماشین 130 هزار دلاره که با دلار 42 هزار تومنی ثبت سفارش در میاد 5 میلیارد تومن... شما مالیات میگیرید میشه 10 میلیارد تومن... و اون مجوز رو فقط به تعداد انگشتان دست میدین و کمبود تو بازار بوجود میارین که ارزش پلاک شده اش در ایران تا صد میلیارد هم افزایش پیدا میکنه.
پس شما هدیه ای به کسی ندادین طرف رفته با پول خودش بدون اینکه از شما کمک بگیره یه ماشین رو 5 میلیارد پول داده و وارد کرده و قطعا تعرفه وارداتش رو هم داده مشکل شمایین که جلوی ورود ماشین رو گرفتین و نه این بنده خدا
مسئله مهم همینه که بابت چی این دستخوش را گرفتند !!؟ حذف تو مرحله اول با دو باخت به آمریکا وانگلیس و 6تائی شدن شکست سنگین خیلی هنر کردن و یا بابت جفتک زدن به نظام و بی احترامی به پرچم و سرود ملی !!!؟؟؟ خاک بر سر مدیرانی که اینجور بازی کن سالاری را نهادینه میکنند و یه مشت لمپن پر توقع گرفتار حاشیه را زیر پرو بالشان را میگیرند و بر سر میگذارند حلوا حلوا میکنند و نصف بودجه ورزش را بهشون میدن که هیچ دستاوردی نداشته باشند ! در حالی که سایر رشته های مدال آور ما از 1 صدم ریخت و پاشهای فوتبال هم محرومند !
چی تو این مملک درسته ک این درست باشه حالا . کلا مسئولان بر عکس تصمیم هاییشان عمل کنند وضعیت مطمئنا بهتر از این میشود
یاد جمله ای از فرهیخته ای در چند سال قبل افتادم که فرمودند اگر به جای عمری قلم زدن چند سالی لگد به توپ زده بودم وضعم خیلی بهتر بود
اینها فقط رانت هستش که به فوتبالیستها داده میشه وگرنه اینهمه مدال آور المپیکی داریم که کارگری میکنن!واقعا نامردید
این جماعت درآمد کمی دارن رانت هم بهشون میدید ؟ پ عدالت چی؟! حق الناس چی ؟!خداییش فایده ای هم برا ملت ندارن
چرا خودتون رو به نفهمی میزنید صدبار گفتن برای رفتن به جام جهانی بود
والا کاش اینا خیرشون به چهارتا بدبخت هم می‌رسید فوتبالیستهای کشورهای دیگه اگه درآمد دارن یه درصدی هم خرج راههای خیر میکنن
حالا که باشکست مفتضحانه اجازه ورود ماشین میلیاردی می دهند شما ده تا گل می خردین مجوز ورود هواپیمای 747که این روزها خیلی مورد نیاز است می گرفتید.
من فکر می کنم برای خوندن سرود ملی در بازی بعدی بود
این پاداش سرود ملی نخواندنشان بوده لابد !!!!!!!!!!!!!!!!!
لعنت بر هر چی منافق و مخالف ایران !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالم از این فوتبالیستها بهم میخوره. ۹۹ درصدشون هم بیسواد و بی تربیتن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی