بازدید 1818

سفر دریایی پرخطر مهاجران غیر قانونی آفریقا

بیش از یک هزار مهاجر فقط در روز شنبه با سپری کردن سفری پرخطر در دریا خود را از آفریقا به جزایر قناری اسپانیا رساندند.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰ 22 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا  از رویترز، صلیب سرخ که به مداوای مهاجران کمک می‌کند، اعلام کرد یک قایق چوبی با ۳۲۰ مهاجر به جزیره «ال هیرو» بخشی از جزایر قناری اسپانیا رسید.

امدادرسانان گفتند این پرازدحام‌ترین قایق مهاجران بوده که تاکنون مشاهده کرده‌اند. حدود سه هفته پیش یک قایق حامل ۲۷۱ مهاجر به جزایر قناری رسیده بود.

صلیب سرخ اعلام کرد که روز شنبه ۷۳۸ مهاجر به جزیره «ال هیرو»، ۹۸ تن دیگر به جزیره «تنریفه» و ۱۵۰ نفر به جزیره «گران کاناریا» رسیدند.

هفت جزیره‌ای که مجموعه جزایر قناری اسپانیا را تشکیل می‌دهد به مقصد اصلی پناهجویانی تبدیل شده است که آفریقا را قصد اسپانیا ترک می‌کنند.

از ابتدای ژانویه تا اواسط اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۲۳ هزار و ۵۳۰ مهاجر به این جزایر رسیده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد افزایش یافته است.

گزارش‌ها حاکی است که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دستکم یک هزار مهاجر در راه رسیدن به جزایر قناری جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر مهاجرت اسپانیا وعده داده است بودجه‌ای ۵۳ میلیون دلاری به جزایر قناری اختصاص دهد تا بتوانند «ورود گسترده مهاجران» را مدیریت کنند.

در سال‌های اخیر، مسیر حرکت برخی قایق‌های مهاجران غیرقانونی که آرزوی رسیدن به قاره اروپا را دارند، به سمت جزایر قناری تغییر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست