بازدید 2039
۲

لغو موقت حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ

یک قاضی آمریکایی حکم ممنوعیت رسانه‌ای دونالد ترامپ در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰، را به طور موقت لغو کرد.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 21 October 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، یک قاضی آمریکایی حکم ممنوعیت رسانه‌ای و اظهار نظر عمومی دونالد ترامپ در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰، را به طور موقت لغو کرد.

دقیقا در همان روزی که یک قاضی در نیویورک ترامپ را به پرداخت ۵ هزار دلار جریمه نقدی به جرم نقض حکم ممنوعیت رسانه‌ای محکوم کرد، قاضی تانیا چاتکان از دادگاه منطقه‌ای واشنگتن، این حکم را که خود پیشتر آن را صادر کرده بود، به طور موقت لغو کرد.

براساس این گزارش، وکلای ترامپ روز گذشته از قاضی چاتکان خواستند تا این محدودیت را لغو کند. آن‌ها در دادخواست خود برای دادگاه تجدید نظر، این حکم را بیش از حد و بسیار نفسگیر دانستند.

ترامپ سه روز پیش برای صدور حکم ممنوعیت رسانه‌ای علیه خود در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰، درخواست فرجام خواهی کرد.

پیش از آن قاضی تانیا چاتکان، دونالد ترامپ را از حمله لفظی و کلامی علیه دادستان ها، کارکنان دادگاه و شاهدان احتمالی پرونده تلاش وی برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰، منع کرد.

قاضی چاتکان با اشاره به پست‌های توهین آمیز منتشر شده از سوی ترامپ در شبکه‌های اجتماعی گفت: او به رئیس جمهور سابق اجازه نخواهد داد تا کارزار بدنام سازی علیه افراد دخیل در این پرونده را به راه بیاندازد.

اما ترامپ در جمع هوادارانش در ایالت آیووا گفت: من تنها سیاستمداری در تاریخ هستم که با حکم ممنوعیت رسانه‌ای مواجه شده جایی که در آن من اجازه انتقاد از افراد را ندارم.

براساس این حکم ترامپ و وکلای وی در این پرونده اجازه ندارند به صورت شخصی جک اسمیت بازپرس ویژه پرونده، دادستان‌هایی که در کنار او کار می‌کنند و کارکنان دادگاه را مورد حملات لفظی قرار دهند.

علاوه بر این، طبق این حکم، ترامپ باید از ارعاب و حمله لفظی علیه شاهدان احتمالی پرونده خودداری کند.

این حکم پس از آن صادر شد که قاضی یکی از وکلای ترامپ را به دلیل انتشار پستی از در شبکه اجتماعی مورد مواخذه قرار داد. ترامپ در این پست، جک اسمیت را فردی تبهکار و شهر واشنگتن را محلی برای جنایات کثیف مایه شرمساری خواند و به مارک میلی ژنرال ارشد سابق ارتش آمریکا پیشنهاد داد که به جرمی اعتراف کند که ممکن است باعث صدور حکم مرگ برای او شود.

چند روز قبل نیز پس از آنکه دونالد ترامپ به یکی از کارکنان ارشد دادگاه رسیدگی به اتهاماتش درباره کلاهبرداری مالی توهین کرد، وی با حکم ممنوعیت رسانه‌ای روبه‌رو شد.

قاضی پرونده آرتور انگورون حکم ممنوعیت اظهارنظر رسانه‌ای و پخش اخبار مربوط به جلسات دادگاه را برای وی و دیگر متهمان پرونده صادر کرد.

قاضی پس از آن این حکم را داد که ترامپ در پستی با نام بردن از یک کارمند عالی‌رتبه دادگاه، نام او را کنار نام چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات‌های سنا قرار داد و او را «دوست دختر» شومر نامید.

در حال حاضر ترامپ درگیر پرونده رسیدگی به اتهامات مربوط به کلاهبرداری و بیش از حد نشان دادن ارزش دارایی‌ها و املاکش برای دریافت وام‌های بهتر و شرایط بیمه‌ای مطلوب‌تر است.

علاوه بر این ترامپ به‌همراه ۱۸ تن از مقامات سابق، وکلا، دستیاران، کارکنان دفاتر انتخاباتی و اعضای محلی حزب جمهوری‌خواه متهم هستند که برای ایجاد تغییر در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت جورجیا دست به اعمال غیرقانونی زده‌اند، در این پرونده ترامپ با ۱۳ اتهام روبه‌رو است.

او در یک پرونده دیگر به نگه‌داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این پرونده به ۴۰ فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شده است.

پرونده دیگر علیه ترامپ، به تلاش او برای ابطال نتیجه انتخابات قبل از شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مربوط می‌شود. در این شکایت‌نامه که در آن ۴ اتهام مطرح شده است ترامپ به جرایمی مانند توطئه برای فریب دولت و توطئه برای مانع‌تراشی در تأیید رئیس‌جمهوری جو بایدن توسط کنگره متهم شده است.

علاوه بر این‌ها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به‌دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد.

اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ می‌داند. این در حالی است که براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ است. وی مدعی است طرح این اتهامات تنها باعث پیشتازی او در نظرسنجی‌ها شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ترامپ در راهه
جهان فهمید بی ترامپ میشود جنگ
ترامپ می اید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست