بازدید 8310

محسن رضایی: ۴۰۰ چشمه ثروت در کشور شناسایی شده است/ خبر خوش دولت برای رانندگان خودرو‌های سواری/ یکی از راه‌های دلار زدایی از زبان وزیر کشور/ قیمت کارخانه این خودرو ۶۵۸ میلیون شد

بسته خبری اقتصادی امروز، تیتر‌هایی مانند افزایش قیمت طلا به دنبال کشتار بیمارستان غزه، تقاضای برای خرید نفت بیشتر می شود، تغییرات قیمت نفت در بازار امروز، مهم‌ترین مقصد محصولات صنعتی و کشاورزی ایران کجاست؟، قیمت جدید ۸ خودرو اعلام شد را اعلام کرد را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۹۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 18 October 2023

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان را ارائه می‌کند. پیمانه‌ای شامل تغییرات بیست و چهار ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

 

محسن رضایی: ۴۰۰ چشمه ثروت در کشور شناسایی شده است

محسن رضایی در نشست معاونین اقتصادی استانداران کل کشور با بیان وجود ۴۰۰ چشمه ثروت شناسایی شده در کشور ادامه داد: در هر استان چندین مورد از این چشمه های ثروت وجود دارد، این چشمه های ثروت نقاطی هستند که کالای خوب رقابتی  تولید می کنند اما چون بازار ندارند، حمایت نمی‌شوند و شبکه نیستند، تشکیل واسطه برای ورودشان به بازارهای بین المللی رشد نمی کند. این چشمه های ثروت اول باید با مردم خود استان ارتباط برقرار کنند، به این ترتیب که یک شهر مواد اولیه را تامین کند شهر دیگر ارزش افزوده ایجاد کند و آن دیگری بازار تامین کند و اینگونه همه درگیر بشوند و در نتیجه چند برند بین‌اللملی بوجود بیاید و این محصولات در بازار بین المللی رقابت کنند. دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: ما نمی‌توانیم مدل شرق یا غرب را پیش ببریم و باید مدل خود را داشته باشیم. باید بفهمیم در هر استان چشمه های ثروت کجاست و این چشمه‌ها نباید با دوپینگ ایجاد شود بلکه بصورت استعداد و بالقوه موجود باشند.

افزایش قیمت طلا به دنبال کشتار بیمارستان غزه

رویترز: پس از بمباران بیمارستانی در غزه که نگرانی در مورد تشدید درگیری‌ها در غرب آسیا را تقویت کرد و سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های امن سوق داد، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی افزایش یافت. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 36 دلار و 50 سنت افزایش 1959.68 دلار فروخته شد. طلا به بالاترین رقم از 20 سپتامبر رسید. کارلو آلبرتو دی کاسا، تحلیلگر بازار فلزهای گران‌بها گفت: «ما شاهد این موضوع هستیم که خطر جنگ در حال افزایش است. این خطرها احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست‌های بعدی افزایش دهد، کاهش می‌دهد. بنابراین ما شاهد چنین افزایشی در قیمت طلا و نقره بودیم.»

تقاضای برای خرید نفت بیشتر می شود

امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکوی عربستان معتقد است، در نیمه دوم امسال تقاضای نفت در بازار جهانی به 103 میلیون بشکه در روز خواهد رسید و این شرکت در حال حاضر ظرفیت اضافه کردن 3 میلیون بشکه به تولید روزانه نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد. وی در نشست اطلاعات انرژی در لندن گفت: در صورت نیاز و تداوم افزایش تقاضا در بازار جهانی، آرامکو می‌تواند طی دو هفته تولید نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد.

تغییرات قیمت نفت در بازار امروز

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا با تشدید تنش در خاورمیانه و نگرانی‌ها نسبت به احتمال مختل شدن عرضه نفت این منطقه، افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۶۹ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش، به ۹۱ دلار و۵۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۸۴ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش، به ۸۸ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در ابتدای معاملات، بیش از دو دلار افزایش یافته و به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر صعود کرده بودند.

مهم‌ترین مقصد محصولات صنعتی و کشاورزی ایران کجاست؟

نخستین مقصد صادراتی ایران برای محصولات پتروشیمی و پایه نفتی و همچنین محصولات معدن و صنایع معدنی چین و برای محصولات صنعتی و کشاورزی عراق است. به طوری که در نیمه نخست  امسال ۳۳ درصد صادرات محصولات پتروشیمی و ۳۰ درصد صادرات محصولات معدنی کشور به چین و ۴۴ درصد صادرات کالاهای صنعتی و ۳۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی کشور به عراق انجام شده است.

خبر خوش دولت برای رانندگان خودرو‌های سواری

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با توجه به افزایش قیمت‌هایی که به تازگی در حوزه بازار لاستیک خودرو اتفاق افتاده بود، برنامه‌ریزی لازم را انجام داده بود، گفت: با موافقت هیات وزیران سود بازرگانی انواع لاستیک‌های وارداتی خودروهای سواری کاهش پیدا می‌کند.

قیمت جدید ۸ خودرو اعلام شد

بر اساس مصوبه ۶۱۱ شورای رقابت، قیمت این هشت محصول به شرح زیر تعیین، مصوب و ابلاغ شده است:

محسن رضایی: ۴۰۰ چشمه ثروت در کشور شناسایی شده است/ خبر خوش دولت برای رانندگان خودرو‌های سواری/ یکی از راه‌های دلار زدایی از زبان وزیر کشور/ قیمت کارخانه این خودرو ۶۵۸ میلیون شد

قیمت کارخانه این خودرو ۶۵۸ میلیون شد

قیمت کارخانه تارا اتوماتیک V۴ LX ۵ به ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است و با احتساب هزینه‌های جانبی قیمت نهایی این خودروی اتوماتیک حوالی ۶۵۸ میلیون تومان خواهد شد. قیمت کارخانه تارا دنده‌ ای V۱ پلاس با گیربکس ۶ سرعته دستی نیز حوالی ۵۶۰ میلیون شده است. گفتنی است که قیمت‌های فوق، قیمت پایه محصولات است که توسط شورای رقابت تعیین و تصویب شده است و هزینه‌های جانبی (۱۳.۵ درصد) همچون شماره‌گذاری، مالیات، عوارض و... بر آن افزوده و قیمت نهایی محصول حاصل می‌شود.

دلار در مبادلات تجاری چین و روسیه حذف شد؟

آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که سهم ارزهای ملی در مبادلات تجاری مسکو و پکن به 90 درصد رسیده است. وی گفت اگرچه سهم یوآن در این بین بیشتر است اما سهم استفاده از روبل در تجارت بین دو کشور نیز قابل توجه است. ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه، هم ماه پیش اعلام کرد این کشور به طور متعادل در حال پیشبرد طرح توسعه استفاده از ارزهای ملی در مبادله با دیگر کشورها است و روسیه از یوآن در مبادله با کشورهای ثالث نیز استفاده کرده است. سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز اخیرا اعلام کرده که در راستای کنار کذاشتن دلار از مبادلات تجاری بین المللی، سهم ارزهای ملی در مبادلات تجاری روسیه با چین، هند و ایران در حال افزایش است.

یکی از راه‌های دلار زدایی از زبان وزیر کشور

احمد وحیدی وزیر کشور عصر چهارشنبه در نشست معاونان اقتصادی استانداری ها در پاسخ به برخی موارد مطرح شده از سوی معاونان اقتصادی استانداری ها به مساله بازارچه های مرزی پرداخت و گفت: تعهدات ارزی برای بازارچه های مرزی ضرورتی ندارد و یکی از راه‌های دلار زدایی همین بازارچه ها هستند. وی خاطرنشان کرد: این بازارچه ها در تبادل تجاری با کشورهای همسایه می توانند با پول دو طرف یا جریان ریال ایران، تجارت کنند. /ایرنا

سکه کمتر از 30 میلیون معامله شد

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، ۲۶ مهر ۱۴۰۲) در بازار تهران، ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۵۵۰ هزار تومان افزایش داشت.

استراحت دلار در مرکز مبادله

امروز در مرکز مبادله ایران، نرخ حواله بازرگانی دلار به 37 هزار و 474 تومان و نرخ اسکناس دلار برای ارز‌های خدماتی 41 هزار و 222 تومان کشف قیمت شده است که نسبت به روز کاری قبل، تغییری نداشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار