بازدید 7559
۲

۲ کیلو آش ۳۰۰ هزار تومان!

هر کیلو عدسی از ۱۲۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تومان و هر کیلو حلیم از ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت هر پرس حلیم و عدسی هم مانند قیمت آش بین ۶۵ هزار تا ۷۵ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 17 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از  همشهری، در حالی شاهد کاهش قیمت حبوبات هستیم که قیمت آش نه تنها کاهش نیافته بلکه از ابتدای سال تا الان بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

 در حالی شاهد کاهش قیمت حبوبات از ابتدای سال هستیم که قیمت آش در این بازه زمانی بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

در هوای سرد خوردن غذای گرم به ویژه آش بسیار لذت‌بخش است و توصیه می‌شود. آش، وعده غذایی ساده و ارزان‌قیمتی محسوب می‌شود که به عنوان پیش‌غذا هم سرو می‌شود، اما این روزها، این غذای سنتی هم که مصرف آن در فصل پاییز و زمستان بیشتر می‌شود، از قافله گرانی‌ها عقب نمانده و به خصوص اگر شما هوس خوردن آش در بیرون از منزل را کنید، هزینه شما بیشتر می‌شود.

در حال حاضر، قیمت حبوبات که ماده اصلی برای تهیه آش است، به نسبت مناسب است و امسال افزایش قیمت چندانی نداشته و حتی نسبت به ماه‌های ابتدایی سال شاهد کاهش قیمت انواع حبوبات هستیم.

در حالی که هر کیلو لوبیا چیتی در فروردین‌ماه امسال ۸۰ هزار تومان بود، در تیرماه به ۷۸ هزار تومان کاهش یافت و با تداوم روند کاهش قیمت حبوبات، در حال حاضر قیمت هر کیلو لوبیا چیتی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری به ۷۴ هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو نخود هم از ۶۵ هزار تومان در فروردین به ۵۶ هزار تومان در مهرماه کاهش یافته است.

اما در حالی شاهد کاهش قیمت حبوبات هستیم که قیمت آش نه تنها کاهش نیافته بلکه از ابتدای سال تا الان بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

افزایش دو برابری قیمت آش و حلیم 
در ماه رمضان امسال که مصادف با فروردین‌ماه بود، نرخ مصوب هر کیلو آش شله قلمکار بدون مخلفات ۶۵ هزار تومان، آش شله قلمکار با مخلفات ۷۵ هزار تومان و هر کیلو آش رشته ۵۵ هزار تومان اعلام شد. هر کیلو حلیم بدون مخلفات هم ۷۵ هزار تومان و هر کیلو حلیم با مخلفات ۸۵ هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

اما مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت آش و حلیم نسبت به ابتدای سال با افزایش دوبرابری قیمت‌ها همراه بوده است.

در حال حاضر، در آشکده‌های سطح شهر تهران هر کیلو انواع آش رشته، آش دوغ و آش شله‌قلمکار به قیمت ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود که آش شله‌قلمکار از همه گران‌تر است. قیمت هر پرس انواع آش هم از ۶۵ هزار تا ۷۵ هزار تومان است.

۲ کیلو آش ۳۰۰ هزار تومان!

همچنین، هر کیلو عدسی از ۱۲۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تومان و هر کیلو حلیم از ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت هر پرس حلیم و عدسی هم مانند قیمت آش بین ۶۵ هزار تا ۷۵ هزار تومان است.

۲ کیلو آش ۳۰۰ هزار تومان!

بر حسب قیمت‌های بالا، خرید ۲ کیلو آش یا حلیم تا ۳۰۰ هزار تومان برای شما تمام می‌شود. اگر هم بخواهید در همان آشکده آش خود را نوش جان کنید تا از دهن نیفتد اگر جمع شما ۴ نفره باشد برای سفارش ۴ پرس آش یا حلیم باید حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
با این قیمتا آدم لحیم بخوره بمیره بهتره تا هلیم
نخرید راهش فقط همینه سزای گرون فروشی همینه نخرید تابمونه رودستشون به غلط کردن بیفتن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی