بازدید 2668

تماس تلفنی بایدن با السیسی پیش از سفر به تل‌آویو

کاخ سفید با انتشار دو بیانیه جداگانه، از تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با همتای مصری خود و برنامه سفر چهارشنبه (فردا) او به فلسطین اشغالی و اردن با موضوع غزه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 17 October 2023


به گزارش تابناک ، در شرایطی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است به منظور اعلام حمایت از رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کند، او با همتای مصری خود درباره تحولات غزه تماس تلفنی برقرار کرد.

کاخ سفید با انتشار دو بیانیه جداگانه، توضیحاتی درباره رایزنی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر و همچنین برنامه بایدن برای سفر به منطقه ارائه داد.

«کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید در یک بیانیه اعلام کرد که بایدن روز چهارشنبه هجدهم اکتبر به فلسطین اشغالی سفر می‌کند و بعد از این سفر به پایتخت اردن رفته و با پادشاه این کشور، رئیس‌جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان دیدار خواهد کرد.

به گفته سخگوی کاخ سفید، سفر بایدن به فلسطین اشغالی به منظور «نشان دادن حمایت قاطع از اسرائیل در مواجهه با حمله تروریستی وحشیانه حماس و مشورت کردن درباره اقدامات بعدی» انجام می‌شود.

کارین ژان پی‌یر درباره سفر بایدن به اردن و دیدار با ملک عبدالله دوم، عبدالفتاح السیسی و محمود عباس اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا «بار دیگر تاکید خواهد کرد که حماس از حق مردم فلسطین برای کرامت و تعیین سرنوشت دفاع نمی‌کند و (بایدن) درباره نیازهای بشردوستانه غیرنظامیان در غزه صحبت می‌کند».

 

کاخ سفید در یک بیانیه دیگر خبر دادند که رئیس‌جمهور آمریکا با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر تماس تلفنی برقرار و با او درباره اوضاع جاری درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین رایزنی کرد.

به روایت کاخ سفید، بایدن و السیسی «درباره تلاش‌های جاری برای کاستن از تشدید بحران انسانی در غزه با هماهنگی سازمان ملل، اردن، تشکیلات خودگردان فلسطین، اسرائیل و دیگر شرکای منطقه‌ای و نیاز به حفظ ثبات در خاورمیانه به طور گسترده‌تر گفت‌وگو کردند».

طبق این بیانیه، رئیس‌جمهور آمریکا «حمله تروریستی حماس به اسرائیل را محکوم و تکرار کرد که حماس از حق مردم فلسطین برای کرامت و تعیین سرنوشت دفاع نمی‌کند. دو رهبر توافق کردند که به هماهنگی نزدیک خود برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و اطمینان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان ادامه دهند».

رایزنی بایدن با همتای مصری در خود در حالی صورت گرفته که قرار است یک نشست بین‌المللی برای بررسی تحولات فلسطین شنبه هفته آینده در مصر برگزار می‌شود. قاهره روز یکشنبه از برگزاری قریب‌الوقوع نشست منطقه‌ای و بین‌المللی درباره فلسطین خبر داده بود.

سفر بایدن به منطقه در شرایطی انجام می‌شود که پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا بعد از دیدار چند ساعته با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی گفت که واشنگتن و تل‌آویو برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به توافق رسیده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تایید کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه برای نشان دادن حمایت از رژیم تروریست صهیونیستی، به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

تحرکات آمریکا در شرایطی صورت گرفته که مقام‌های ارشد این کشور از آغاز عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین در حال حمایت از رژیم صهیونیستی هستند و به رغم اقدامات غیرانسانی این رژیم در قبال نوار غزه از قبیل حصر کامل و قطع آب، برق، سوخت و دارو به روی فلسطینیان، همچنان در حال حمایت از صهیونیست‌ها هستند.

حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شدت یافته و طبق آمار شامگاه دوشنبه (دیشب) وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، در حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۲۷۷۸ نفر و در کرانه باختری ۵۹ فلسطینی شهید شده‌اند.

منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست