بازدید 19135
بسته ترند‌های ایران و جهان در هفته گذشته

از قتل هولناک داریوش مهرجویی تا وخیم شدن حال آرمیتا/ اظهارات عجیب محمود عباس علیه حماس/ یاسمین مقبلی کیست و در فضا چه می‌کند؟ / کشف حجاب جنجالی صدیقه وسمقی

لحظات درگذرند و خبر‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند؛ اما در این میان، برخی اخبار و حوادث بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند و توجهات بیش از حد به آن‌ها جلب می‌شود؛ خبر‌هایی مانند قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش در کرج، حملات اسرائیل به غزه، یاسمین مقبلی، نحوه خواندن نماز آیات، صدیقه وسمقی که در هفته گذشته در کانون توجهات قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 17 October 2023

به گزارش «تابناک»؛ آنچنان که مورد اشاره قرار گرفت، در میان اخبار و حوادثی که در هفته گذشته در فضای مجازی مطرح شد، تعدادی از اخبار برای مدت قابل توجهی در کانون توجهات قرار داشتند که در این بسته خبری به اهم آن‌ها اشاره می‌شود. با این توضیح، علاوه بر اشاره به اصل موضوع و یا خبر، تلاش می‌کنیم تا مقداری نیز در مورد چرایی ترند شدن و جزئیات آن توضیح دهیم.

قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش در کرج

پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر که بامداد روز یکشنبه مورخ ۲۳ مهر ماه رسانه‌ای شد را به واقع باید یکی از وحشتناک‌ترین و تلخ‌ترین اخبار سال ۱۴۰۲ و دانست که مانند یک زلزله در جامعه موج ایجاد کرد و تعجب همگان را برانگیخت.

این خبر یکباره به تیتر اصلی بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شد.

ماجرا از این قرار بود که بامداد ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۲ رخبر قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر منتشر شد. در جریان این حادثه کارگردان مطرح سینما و همسرش در ویلای شخصی در فردیس کرج به به قتل رسیدند.

مونا مهرجویی، دختر داریوش مهرجویی که گزارش این قتل را به پلیس اطلاع داده، حدود ۲۲:۲۵ روز شنبه ۲۲مهر به ویلای خود در زیبادشت فردیس مراجعه کرده بود، پس از زدن زنگ منزل، کسی درب را باز نمی‌کند، با کلید در را باز و وارد منزل شده، با جسد پدر و مادر خود روبه‌رو می‌شود و با پلیس تماس می‌گیرد. در ابتدای پخش این خبر، خبرگزاری صداوسیما نحوه قتل را سربری اعلام کرده بود که بعداً این موضوع به نقل از پلیس استان البرز تکذیب شد. دادستان عمومی و انقلاب فردیس اعلام کرد داریوش مهرجویی و همسرش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌اند. همچنین حسین فاضلی، رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار داشت: «ضرباتی با چوب و یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است. طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز درمورد هر دو نفر از مقتولین منتفی است.»

از قتل هولناک داریوش مهرجویی تا وخیم شدن حال آرمیتا/ اظهارات عجیب محمود عباس علیه حماس/ یاسمین مقبلی کیست و در فضا چه می‌کند؟ / کشف حجاب جنجالی صدیقه وسمقی

پس از اتفاق تلخ بامداد روز یکشنبه، اما دو پست اینستاگرامی همسر مرحوم مهرجویی به شکل گسترده‌ای با روایت‌های مختلف در اینستاگرام فراگیر شد. پست اولی که بسیار بیش از دیگری دیده شد، مربوط به پستی است که ایشان با ابراز نگرانی از تهدید شدن توسط یک فرد اعلام کرده بود امنیت‌شان در خطر است. وحیده محمدی‌فر در حساب شخصی خود در اینستاگرام ضمن شرح ماجرای هولناک، از تهدید شدن توسط شخصی با چاقو خبر داده و نوشته بود: «آیا همسر داریوش مهرجویی، پیشکسوت هنر این مملکت، باید توسط یک فرد بیگانه تهدید شود؟» همسر داریوش مهرجویی در ادامه گفته بود در چند وقت اخیر مورد دستبرد هم قرار گرفته‌اند.

او تاکید کرده بود در چند وقت اخیر دو سنتور با اسم و عکس‌های بهرام رادان و داریوش مهرجویی از آن‌ها به سرقت رفته که خرید و فروش آن دزدی و غیرقانونی است. بامداد دیروز اینطور روایت شده بود که این پست اینستاگرامی یک روز قبل از کشته شدن این دو منتشر شده درحالی‌که این پست مربوط به ۱۵ مهرماه است که بعد از حملات مجازی زیر همین پست و اتهام نژادپرستی به مرحومه، این پست دو روز بعد در تاریخ ۱۷ مهرماه توسط خانم محمدی‌فر پاک می‌شود. مشابه همین صحبت‌ها را مرحومه در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد مطرح کرده بود که بعد از فوت ایشان منتشر شد.

فیلم‌های داریوش مهرجویی

پس از انتشار خبر تلخ قتل داریوش مهرجویی و همسرش، خیلی زود بسیاری از موضوعات مرتبط با این کارگردان مشهور کشورمان به خبر داغ فضای مجازی تبدیل شد که از جمله آن‌ها خبر مربوط به فیلم‌های داریوش مهرجویی بود.

در این رابطه کوتاه سخن اینکه داریوش مهرجویی کارگردان، نویسنده و مترجم ایرانی بود. مهرجویی با ساخت فیلم گاو در سال ۱۳۴۸ نگاه‌ها را متوجه سینمای ایران کرد و به موج نوی سینمای ایران شکل داد. بر اساس نتایج یک نظرسنجی در سال ۱۳۸۳، او با آفریدن هفت شخصیت، بیشترین شخصیت سینمایی ماندگار را در سینمای ایران خلق کرده است. همچنین شخصیت هامون در فیلمی به همین نام از مهرجویی، ماندگارترین شخصیت در تاریخ سینمای ایران دانسته شده است.

در نظرسنجی دیگری به سال ۱۳۸۱ مهرجویی، پس از بهرام بیضایی، برترین کارگردان همهٔ تاریخ سینمای ایران شناخته شده است. داریوش مهرجویی یکی از مهم‌ترین و بزرگترین کارگردان‌های سینمای ایران و کارگردانی مؤلف می‌باشد. به غیر اثر ماندگار و تاریخ ساز وی یعنی فیلم گاو از دیگر فیلم‌های قابل توجه وی می‌توان به دایره مینا، اجاره نشین ها، هامون، سارا، پری، لیلا، درخت گلابی، مهمان مامان و سنتوری اشاره کرد. در آبان ۱۳۹۳ در سفارت فرانسه در تهران از سوی سفیر فرانسه جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه به داریوش مهرجویی اهدا شد.

حملات اسرائیل به غزه

پس از حمله غافلگیرانه حماس به مواضع و مراکز امنیتی اسرائیل که شنبه هفته گذشته رخ داد و شکستی سنگین در پرونده رژیم صهیونیستی به ثبت رساند، حملات سنگین و انتقام جویانه اسرائیلی‌ها علیه مردم بیگناه و غیرنظامی فلسطین در نواره غزه که عمدتاً کودک و زن هستند نیز به خبر داغ رسانه‌های ایران و جهان تبدیل شد و واکنش‌های فراوانی به همراه داشته است.

در این خصوص، یکی از اخبار مهم این بود که روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» به نقل از سه تن از افسران ارشد رژیم صهیونیستیگزارش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به زودی آماده می‌شود تا با ده‌ها هزار نظامی صهیونیست به نوار غزه حمله کند؛ به امید آن‌که شهر غزه را تحت تصرف خود قرار دهد و رهبری فعلی این منطقه را از بین ببرد. نیویورک‌تایمز گزارش کرد، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که هدف نهایی آن، از بین بردن سلسله مراتب سیاسی و نظامی حماس است. این حمله، احتمالاً بزرگ‌ترین عملیات زمینی رژیم صهیونیستی از زمان حمله ۲۰۰۶ این رژیم موقت به لبنان محسوب خواهد شد. سه افسر ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که این اولین مورد از زمان حمله ۲۰۰۸ رژیم صهیونیستی به غزه محسوب می‌شود که رژیم موقت در آن تلاش می‌کند زمینی را تصاحب کرده یا حداقل برای مدت اندکی آن را تحت کنترل بگیرد.

از قتل هولناک داریوش مهرجویی تا وخیم شدن حال آرمیتا/ اظهارات عجیب محمود عباس علیه حماس/ یاسمین مقبلی کیست و در فضا چه می‌کند؟ / کشف حجاب جنجالی صدیقه وسمقی

اظهارات محمود عباس علیه حماس

از جمله اخبار قابل توجه دیگر که ظرف چند روز گذشته به تیتر یک رسانه‌ها آمد، مواضع عجیب محمود عباس علیه جنبش حماس بود.

عباس در اظهاراتی ضد مقاومت حماس مدعی شد که سیاست‌ها و اقدامات حماس مردم فلسطین را نمایندگی نمی‌کند. وی در جریان یک گفت‌وگوی تلفنی با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا ادعا کرد که سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تنها نماینده مردم فلسطین است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا، مادورو و عباس در مورد اوضاع وحشتناک نوار غزه به دنبال حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی بحث و رایزنی کردند. مادورو ضمن حمایت بی قید و شرط کاراکاس از آرمان فلسطین از ارسال ۳۰ تن کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین خبر داد. در بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا آمده که دو رهبر در گفت‌وگوی تلفنی خود «خواستار آتش‌بس فوری و ایجاد یک کریدور کمک‌های بشردوستانه» و تبعیت از قوانین بین‌المللی شدند.

از قتل هولناک داریوش مهرجویی تا وخیم شدن حال آرمیتا/ اظهارات عجیب محمود عباس علیه حماس/ یاسمین مقبلی کیست و در فضا چه می‌کند؟ / کشف حجاب جنجالی صدیقه وسمقی

سفر یاسمین مقبلی به فضا

یاسمین مقبلی متولد ۲۴ ژوئن ۱۹۸۳ و خلبان آزمایش آمریکایی سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا و فضانورد ناسا است. او فارغ‌التحصیل مؤسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی)، مدرسه عالی نیروی دریایی ایالات متحده و مدرسه خلبانی آزمایش نیروی دریایی ایالات متحده است.

مقبلی سابقه بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف و ۱۵۰ مأموریت از جمله چند سورتی پروازی در افغانستان را دارد.

از قتل هولناک داریوش مهرجویی تا وخیم شدن حال آرمیتا/ اظهارات عجیب محمود عباس علیه حماس/ یاسمین مقبلی کیست و در فضا چه می‌کند؟ / کشف حجاب جنجالی صدیقه وسمقی

چندی پیش، ناسا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مقبلی به‌طور رسمی به عنوان فرمانده هفتمین مأموریت اعزام سرنشین‌دار فضاپیمای اسپیس اکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب شده و آندریاس مورگنسن، فضانورد دانمارکی، خلبانی این عملیات را بر عهده خواهد داشت. این مأموریت در سال ۲۰۲۳ از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام شد. این اولین پرواز فضایی مقبلی است.

در مورد یاسمن مقبلی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

در تازه‌ترین اخبار نیز در خصوص این فرد خبر آمده است که دو زن برای رقم زدن یک لحظه نادر در تاریخ پیاده‌روی فضایی، اواخر این ماه با یکدیگر همراه خواهند شد. پیاده‌روی فضایی بیرون از «ایستگاه فضایی بین‌المللی» (ISS) که توسط یاسمین مقبلی و «لورال اوهارا» (Loral O'Hara) فضانوردان ناسا انجام می‌شود، چهارمین پیاده‌روی فضایی کاملا زنانه خواهد بود. این پیاده‌روی فضایی که در حال حاضر برای ۳۰ اکتبر برنامه‌ریزی شده است، پس از تاخیر به دلیل نشت در مجموعه مداری انجام می‌شود.

انتشار این خبر دوباره نام مقبلی را به کانون توجه رسانه‌ها بازگردانده است.

کشف حجاب صدیقه وسمقی

صدیقه وسمقی متولد ۱۳۴۰ در تهران، شاعر، نویسنده، مترجم، اسلام‌پژوه، حقوق‌دان و تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اجتماعی است. او اهل ایران و ساکن سوئد است. وی استاد دانشگاه تهران و نماینده اسبق مردم تهران در نخستین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا و سخنگوی این شوا و دارای دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی نیز می‌باشد.

صدیقه وسمقی به فاصله کوتاهی پس از انقلاب ۵۷ وارد مدرسه شهید مطهری شد. او سه سال در این مدرسه به تحصیل علوم مذهبی پرداخت. در سال ۶۲ وارد دانشگاه تهران شد و تا دریافت درجه دکترا در رشته «فقه و مبانی اسلام» در آنجا ادامه داد.

از قتل هولناک داریوش مهرجویی تا وخیم شدن حال آرمیتا/ اظهارات عجیب محمود عباس علیه حماس/ یاسمین مقبلی کیست و در فضا چه می‌کند؟ / کشف حجاب جنجالی صدیقه وسمقی

چند روز پیش ۱۴۰۲ او با انتشار ویدیویی در اینستاگرام، حجاب از سر برداشت و این موضوع نام او را نیز به لیست اخبار داغ هفته اضافه کرد.

قابل ذکر است که وسمقی در سال ۲۰۱۱، ایران را ترک کرد و به عنوان استاد میهمان در دپارتمان اسلام‌شناسی دانشگاه گوتینگن آلمان مشغول به فعالیت شد. او در همین زمینه با دانشگاه اوپسالا در سوئد نیز همکاری داشته‌است. وی را جزو چهره‌های شاخص نواندیش دینی در ایران می‌دانند. دیدگاه‌های او در مورد حجاب و حق پوشش زنان و برخی مسائل فقهی دیگر همواره چالش‌برانگیز بوده‌ است.

رفتن پرویز فتاح به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

طرح برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر رفتن پرویز فتاح به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و خداحافظی او با بنیاد مستضعفان نیز یکی دیگر از اخبار قابل توجهی بود که در این هفته نام پرویز فتاح را در فضای مجازی پرتکرار کرد.

از قتل هولناک داریوش مهرجویی تا وخیم شدن حال آرمیتا/ اظهارات عجیب محمود عباس علیه حماس/ یاسمین مقبلی کیست و در فضا چه می‌کند؟ / کشف حجاب جنجالی صدیقه وسمقی

در این خصوص توضیح اینکه با انتصاب محمد مخبر به سمت معاونت اول ریاست جمهوری کشورمان در آذرماه سال ۱۴۰۰، سکان هدایت این مجموعه به عارف نوروزی سپرده شد؛ فردی که با نام «سرپرست» به این سمت برگزیده شد و تا به امروز با همین عنوان، مدیریت این مجموعه بزرگ و مهم را عهده دار بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان چقدر حقوق می گیرد؟ - تابناک | TABNAK

دورانی که ظاهرا به پایانش نزدیک شده، چون شنیده‌ها حکایت از آن دارد که به زودی پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان با ترک این مجموعه، به عنوان مدیرعامل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مشغول به فعالیت خواهد شد؛ خبری که خبرگزاری مهر منتشر کرده و معلوم نیست چه زمانی تحقق خواهد یافت!

با وجود این همانطور که اشاره شد، نام فتاح نیز در این روز‌ها مورد توجه کاربران در فضای مجازی است.

وخیم شدن حال آرمیتا گراوند

در ارتباط حادثه تلخ پیش آمده برای آرمیتا گراوند دختر تهرانی در ایستگاه مترو شهدا و بستری شدن او در بیمارستان فجر نیز به تازگی خبر نگران کننده دیگری منتشر شده که بار دیگر او را به در کانون توجهات باقی نگه داشته است.

به موجب این خبر که پنج روز پیش منتشر شد، پیگیری‌ها حاکی است به رغم تلاش‌های مستمر کادر پزشکی بیمارستان فجر، علایم حیاتی نسبتاً پایدار آرمیتا گراوند در چند روز گذشته تغییر یافته و تا حدودی رو به وخامت رفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۵
تابناک!
شما نماینده سلامت همه بیمارهای این کشور هستی؟!
چرا از این همه بیمار آرمیتا رو انتخاب کردی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
نشاید که نامت نهند ادمی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
تو که موضوعی به این واضحی را نمیفهمی چه حای تفسیر می موند .
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
تو سرطان می گیری حالا ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
برای من هرگز باور پذیر نیست که بخاطر دوتا موبایل یک پیره مردو همسرش را سلاخی کنند نیازی به اینکار نبوده
از فردا توپخانه کیهان برای خانم وسمقی راه میفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
کیهان آنقدر حرف می زنه که همه بی حس شدن
من که فقط برای شیشه پاک کردن استفاده می کنم
انصافا برای شیشه خوبه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
با توجه به سن و سال خانم وسمقی، هرچند ایشان پیر نشده اما فکر کنم حجاب دیگر بر ایشان واجب نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
آقا علی خیلی بی ادبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
خانم وسمقي ديگر نياز به داشتن حجاب به خاطر سنشون نداشتند. به خاطر همين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
پس طبق نظر علی از فردا افرادی که سن شون بیشتراز این خانم بود می تونن بی حجاب بیان بیرون و کسی هم حق اعتراض به اینا را نداره.تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
احتیاجی به توپخانه کیهان نیست ! این قبیل افراد اینقدر پست و حقیرند که احتیاج به پیگیری ندارد ! این ضعف یکسری مدیران نالایق در کشور است که چون خودشان رانتی و من غیر حق به جایگاهی رسیده اند امثال خودشان را هم وارد میدان میکنند اینها بعد از اینکه بدون داشتن لیاقت به جایی رسیدند و خوب با پول بیت المال فربه شدند با شکستن نمکدان و پشت کردن به مردم بدنبال عشق و صفای خودشان می روند ! رفتن این قبیل نه تنها ضرری برای کشور نیست که یک قالتاق بی مصرف کمتر !
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
شما برعندازها از چی میسوزید ، برای عجوزه که حجاب واجب نیست بعضی مواقع نگاه کردنش هم کراهت داره
برای ارمیتا دعا کنید. خدا به جوونیش رحم کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
بنده های خدا نباید به جوانان ما رحم کنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
خدا به ما هم رحم كنه كه پيراهن عثمان نكننش
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
انشاا... شفا یافته و با بیان اتفاقی که افتاده این برعندازها موج سوار را رسوا میکند
سر پیری و معرکه گیری!برداشتن حجاب اجباری موضوع قابل بحثی هست ولی اینکه چنین افراد پیر و فرتوتی بعد از یک عمر زیاده روی و ادعای روشنفکری وقتی بنزینشان تمام می شود و در حال فراموش شدن هستند برای چند روز بیشتر مطرح شدن بی حجاب می شوند واقعا چندش آور هست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
هدف ایشان از برداشتن حجاب متفاوت از طرز فکر شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
شهاب جان پدر و مادر خودت پیر نمی شوند ؟
پدر بزرگ و مادر بزرگت پیر نیستند ؟؟
عزیزم ادب و تربیت و احترام به بزرگتر جزو فرهنگ کهن ایرانی و آموزه های اسلام است
هر چند که شما اصلا و مطلقا پیر نخواهی شد و پیر و فرتوت شدن فقط برای امثال خانم وسمقی اتفاق می افتد ولی ادب داشتن بد نیست
در ضمن سوابق تحصیلی و مطالعاتی و آموزشی ایشان را مطالعه کن بعد ببین اصلا با ایشان قابل مقایسه هستی که نظر داده ای
از نظر من آدم بی تربیت چندش آور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
سرت بنداز پایین زندگی خودت بکن به دیگران چکار داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
خانم وسمقی نظریات فقهی خودشان را منتشر کرده اند
کجا زیاده روی شده ؟
هر کس با شما موافق نباشد زیاده روی کرده ؟
چرا شیخ الازهر و آیت الله سیستانی و مفتی های عربستان و هزاران عالم مسلمان دیگر حجاب را اجباری نکرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
طبق همان اموزه های دینی که حتما یاد نگرفتی،حجاب و پوشش سر و صورت برای بانوان مسن اجباری نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
شاید جونش به لبش رسیده
شاید برای وضع موجود نگران هست
و هزاران شاید دیگه
همه چیز زو با فلسفه ی خودتون ارزیابی نکنید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
بیا تا تو را گویم داستنی تا که فایده چادر بدانی
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
چرا شیخ الازهر و آیت الله سیستانی وای عربستان و هزاران عالم مسلمان دیگر حجاب را اجباری نکرده انداینو خوب اومدی"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
سلام اشتباها منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
خانم وسمقی فقیه است و خوب میفهمد چه می گوید
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
سلام نسبت دروغ ندهید آیت الله سیستانی فرموده حجاب واجب است مانند همه احکام اسلامی .
نمیشه سلیقه ای عمل کرد پیامبر فرموده حجاب واجب است خوردن گوشت سگ حرام است حالا نمیشه یکی را قبول نکنیم و اونی که دوست نداریم نپذیریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
گل گفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
ایشان فرد باسواد و متفکری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
نه عزیزم اینها با نقشه و ریاکاری و هزار جور قالتاق بازی و ادای محجبه ها را دراوردن به پست و مقام میرسند و وقتی کاملاً از همه جهات خودشان و ایل و تبارشان را بستند صبر میکنند حقوق بازنشستگیشان هم برقرار شود و آنگاه به اصل خویش باز میگردند! باید یقه مدیران نالایقی را گرفت که زمینه حضور و رشد اینگونه افراد را فراهم می آورند !
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
این موافقان حجاب چقدر به در و دیوار میزنند که یک کار اشتباه را درست جلوه بدهند ، ازکسانی سند می اورند که یک کلمه از منش و سیاست هایشان نمیدانند
پدر و مادر آرمیتا شبانه روزی بر بالینش باشن که این غرب زده و جنبش فواحشی ها خیلی دوست دارن این بچه فوت کنه! مواظب باشید مخصوصا این خارج نشین های فراری. گرچه هزار دفعه دیگه ام آشوب کنید هزار دفعه دیگه هم شکست میخورید جمع هزاران صفر بازم صفره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
جنبش فواحش ؟؟
من چرا در اطراف خودم هرزه و فاحشه نمی بینم ؟
شما کجا زندگی می کنی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
هزاران لایککککککککککککک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
اتفاقا" برعکس امثال توی ضد ایرانی دعا میکنید آرمیتای بیگناه بمیرد و اسرار کتک خوردنش را فاش نکند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
ناشناس ۱۰.۵۰ فواحش به همینه که اطرافیانت با دشمن همصدا بشن برای فرهنگ غرب زده کثیفی که یه مرد برای استفاده از اطرافیانت نیازی به تعهد نداشته باشه و به چشم یک برده جنسی بهشون نگاه کنه کم کم این عادت میشه و عادی که داشتن دوست پسر که بدون هیچ تعهدی فقط دنبال بذت جنسی از اطرافیانت هست استفاده خودشو می بره اون وقت می فهمی فحشا یعنی چی و فاحشه یعنی کی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
ناشناس 11:19

مردم شریف ایران فاحشه نیستند
شما محل زندگی یا اطرافیانت را تغییر بده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
ناشناس ۱۲.۱۷
کسی نگفت مردم شریف ایران فاحشه هستن! اونایی هستن که واسه لخت شدن وفرهنگ غربی پلیس های دسته گل رو آتیش میزدن! نه مردم ایران
انگار دختر ۱۸ ساله کشف لباس کرده!‌یه پیر زن تو اسلام هم حجاب بر عحوزه واجب نیست چون موه هاش گندیده است دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
مردها که پیر می شوند عجوز نیستند و موهاشون نمی گنده ؟
شما به مادر پیر خودت هم می گی عجوزه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
عجوزه در فارسی بار منفی دارد اما در عربی به معنی پیرزن که حجاب بر آنها تا حدودی واجب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
ناشناس خیر! مرد پیر بشه عجوزه نمیشه موهاش هم میریزه نمیگنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
نه جانم یک پیرزن کشف حجاب نکرده یک فقیه که قطعاً سواد و اطلاعاتش از قران ودستورات دینی بسیار بسیار بیشتر از شماست حجاب از سر برداشته !!
در حادثه قتل مهرجویی هیچ اثری از سگ خانواده در روایت های صحنه قتل نیست.
این در حالی است که همسر مهرجویی در پست اینستاگرامی انتشار یافته از او اهمیت این سگ در نگاه حفاظتی این خانواده مورد تأکید قرار گرفته.

قاتل یا قاتلان که یک بار در مراجعه اولیه خود به دلیل حضور این سگ مجبور به ترک محل و اکتفا به تهدید خانواده مهرجویی کرده بودند در بار دوم چگونه از سد سگ عبور می کنند؟

سوال: سگ در شب حادثه کجا بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
اشنا بودن سگ می شناخته اونها رو پارس نکرده رمز گاوصندوق هم بلد بوده که بازش کرده اشنا بودن شایدم کلید هم داشتن. میدونستن کی دخترشون برمیگرده به خونه
پاسخ به ۱۲:۵۱
| United States of America |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
با سلام
نکته من این است: "در هیچکدام از روایت ها اثری از این سگ دیده نمی شود."
حالا اینکه این سگ با قاتل آشنا بوده و یا اینکه به دلیلی شب حادثه در محلی غیر از خانه مهرجویی حضور داشته و یا اینکه مسموم یا به طریقی کشته شده و غیره را کاری ندارم.
مساله اول اینجاست که این سگ علیرغم جایگاه ویژه اش در سیستم حفاظتی خانه مهرجویی، در تمام روایت ها غایب است
این نظر من بیشتر ناظر به عملکر رسانه ای نهادهای دخیل در ماجرا و رسانه ها است. این سگ در پست های مقتول (وحیده محمدی فر) بولد می شود و این پست ها منتشر شده اند بنابراین باید وضعیت این عنصر مهم برای افکار عمومی تعیین تکلیف شود
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
اون پست زمانش بهمن پارسال بود،یعنی هشت ماه پیش
شراره قهر خدا زبانه کشید
بحران
بحران
بحران
.
.
.
اسم رمز ماندگاری بعضیا
یه جوری نوشتید اظهارات عجیب محمود عباس که انگار اسماعیل هنیه و محمود عباس عهده اخوت بستند یا عضو یه حزب سیاسی هستند ، اگه این دوتا همفکر بودند که یکیشون توی کرانه غربی نبود یکی توی غزه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
اینم یه پیر فرتوته که فقط میخواهد جیب خودسش را پر کند.
تابناك چرا تا الان راجع به ارميتا ننوشتى ؟
مسببان به كما رفتن ارميتا چه كسانى هستند؟
چرا بايد نوجوانى را به اين حال و روز انداخت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
حجاب دستور خداست
ناشناس
| Australia |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
ساندیسی ۱۰:۵۹ ما خدا ناباوریم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
مسببانش کی هستن؟ شاید جنبش .. باشه؟ شاید این بچه گل کشیده یا سیگار میکشیده؟ چون هدف این جنبش کثیف جهانی اینه که بچه هارو مغزشویی کنه صبح تا شب تو شبکه های مجازی میگن گل بکشید و فلان بمان وگرنه چرا یکی بی دلیل باید بیوفته زمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
تو که از خدا خداتر شدی واز طرف او حکم‌میدی که حجاب دستور خداست پس چرا خدا برای برداشتن حجاب جریمه یا دستور کشتن فرد بی حجاب رو نداده ؟!
از جنبش فواحش چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
چقدر شما بی ادب و بی نزاکت و بی حیا تشریف دارین. طبق روایات اسلامی کسی که حیا ندارد دین ندارد. هر چند که
امثال شما دین خدا و محمد مصطفی را فدای سیاست کردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
ناشناسی که از خدا و حیا صحبت میکنی هنوز یادمون نرفته واسه لخت شدن و رقصیدن به وقت بوسیدن پلیس آتیش میزدید و چقدر کشتار کردید! گردن خیلی هاتون رفت بالای دار الان از حیا و قرآن صحبت میکنی؟
"عباس در اظهاراتی ضد مقاومت حماس مدعی شد که سیاست‌ها و اقدامات حماس مردم فلسطین را نمایندگی نمی‌کند."

با توجه به جمعيت كرانه باختري كه بسيار بيشتر از غزه است كاملا محمود عباس درست گفته!

تابناك عزيز ما سنمون اينقدر بالاست كه و يادمون نرفته حماس بر عليه دولت خودگردان فلسطين كودتا كرد
برای سلامتی ارمیتا دعا کنید /
محمود عباس یک حقیقت محض را بیان کرده .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست