بازدید 6525
دهمین

دهمین استعفای مربی همیشه شرمنده بوکس ایران!

نهرودی که معمولا کارش شرمندگی و عذرخواهی است و بعداز هر دوره اعزام مشابه همین حرفها را به رسانه ها گفته، حالا می‌گوید: در هفت ماه نمی‌شد کار خاص و معجزه‌ای انجام داد! من شرمنده‌ام و در همان هانگژو استعفا کردم!
کد خبر: ۱۱۹۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 16 October 2023

سرمربی تیم ملی بوکس که بیش از یک دهه است به هر تورنمنت بزرگ و معتبری اعزام شده با شکست و ناکامی برگشته است، با بیان اینکه در حقش کم‌لطفی شده می‌گوید که پس از پایان مسابقات این رشته در بازی‌های آسیایی، در همان هانگژو از سمت خود استعفا کرده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ کسی تعداد استعفاهای نهرودی و برگشتن هایش را نشمرده و حساب از دست خبرنگاران در رفته است.

حسینقلی نهرودی که معمولا کارش شرمندگی و عذرخواهی شده و بعداز هر دوره اعزام، مشابه همین حرف‌ها را به رسانه ها گفته، در خصوص عملکرد ملی‌پوشان بوکس در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو می‌گوید: واقعیت این بود که در 6،7 ماه نمی‌شد کار خاص و معجزه‌ای انجام داد!

دهمین استعفای مربی همیشه شرمنده بوکس ایران!

نهرودی تخصص خاصی در استعفا بعداز رویدادهای بزرگ دارد و دقیقا قبل از رخداد بزرگ بعدی، سروکله‌اش در بوکس پیدا می‌شود! انگار مربی دیگری در بوکس ایران پیدا نمی‌شود. این رفت و آمد نهرودی دیگر به طنز بین اهالی ورزش تبدیل شده است.

این مربی امتحان پس داده و سن و سال‌دار بوکس می‌گوید: از لحاظ کمی و کیفی بین ما و کشورهای موجود در قاره آسیا خیلی فاصله است. زمانی چین تایپه برای ما زنگ تفریح بود، اما در هانگژو دو مدال کسب می‌کند یا تاجیکستان به مدال طلا می‌رسد. بوکس ایران با رقبا خیلی فاصله دارد و امیدوارم این فاصله جبران شود، هر چند با روند موجود کار خیلی سختی است.

خدا را خوش نمی‌آید که مشکلات را گردن بدنساز تیم بیندازیم

وی در خصوص اظهار نظر نایب رئیس فدراسیون که مشکل ملی‌پوشان را فنی و بدنسازی عنوان کرده است، گفت: جدا از شاهین موسوی که عنوان کرد از راند دوم پایش نمی‌کشید، هیچ کدام از بچه‌های ما از لحاظ نفس کم نیاورند و فکر نمی‌کنم مشکل موسوی نیز به بدنسازی ارتباط داشته باشد. خدا را خوش نمی‌آید گناه را گردن دانیال تیماجی بیندازیم. مربی بدنساز ما کار خود را کرد و بچه‌ها نیز زحمت خود را کشیده بودند. قطعاً مشکل شاهین باید علل دیگری داشته باشد و بررسی شود و خودش نیز به خودش کمک کند که چرا اینگونه شد. همان جا همه چیز را پذیرفتم و اظهار شرمندگی کردم، اما واقعیت این است که در 6،7 ماه نمی‌توانستم خیلی تغییری ایجاد کنم.

 

نتوانستیم از سرباز به جای شریفی استفاده کنیم

سرمربی تیم ملی بوکس در بازی‌های آسیایی در خصوص شرایط آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در این مسابقات گفت: اردوی اردن خیلی خوب بود و زمانش نیز بد نبود، اما تورنمنت گروزنی مناسب نبود. خدا رحم کرد که در این مسابقات مشکل خاصی برای بچه‌ها پیش نیامد؛ چرا که در صورت این اتفاق قابل جبران نبود. البته اگر طوفان شریفی در این اردو بود قطعاً شرایطش فرق می‌کرد. یک بوکسور خیلی خوب به نام مهدی سرباز داشتیم که امکان جایگزینی او نبود. حتی نظر این بود که با توجه به غیبت شریفی در اردوی اردن از مهدی سرباز استفاده کنیم که در اردن خیلی خوب جواب داد، اما متأسفانه این امکان فراهم نشد.

 

کمیته ملی المپیک ما را کلافه کرده بود

نهرودی در خصوص اینکه دلیل عدم جابه‌جایی بورکسورها ارسال زودتر از موعد لیست به ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی بوده است، گفت: بله مشکل همین بود؛ البته کمیته ملی المپیک خیلی اصرار به دریافت زودتر لیست داشت و حتی ما را کلافه کرده بود. یکسری مسائل در نتایج دست به دست هم داد، اما مشکل اساسی هیچ کدام از این‌ موارد نبود. مشکل اساسی اختلاف زیاد با رقبا است که باید به بهترین نحو برطرف شود. آسبال سرمربی فعلی تیم ملی کوبا و یکی از بهترین مربیان حال حاضر دنیا دو سال در ایران بود و هدایت تیم ملی را برعهده داشت. او هم اگر بود باید برنامه‌هایش اجرایی می‌شد.

وی تصریح کرد: در مورد این مدت کوتاه حسینی صحبت نمی‌کنم و صحبت‌هایم به صورت کلی است. زمانی در دهه هفتاد، موقعیت خیلی خوبی در بوکس داشتیم، اما آن زمان نیز برنامه‌ها اجرایی نمی‌شد و تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم، برگزاری اردوهای مستمر و بدون تعطیلی بود. در هر مسابقه‌ای که در تمامی این سال‌ها حضور داشتم و با آدم‌های بزرگ این رشته صحبت کردم، همه روی کلمه "Experience" نظر مشترک داشتند که معنی آن تجربه در این رشته است. موضوعی که همیشه ما در بوکس خودمان با آن مشکل داشتیم.

 

همیشه سعی کردم رفتار، کردار و گفتار مناسبی داشته باشم

«شما برخلاف میل قلبی هدایت تیم ملی را برعهده گرفتید تا سرمربی خارجی انتخاب شود اما نزدیکی مسابقات جهانی و بعد از آن مجمع انتخاباتی و در ادامه بازی‌های آسیایی موجب شد همچنان به عنوان سرمربی به کار خود ادامه بدهید. بعد از ناکامی تیم ملی با توجه به فداکاری شما این انتظار وجود داشت تا حرمت‌تان حفظ شود؛ نه اینکه مقصر ناکامی نام بگیرید». نهرودی در پاسخ به این موضوع گفت: خوشحالم که با در نظر گرفتن شرایط قضیه را نگاه می‌کنید، اما هر آدم صفات مخصوص به خود را دارد. هیچ وقت نگاه نکردم تا ببینم طرفم نسبت به من چگونه رفتار می‌کند و همیشه سعی کردم نسبت به اطرافیانم رفتار، گفتار و کردار مناسبی داشته باشم.

 

اگر نگویم بی‌انصافی، اما کم لطفی کردند

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که از این بی‌انصافی ناراحت نیست، گفت: اگر نگویم بی‌انصافی، اما کم لطفی کردند. ضمن اینکه در این مواقع خیلی شهامت می‌خواهد که مشکلات را بپذیریم. همه سعی می‌کنند مشکلات را گردن دیگری بیندازند و متأسفانه دیواری کوتاه‌تر از مربی پیدا نمی‌شود. شما و خیلی‌ها می‌دانید علاقه‌ای به انجام این کار نداشتم و فقط و فقط به خاطر حفظ حرمت حسینی پذیرفتم. موقعیت طوری بود که اگر من سرمربیگری تیم ملی را نمی‌پذیرفتم مشکلات دیگری پیش می‌آمد.

 

حسینی با معرفی من رِندی کرد

وی افزود: ممکن بود خیلی‌ها این محبت را می‌کردند و مسئولیت را می‌پذیرفتند، اما اثر من را نداشت. ببخشید اینگونه می‌گویم. بچه‌ها همسان و هم اندازه بودند و مشکلاتی در خودشان به وجود می‌آمد، اما حسینی رِندی کرد و من را معرفی کرد ، همه بچه‌ها پذیرفتند. چقدر هم خوب شد که پذیرفتند؛ چرا که دیگر آنها مقصر به حساب نمی‌آیند.

 

در هانگژو استعفا کردم

نهرودی در خصوص آینده همکاری خود با تیم ملی گفت: شب آخر مسابقات در هانگژو با حسینی صحبت و استعفا کردم و البته ایشان نپذیرفتند. عدم حضور من شاید باعث شود تصمیم بهتری در این زمینه بگیرند و احیاناً مربی خارجی باشد یا بچه‌های خوب خودمان هم هستند. 

 

مربی خوب خارجی ماهی 10 هزار دلار می‌خواهد

سرمربی مستعفی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سؤال که واقعاً این بار عزم جدی برای حضور مربی خارجی وجود دارد یا باز هم برای فراموشی شکست این موضوع مطرح شده، گفت: در جریان هستم که حسینی به شدت دنبال مربی خارجی است. یک مربی خیلی خوب حداقل 10 هزار دلار در ماه حقوق می‌خواهد که واقعاً امکان جذب آن را نداریم. مطمئن هستم مربی 10 هزار دلاری نیز دو، سه سال نیاز به زمان دارد و امکاناتی که می‌خواهد را نیز باید در اختیارش بگذاریم. برنامه‌ای که آسبال می‌نوشت با برنامه من تفاوتی نداشت. مربی اوکراینی دیگری که به ایران آمده بود نیز از برنامه من تقدیر کرد.

وی ادامه داد: بچه‌های خود ما نیز در نوشتن برنامه مشکلی ندارند و قادر به انجام این کار هستند. سال 1996 مهندس هاشمی‌طبا از بنده برنامه خواست. در آن مقطع ارادتی که امروز به ایشان دارم را نداشتم و ایشان هم شناختی از من نداشت. به ایشان گفتم 10 روز زمان می‌گذارم و برنامه را خواهم نوشت، اما ضامن اجرای آن چه کسی است؟ ایشان خوشش نیامد و چپ‌چپ نگاه کرد. به ایشان گفتم در همه این سال‌ها برنامه‌هایی که دادیم اجرایی نشده که ایشان با لحن کمی تند گفت آن دیگر با من است. با این وجود آن برنامه نیز مانند برنامه‌های المپیک آتلانتا و سیدنی اجرایی نشد. 

 

مربی خارجی در حال حاضر می‌تواند نقش چند ماه قبل من را ایفا کند

نهرودی در پاسخ به این پرسش که حسینی باید دنبال مربی ایرانی باشد یا به گزینه‌های معمولی ارزان قیمت اکتفا کند، به تسنیم گفت: مربی خارجی می‌تواند در حال حاضر همان نقشی را بازی کند که چند ماه پیش من ایفا کردم. امیدوارم مربی قابلی باشد و فدراسیون نیز بتواند خواسته‌ها و برنامه‌های او را اجرایی کند تا به موفقیت برسد. اگر نمی‌توانند مربیان خودمان بی‌مایه نیستند و خوب هستند. همانطور که گفتم مشکل جای دیگر و فاصله خیلی زیاد ما با رقبا است که نیازمند کار است، اما باید از جایی شروع کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی