بازدید 6031

زمان ثبت‌نام آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳ تغییر کرد

زمان ثبت‌نام داوطلبان در آزمون‌های ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ تغییر کرد.
کد خبر: ۱۱۹۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶ 15 October 2023

زمان ثبت‌نام داوطلبان در آزمون‌های ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ تغییر کرد.

به گزارش «تابناک»، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد، زمان ثبت نام در آزمون‌های ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ تغییر کرده است.

بر اساس اعلام سازمان سنجش زمان ثبت نام در آزمون ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ به روز‌های ۷ تا ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ موکول شد. پیش از این زمان ثبت‌نام آزمون ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در روز‌های ۲۳ تا ۲۹ مهرماه اعلام شده بود.

همچنین بر اساس اعلام سازمان سنجش زمان ثبت‌نام آزمون دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ به روز‌های ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ موکول شد. پیش از این زمان ثبت‌نام آزمون دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در روز‌های ۳۰ مهرماه تا ۶ آبان ماه سال ۱۴۰۲ اعلام شده بود.

آزمون ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در صبح و عصر جمعه چهارم اسفند ۱۴۰۲ و آزمون دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در عصر جمعه چهارم اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شوند.

زمان ثبت‌نام آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳ تغییر کرد

تغییراتی تازه در آزمون کارشناسی ارشد

تغییر زمان ثبت نام آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری در حالی اعلام می‌شود که پیشتر رییس سازمان سنجش آموزش کشور وعده رقم زدن تغییراتی بنیادین در این آزمون ها را داده است؛ تغییراتی که محسوس ترینش در آزمون کارشناسی ارشد رقم خواهد خورد؛ برگزاری این آزمون تنها در یک روز.

تصمیمی که پورعباس در حاشیه کنکور ارشد سال گذشته، در تشریح چرایی اش گفته بود: با تدابیر اندیشیده شده آزمون‌های کشوری روز به روز به سمت استاندارد بهتر و بیشتر پیش می‌رود و از جمله تغییرات، کاهش مدت زمان آزمون کارشناسی ارشد به سه تا سه و نیم ساعت است. هم اکنون در برخی کد رشته‌ها زمان آزمون ۴ ساعت و نیم است که زمان سنگینی محسوب می‌شود و با کاهش تعداد سوالات کاهش خواهد یافت.

وی افزوده بود: تغییر عمده بعدی، برگزاری این آزمون در یک روز است؛ سازمان سنجش آموزش کشور به سمت تجمیع آزمون‌ها پیش می‌رود و آزمون کارشناسی ارشد سال آینده در اسفندماه تنها در یک روز برگزار خواهد شد.

زمان ثبت‌نام آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳ تغییر کرد

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفته بود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده که در مسیر تفکیک سنجش از پذیرش حرکت کنیم، لذا طبق همین مصوبه قرار است پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور بیش از پیش به دانشگاه‌ها واگذار شود تا مراکز علمی نیز مبتنی بر سیاست‌های خود پیش بروند.

وی با بیان اینکه، پذیرش در آزمون دکتری در حال حاضر به صورت ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد سوابق تحصیلی آموزشی و پژوهشی و مصاحبه است، افزوده بود: دانشگاه‌ها مطالبه می‌کنند که بخشی از پذیرش ارشد در اختیار آنها قرار گیرد اما فعلا برنامه‌ای برای واگذاری کامل برگزاری آزمون‌های تحصیلات تکمیلی به دانشگاه‌ها و حذف صد درصدی برگزاری ترکیبی این آزمون‌ها نداریم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی