بازدید 2894

هوای دو شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت خطرناک

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: براساس داده‌های لحظه‌ای، کیفیت هوای شهرستان‌های نهبندان و بیرجند در وضعیت خطرناک قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳ 13 October 2023

به گزارش «تابناک»، اسدالله حاتمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داده‌های لحظه‌ای ایستگاه سنجش کیفی هوا در ساعت هفت صبح امروز، بیرجند و نهبندان را با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: سرایان نیز با شاخص ۱۵۱ در وضعیت ناسالم و زیرکوه با شاخص ۵۷ در وضعیت قابل قبول است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی توصیه کرد: در این شرایط آلودگی هوا گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت هوای بیرجند در ۲ نقطه از شهر قابل سنجش و اندازه‌گیری است گفت: پنج ایستگاه سنجش کیفی هوا در استان خراسان جنوبی وجود دارد که ۲ ایستگاه در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

وزش باد از دیروز (پنجشنبه) در شرق کشور و خراسان جنوبی شدت گرفت که در این زمینه هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شد.

براساس شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

خراسان جنوبی در ردیف ۶ استان اول غبارخیز کشور قرار گرفته و بیش از یک سوم مساحت استان جزو کانون‌های داخلی گرد و غبار است که شدیدترین کانون‌ها در مناطقی از شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان، قاینات، طبس، بشرویه، فردوس و سرایان شناسایی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست