بازدید 2838

خیابان‌های جهان چینی می‌شود

صادرات خودروهای سواری با انرژی نو از سوی چین در ماه گذشته بیش از دو برابر شد زیرا نفوذ بیشتر این کشور در بازار جهانی خودرو تحت فشار اروپا و ایالات‌متحده قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۹۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 11 October 2023

به گزارش ایسنا، داده‌های انجمن خودروهای سواری چین امروز، چهارشنبه نشان داد که خودروسازان در چین در ماه سپتامبر ۹۱ هزار خودروی پاک را به خارج از کشور ارسال کردند که شامل خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی بود که نسبت به سال قبل ۱۰۷ درصد افزایش داشت.

 تسلا در ایالات‌متحده با ارسال ۳۰ هزار و ۵۶۶ دستگاه از کارخانه شانگهای خود به بازارهای خارج از کشور در حالی که ۴۳ هزار و ۵۰۷ خودرو را به مشتریان محلی تحویل داده است، در رتبه اول قرار گرفت. داده‌ها نشان می‌دهد که بخش بزرگ باقیمانده از آن خودروسازان محلی مانند بی‌وای‌دی و صنعت خودرو شانگهای می‌شود.

محموله‌های خودروهای پاک‌ توانسته تا ۲۵.۴ درصد از کل صادرات خودروهای سواری را به خود اختصاص دهد.

داده‌های انجمن خودروهای سواری چین نشان می‌دهد که فروش کلی خرده‌فروشی وسایل نقلیه با انرژی نو در چین ۲۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۷۴۶ هزار دستگاه در سپتامبر رسیده است و با توجه به ثبت رکورد، رشد سالانه در حال کاهش است.

بی‌وای‌دی همچنان با رکورد ۲۸۶ هزار و ۹۰۳ خودرو در صدر فروش قرار دارد. کل خرده فروشی خودروهای سواری نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته و به ۲.۰۲ میلیون دستگاه رسیده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا در ماه گذشته در مجموع ۷۴۰ هزار و ۷۳ خودروی ساخت چین تحویل داد که نسبت به سال قبل ۱۰.۹ درصد کاهش داشته و نسبت به آگوست ۱۲ درصد کاهش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست