بازدید 26031
پانصد و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تلفات سنگین ارتش اوکراین در جبهه باخموت/هشدار اوکراین درباره شکست از روسیه و پایان اروپا

پانصد و هشتاد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵ 10 October 2023

تلفات سنگین ارتش اوکراین در جبهه باخموت/هشدار اوکراین درباره شکست از روسیه و پایان اروپا

بین الملل تابناک: پانصد و هشتاد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آلمان کمک نظامی جدید 1.1 میلیارد دلاری به اوکراین می‌دهد
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۲۳:۳۸

وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور بسته جدید کمک نظامی ۱.۱ میلیارد دلاری به اوکراین ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»،«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان گفت: «با این بسته زمستانی جدید، ما آمادگی عملیاتی ارتش اوکراین را افزایش می‌دهیم.»

به گفته وزیر دفاع آلمان، این بسته جدید شامل سامانه‌های پدافند هوایی از جمله «پاتریوت» و ۱۰ تانک «لئوپارد» خواهد بود.

قرار است روز چهارشنبه وزرای دفاع ناتو درشهر «بروکسل» در بلژیک درباره حمایت نظامی از اوکراین و سایر مسائل امنیتی گفت‌وگو کنند.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روزهای گذشته گفت که آلمان به ویژه بر تقویت قابلیت‌های پدافند هوایی اوکراین تمرکز خواهد کرد، زیرا انتظار می‌رود روسیه حملات خود را به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در زمستان تشدید کند.

از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، آلمان ۲۴ میلیارد دلار به عنوان کمک مالی به اوکراین ارائه کرده است. این کمک‌ها شامل تسلیحات و تجهیزات پیشرفته، سامانه‌های دفاع هوایی، پهپادهای جاسوسی، تانک، خودروهای جنگی و نفربرهای زرهی است.

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که روسیه بارها نسبت به پیامدهای کمک رسانی به اوکراین هشدار داده است. باوجود افزایش انتقادات در بین جوامع غربی از تداوم پمپاژ پول و تسلیحات به اوکراین برای جنگ با روسیه، گزارش‌ها از پیشی گرفتن رقم کمک‌های اروپا به کی‌یف از آمریکا حکایت دارد.

شبکه «ریانووستی» گزارش داد که کمک‌های نظامی و مالی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اوکراین، از میزان حمایت‌های آمریکا از کی‌یف هم پیشی گرفته است. اتحادیه اروپا در دو سال گذشته رقمی که به بودجه اوکراین کمک مالی کرده است به میزان ۴ درصد بیشتر از بودجه درنظر گرفته شده توسط آمریکا برای کی‌یف است.

وبگاه ریانووستی نوشت: «اتحادیه اروپا در ابتدای ماه سپتامبر ۲۲.۶ میلیارد دلار کمک مالی به اوکراین اختصاص داده که در مقایسه با ۲۱.۷ میلیارد دلار ارائه شده توسط آمریکا، بیشتر بوده است.»

وضعیت در اسرائیل حمایت از اوکراین را متزلزل نخواهد کرد
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۱۹:۱۳

کمیسیون اروپا اعلام کرد تشدید درگیری صهیونیست‌ها و فلسطینیان به کاهش حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه منجر نخواهد شد. 

«اریک مامر» سخنگوی کمیسیون اروپا دوشنبه نهم اکتبر در بروکسل در پاسخ به این پرسش که «چگونه وضعیت خاورمیانه ممکن است حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین را دچار تغییر کند»،  گفت: فکر نمی‌کنم هیچی چیز به هیچ شکلی بر حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین تاثیر بگذارد. تردیدی در این مورد وجود ندارد. 

مامر افزود: اگر به سخنرانی شنبه رئیس (کمیسیون اروپا) [اورسلا فون در لاین] گوش کنید، او بار دیگر تکرار کرد که ما تا زمانی که درگیری مردم اوکراین با روسیه طول بکشد، در کنار آن‌ها هستیم. 

به گزارش «یاهو نیوز»، «پیتر استانو» سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم دوشنبه در اظهارنظری درباره این که «آیا ارتباط احتمالی بین رویدادها در اوکراین و در اسرائیل و تلاش احتمالی روسیه برای استفاده از وضعیت به نفع خود، در نشست سه‌شنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت»، گفت: هر بار که وزرا دیدار می‌کنند، درباره اوکراین به عنوان یک موضوع مستقل به خاطر اهمیت آن بحث می‌کنند. بنابراین گفت‌وگوی فردا...یک نشست اضطراری فوری برای بحث درباره آنچه [در اسرائیل] رخ داد، است و این که پاسخ اتحادیه اروپا در این خصوص چه باید باشد. 

وی در ادامه مدعی شد: اما البته روسیه تلاش می‌کند از آنچه در حوزه بین‌المللی در حال وقوع است، استفاده یا سوءاستفاده کند، به بی‌ثباتی دامن بزند یا از آن برای تقویت کارزار خود علیه روسیه استفاده کند. اما باز هم به این معنا نیست که اتحادیه اروپا از اوکراین منحرف خواهد شد. 

کمیسیون اروپا همچنین درباره تصمیم غیرانسانی رژیم صهیونیستی برای محاصره کامل غزه گفت «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند».

رسانه آمریکایی: اروپا به خاطر اوکراین نمی‌تواند به اسرائیل کمک کند
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۱۹:۱۲

یک رسانه آمریکایی فاش کرد که برخلاف اظهارات مقامات برخی از کشورهای اروپایی مبنی بر آمادگی‌شان برای ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی، اما کمک به اوکراین انبارهای مهمات آنها را خالی کرده و آنها قادر به کمک نظامی به رژیم اشغالگر نیستند.

مجله فارن پالسی در این باره اعلام کرد که کشورهای اروپایی نگران ناتوانی خود در ارسال کمک‌های نظامی برای رژیم صهیونیستی پس از اتمام ذخایر آنها به دلیل ارسال آن به اوکراین هستند.

این مجله گزارش داد که کشورهای اروپایی نهم اکتبر در مورد امکان ارائه کمک نظامی به سرزمین‌های اشغالی گفت‌وگو کردند.

طبق این گزارش،  بسیاری از مقامات ابراز نگرانی کرده‌اند که به دلیل کمک‌های ارسال شده به اوکراین، تقریبا چیزی برای آنها باقی نمانده است.

فارن پالسی به نقل از یک مقام آلمانی که از افشای نام وی امتناع کرده است، نوشت: «به دلیل اوکراین، ما با کمبود عمده مهمات مواجه هستیم».

گیدو کروزتو، وزیر دفاع ایتالیا، پیش از این تأیید کرده بود که مقامات کشورش اقدامات زیادی برای حمایت از اوکراین انجام داده‌اند و به دلیل منابع محدود رم، ایتالیا توانایی و امکانات بیشتری برای ارائه ندارد.

رومن رادف، رئیس جمهور بلغارستان نیز اعلام کرده بود که اروپا دیگر نمی‌تواند ادامه درگیری در اوکراین را تحمل کند.

وی همچینین تاکید کرده بود که ارسال سلاح بیشتر به اوکراین منجر به حل و فصل مناقشه نخواهد شد.

هشدار مادورو درباره قاچاق سلاح از اوکراین
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۱۹:۱۱

رئیس‌جمهوری ونزوئلا از ناتوانی کی‌یف در رسیدگی به گزارش‌هایی مبنی بر فروش تسلیحات اهدایی غرب در بازارهای سیاه انتقاد کرد.

 نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در برنامه‌ای در تلویزیون این کشور گفت: دولت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی که میلیاردها دلار و یورو خرج سلاح و تجهیزات نظامی اوکراین کرده‌اند، حالا چشمانشان را بر گزارش فروش سلاح‌های ارسالی به اوکراین در بازار سیاه بسته‌اند.

مادورو ادامه داد: یک فساد گسترده در اوکراین به جریان افتاده و از زمانی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور روی کار آمد، انواع سلاح‌هایی که این کشور در اختیار داشت سر از بازارهای سیاه درآورده‌اند.

پیش‌تر سفیر روسیه در لیبی ضمن هشدار درباره گسترش سلاح‌های اهدایی به اوکراین در قاره آفریقا، تاکید کرد که این مساله به یک فوریت تبدیل شده و احتمال دارد این سلاح‌ها به دست گروه‌های افراطی و تروریستی بیفتد.

همچنین در اواسط تابستان یک فرمانده عالی‌رتبه ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد که اسرائیل نسبت به اینکه تسلیحات تامین شده توسط آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای اوکراین به دست دشمنان تل‌آویو در خاورمیانه برسد، نگران است. او گفت که قاچاق سلاح از اوکراین عمدتاً با هدف کسب سود انجام می‌شود.

در اواخر سال گذشته نیز یک شبکه رادیویی سوئد گزارش داد: در گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد، از قاچاقچیان اسلحه درخواست شده که سلاح‌هایی را از اوکراین به سوئد وارد کرده و به باندهای جنایتکار در این کشور بفروشند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در ادامه اظهارات خود، ضمن حمایت از طرح‌های صلح پیشنهادی چین، آفریقای جنوبی و برزیل، این پیشنهادها را طرح‌هایی دانست که «می‌توانند ضمن احیای صلح، به یکی از خطرناک‌ترین نمونه‌های قاچاق سلاح پایان دهد.»

هشدار اوکراین درباره شکست از روسیه و پایان اروپا
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۱۹:۰۸

وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه‌ای گفت، در صورت باخت کشورش در جنگ با روسیه «پایان اروپا رقم خواهد خورد.»

 دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه‌ای با نشریه فوربس عنوان کرد، جنگ تمام عیار روسیه علیه اوکراین دارای اهمیت موجودیتی برای اروپا است بنابراین اروپایی‌ها نمی‌توانند اجازه دهند که اوکراین در این جنگ شکست بخورد.

به نوشته پایگاه «اوکراینسکا پراودا»، کولبا اظهار کرد، گفتمان حمایت بلند مدت از اوکراین «تا هر زمان که برای پیروزی لازم باشد» گفتمان غالب در اروپا است.

وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه با  نشریه فوربس مدعی شد: « هم جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست امنیت و امور خارجه اتحادیه اروپا و هم وزیران این اتحادیه گفته‌اند، این جنگ برای اروپا یک جنگ موجودیتی است. اروپایی‌ها به این درک رسیده‌اند که خودشان هم موضوع این جنگ هستند. آنها در ضمن حضور کنار اوکراین، نمی‌توانند اجازه به شکست خوردن آن را در این جنگ دهند. اگر اوکراین در این جنگ شکست بخورد پایان اروپا رقم خواهد خورد.

اخیرا نخست وزیر استونی نیز گفت، به اعتقاد وی کشورهای متحد غربی باید در قبال مساله کمک به اوکراین آزمون زمان را پشت سر بگذارند چون کرملین اکنون روی «خستگی از جنگ» حساب باز می‌کند.

تلفات سنگین ارتش اوکراین در جبهه باخموت

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: گزارش‌های روسیه از درگیری‌ها نشان می‌دهد که نیروهای مسکو، حملات اوکراین را در نزدیکی شهر ویران شده باخموت، در شرق دفع کرده و در حملات به مواضع اوکراین در خارج از شهر، تلفات سنگینی وارد کرده‌اند.
 
به گزارش رویترز، هدف ضد حمله اوکراین، کنترل امنیت مناطق اطراف باخموت به منظور بازپس‌گیری شهر است. در ماه می (اردیبهشت/خرداد) نیروهای روسی در عملیات‌ سنگینی، شهر باخموت را در اختیار خود گرفتند.
 
روز گذشته، مقام‌های نظامی اوکراین مدعی شدند که نیروهای اوکراینی پس از چهار ماه ضد حمله، در حال پیشرفت در دو بخش شرقی و جنوبی هستند.
 
حالا کی‌یف می‌خواهد از جنوب به سمت دریای آزوف پیشروی کند تا پل زمینی روسیه را قطع کند؛ پلی که مناطقی در جنوب و شرق را تحت سلطه دارد.
 
ایلیا یولاش، سخنگوی نیروهای شرق اوکراین در مصاحبه با تلویزیون ملی این کشور گفت: سربازان «موفقیت نسبی» در نزدیکی آندریوکا به دست آوردند که ماه گذشته همراه با منطقه مجاور کلیشیوکا تصرف کردند.
 
وی اظهار داشت: ما در حال دفع حملات مداوم در نزدیکی کلیشچیوکا و آندریوکا بوده و هر روز در حال پیشروی در بخش باخموت هستیم. رهایی صدها کلیومتر از دست روس‌ها، همزمان با قوی شدن موقعیت اوکراین، در حال اتفاق افتادن است؛ هر چند زود است درباره دست‌یابی به اهداف مشخص صحبت کرد.
 
دادستان‌های اوکراینی در منطقه‌ی دونتسک، نقطه‌ی کانونی کارزار روسیه در شرق، گفتند که نیروهای روسی مناطقی را در شرق شهر دونتسک که تحت کنترل روسیه است، گلوله باران کردند و یک تن کشته شد. شهر سازنده مواد معدنی در آودیفکا، که ماه‌ها در برابر پیشروی های روسیه مقاومت کرده بود نیز گلوله باران شده است.
 
ژنرال الکساندر تارنافسکی، فرمانده نیروهای جنوبی اوکراین نیز در تلگرام نوشت: نیروهای کی‌یف حرکت به سمت جنوب برای عملیات تهاجمی را ادامه می‌دهند.
 
او مدعی شد که ما «موفقیتی نسبی» در غرب وربوف داشتیم و با اشاره به مجموعه‌ روستاهایی که اوکراین هدف قرار داده است افزود: شهر توکماک هدف بزرگ بعدی است.

دانمارک خواستار تقویت تعهد ناتو به اوکراین شد

نخست وزیر دانمارک از اعضای ائتلاف ناتو خواست تعهد خود به اوکراین را «گسترده و عمیق‌تر کنند» و از «خستگی از جنگ» صحبت نکنند.

 مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک از اعضای بلوک ناتو خواست، تعهد خود به اوکراین در جنگ جاری این کشور با روسیه را «گسترده و عمیق‌تر کنند» و به غرب هشدار داد در ضمن ادامه این جنگ، حرفی از «خستگی از جنگ» نزند.

به نوشته پایگاه «راشا تودی»، فردریکسن در نشست سالانه مجمع پارلمانی ناتو در روز دوشنبه در شهر کپنهاگ اظهار کرد: «ما باید تا آخر کار کنار اوکراین بمانیم. تا زمانی که اوکراینی‌ها حاضر به ادامه مبارزه برای آزادی ما در این جنگ هستند، باید تصمیم بگیریم که خستگی از جنگ در جامعه ترانس آتلانتیک ما رخ ندهد.»

فردریکسن که رهبر حزب حاکم سوسیال دموکرات دانمارک است افزود، دولتش در حال کار برای «گستردگی و تعمیق» ائتلاف کشورهایی که متعهد به عرضه جنگنده اف-۱۶ به کی‌یف با هدف مقابله با برتری هوایی روسیه شده‌اند، است.

دانمارک به همراه هلند کارزار آموزش کار با جنگنده‌های اف-۱۶ به خلبان‌های اوکراینی را به پیش برده و همچنین متعهد به تحویل این جنگنده‌ها به اوکراین شده است. نروژ نیز در ماه اوت متعهد به عرضه جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین شد. یازده کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا نیز گفته‌اند به برنامه آموزش به خلبان های اوکراینی کمک خواهند کرد.

فردریکسن ادعا کرد: «مردان و زنان شجاع اوکراینی در حال نبرد در میدان جنگ هستند. آنها صورت درستی علیه نادرستی و خیر علیه شر هستند. سربازان اوکراینی مشغول جنگیدن با تسلیحات ما و موشک‌های ما هستند و به زودی اوکراینی‌ها جنگنده‌های اف-۱۶ ما را به پرواز درخواهند آورد.»

نخست وزیر دانمارک همچنین در مجمع پارلمانی ناتو گفت، این ائتلاف باید هماهنگی خود با اتحادیه اروپا در تلاش برای تامین و عرضه تسلیحات و مهمات برای کمک به ضدحمله به بن بست خورده کی‌یف را بهتر کند.

فردریکسن تصریح کرد: «ناتو سنگ بنای امنیت مشترک ماست. اما ما همزمان باید در اروپا نیز تلاشمان را بیشتر کنیم. کارها با ناتو شروع و با ناتو تمام می‌شوند اما ما نیز در داخل اروپا و در داخل اتحادیه اروپا باید کار بیشتری انجام دهیم»؛ این اظهارات فردریکسن بعد از انتشار گزارش ها درباره اینکه بخشی از قانونگذاران جمهوریخ واه آمریکا و دیگر سیاستمداران مشتاق به کشیدن چک سفیدامضا برای کمک نظامی به اوکراین نیستند، مطرح شدند.

اواخر ماه گذشته میلادی، قانونگذاران آمریکایی در دقیقه ۹۰ جلوی تعطیلی زیانبار و مختل کننده سازمان‌های دولت فدرال این کشور را با تصویب یک  لایحه بودجه موقت گرفتند. در این قانون بودجه موقت اما بسته کمک های افزایش یافته آمریکا برای اوکراین حذف شد.

روسیه: ۱۱ ضدحمله اوکراین دفع شد

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور دونتسک، ۳ حمله نیروهای اوکراین دفع شد و بالغ بر ۱۴۰ نیروی نظامی کی یف کشته و زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: در محور کوپیانسک پنج حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و تلفات دشمن بالغ بر ۱۷۰ نیروی نظامی اوکراینی بود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور کراسنولیمانسک، دو حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد؛ دشمن بالغ بر ۴۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در محور دونتسک جنوبی حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و دشمن آماج قرار گرفت. کی یف ۲۰۰ نیروی نظامی خود را از دست داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۵
پوتین این جنگ رو، و ترامپ انتخابات پیش روی آمریکا رو 15 مهر مقارن با طوفان الاقصی بردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
برگ چناااار کجایییی
اخبار اوکراین اومد نمیخای بلغور کنی؟
غرب مونده سر دوراهی اوکراین اسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
دوراهی نداره. امریکا در کمک به اسراییل جور اروپا را هم میکشه، اروپا هم در کمک به اکراین جور امریکا را میکشه
روسیه باید همانند حماس به زنان اوکراینی تجاوز کند اینگونه عمل اونها رو میترساند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
خجالت نمی کشی ؟؟؟
شرم نمی کشی شب و روز افتادی اینجا‌ کامنتهای مستهجن‌ میزاری؟؟؟
د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
چه با نمک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
این احتمالا از خود همون صهیونیست های داخلی است که داره آدرس غلط میده و کار صهیونیست ها. را به فلسطینی ها نسبت میده و برای رد گم کنی با اسم مسلمانی نوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
این اسم اسلامی گذاشته برای رد گم کنی. فقط قصدش اینه که بگه حماس به زنان یهودی تجاوز می کنه. از خودشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
خدا شفات بده
برای چی جنبش فواحشو خوشحال میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
روسیه مواظب دخترها و زنان خودشون باشن تجاوز پیش کش
زلنسکی آماده مرگ باش ارباب هات تو اسرائیل تو باتلاق گیر افتادن. ......دورود بر ارتش روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
زلنسکی مسئول نابودی اوکراین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
دلقک که رئیس جمهور نمیشه
الان میتونه بره به عنوان بادیگارد نتانیابو استخدام بشه
لعنت بر پوتین که یکی از متهمان جنگ غزه است .
شاید تعجب کنید ولی وظیفه ماست تا به مقامات صهیونیستی کمک کنیم تا زودتر به این جنگ پایان دهند آنها از یک جایی به بعد دلشان می خواهد جنگ را تمام کنند اما به دستاویز های بیشتری نیاز دارند اینجاست که عناصر مقاومت در سرتاسر منطقه و بخصوص ایران باید با فرستادن پالس‌های قوی ولی حتی به شکل صوری به مقامات صهیون کمک کنند تا بهانه ای برای اتمام تجاوز دست و پا کنند سکوت ما آنها را در شرایط سخت تری برای اتمام جنگ قرار می دهد
این نبرد شرق و غرب است
برنده ای ندارد
اکراین هر چه زودتر باید جزناتو شود تا روسیه در تجاوز صرف نظر کند ودست را تو بعر وبه اشقال خاتمه دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
زرشک قوانین ناتو رو دوباره مرور کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
ناتو باید نابود شود . ناتو علیه بشریت است
پایان اروپا یعنی چی
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
ناراحت نشو يعني اينكه ديگه قدرتي ندارند و به خاك سياه ميشينن
با اتفاقات فلسطین و اعلام جنگ اسرائیل برای انتقامگیری ، روسیه برنده بزرگ این درگیری هست که هم اروپا و آمریکا را درگیر جبهه دیگری میکند و هم مردم خاورمیانه اکثریت به طرفداری از روسیه به عنوان یک دوست و انتقامگیر از غرب همراه و‌ کسب محبوبیت در بین مردم خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
دیگه چهارتا‌ غزه ای‌ بیچاره‌ حالا چیه که غرب را درگیر بکنه
ملک سلمان و دیگر بزرگان عرب تلاش کردن شاید برای فلسطینیهای بیچاره بکنند‌ که امثال هنیه‌ گزک دست اسراییل داد تا مردم فلسطین‌ برای همیشه در جنگ باشند
ولی بدون که پوتین و طرفداران تمام شدند‌ و محلی از اعراب ندارن
تماما تقصیر گورباچف نطفه آمریکا در منطقه است.
پیروز باد ارتش روسیه
پاسخ ها
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
چشم
شکست اوکراین = نظم نوین جهانی به سروری ایران
پاسخ ها
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
فعلن که ایران فقط سرور مردمشه
جنگ اسرائیل که جنگ نیست فلسطینی ها عرضه نابودی اسرائیل را ندارند مگر با یک همکاری بزرگ منطقه ای مثل حمله همه جانبه طرفین منطقه به اسرائیل نه حمله چهار تا شورشی گروه دامول فلسطین کرد عرضه تصرف یک شهر بزرگ اسراییل را ندارند
اگر جنگ اسرائیل تبدیل به یک جنگ بزرگ شد آنوقت روسیه در اوکراین پیروز میشود
ریشه تمام جنگ ها نظام سرمایه داری آمریکا است. لعنت بر ثروتی بهای آن خون مردم دنیاست
آمریکا و اروپا جوری به اوکراین کمک میکنند که نه پیروز بشه و نه شکست بخوره ، هدف جنگ فرسایشی برای نابودی هر دو میباشد .
اگه اسراییل شکست بخوره از حماس ،زلنسکی خودش رومیبازه، از اونطرف قیمت نفت رفته بالا به سود روسیه ست
همین ناوی رو که آورده تو دریای مدیترانه برا همه کافیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی