بازدید 2280

حمایت رئیس جمهوری ونزوئلا از مردم فلسطین

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا بامداد سه‌شنبه ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت که کشورش برای غزه کمک‌های بشردوستانه ارسال خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۹۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵ 10 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از المیادین، مادورو همچنین گفت که ونزوئلا مخالف نسل‌کشی مردم فلسطین [توسط اسرائیل] است.

مردادماه سال جاری نیز حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا (PSUV) با انتقاد از سکوت جهان در برابر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، بر موضع کاراکاس در دفاع از آرمان فلسطین در برابر امپریالیسم ایالات متحده تاکید کرد.

در جریان دیدار میان مقام‌های ونزوئلایی و هیات بلندپایه تشکیلات خودگردان فلسطین، دیوسدادو کابِیو (Diosdado Cabello) معاون اول حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا تاکید کرد: ما سربازان مبارزه فلسطین هستیم و همیشه برای حمایت از آنها آماده‌ایم.

کابیو همچنین بر اهمیت اقدامات «همه ملت‌هایی که در مبارزه علیه امپریالیسم، متحد هستند» تاکید کرد و موضع سکوت جهان در برابر نسل‌کشی علیه مردم فلسطین را مورد انتقاد قرار داد.

وی افزود: جهان چشم خود را می‌بندد. نهادها حقیقت را نمی‌گویند و طوری رفتار می‌کنند که انگار هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

از زمان روی کار آمدن هوگو چاوز رئیس‌جمهوری سابق ونزوئلا در سال ۱۹۹۸ میلادی، روابط بین فلسطین و ونزوئلا به حدی توسعه یافت که نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور، در ژانویه ۲۰۰۹ به روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی پایان داد و هفته‌ها بعد، روابط دیپلماتیک با فلسطین برقرار کرد؛ روابطی که به طور دائم در حال شکوفایی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست