بازدید 2985

تنش در مرز لبنان و اراضی اشغالی

صبح امروز،‌ یکشنبه مواضع ارتش دشمن صهیونیستی در «رویسات العالم» و «رادار» در مزارع اشغالی شبعا در لبنان هدف قرار گرفت. حزب‌الله لبنان اعلام کرد، سه مقر اشغالگران صهیونیست را در مزارع شبعای اشغالی لبنان هدف قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 08 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از الجزیره، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروه‌های شهید سردار حاج عماد مغنیه از مقاومت اسلامی صبح امروز یکشنبه سه نقطه از مواضع اشغالگران رژیم صهیونیستی در منطقه مزارع شبعای لبنان را هدف گرفتند.»

این حزب افزود: «در راستای آزادسازی مناطق باقی مانده تحت اشغال لبنان و نیز همبستگی با مقاومت و ملت پیروز، مبارز و صبور فلسطین سایت‌های الرادار و زبدین و رویسات العالم را با تعداد زیادی گلوله توپخانه و موشک‌های بالدار هدف قرار دادیم و این حملات به مواضع مورد نظر اصابت کردند.»

در راستای تنش به وجود آمده و باز شدن جبهه شمالی خبرنگار النشره در حاصیبا گزارش داد که گلوله باران متقابل مواضع رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا و حومه شهرک‌های کفر شوبا، شبعا و مزارع بسطرا متوقف شده زیرا گزارش شده که مقر فرماندهی اشغالگران در مزارع شبعا آتش گرفته است.

همچنین شبکه الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر چادری را که حزب‌الله لبنان متهم به برپا کردن آن در مزارع شبعا است، بمباران کرد.

در عین حال یک هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان در مزارع شبعا را نقض کرد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: با پهپاد به زیرساخت‌های حزب‌الله در مزارع شبعا حمله کردیم.

پیشتر پس از حملات توپخانه‌ای از خاک لبنان، فرماندهی ارتش اشغالگر در جبهه شمالی دستور بستن تمام استراحتگاه‌های گردشگری در نزدیکی مرز با لبنان را صادر کرد. رادیو رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در واکنش به این حملات، ارتش اشغالگر حملات توپخانه‌ای به اهدافی در جنوب لبنان را آغاز کرده است.

رسانه‌های عبری در این باره گزارش دادند: جبهه شمالی باز شد و گلوله‌های خمپاره به سمت سایت‌هایی در شمال شلیک شد.

خبرنگار المیادین تاکید کرد: ارتش اشغالگر حومه شهرک کفر شوبا در لبنان را با تعدادی گلوله هدف قرار داد و پس از شلیک خمپاره از خاک لبنان، به شهرک نشینان نزدیک مرز لبنان دستور داده شد به مناطق مستحکم و پناهگاه‌ها بروند.

خبرنگار الجزیره نیز از شنیدن صدای انفجار در مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا در جنوب لبنان خبر داد. خبرنگار الجزیره همچنین تاکید کرد که سایت رویسات العلم رژیم صهیونیستی در تپه‌های کفار شوبا با تعدادی گلوله هدف قرار گرفت.

رادیو ارتش اشغالگر اعلام کرد که گلوله‌های خمپاره از لبنان به سمت مواضع ارتش اشغالگر شلیک شد.

رویترز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که گلوله‌های شلیک شده از لبنان به یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا اصابت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست