بازدید 2951
۱

سفر مهم قالیباف به امارات

رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت پارلمانی ایران دقایقی قبل تهران را به مقصد ابوظبی ترک کردند.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 06 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر رسمی به  امارات متحده عربی، با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی رئیس مجلس امارات انجام می‌شود، گفت: این سفر به‌منظور ارتقای مراودات اقتصادی و سیاسی و روابط پارلمانی بین دو کشور مسلمان و همسایه در منطقه خلیج فارس مهم است.
 
وی افزود: همانطور که ملت عزیز و همسایگان ما می‌دانند، هدف ما توسعه روابط راهبردی در همه ابعاد با کشورهای همسایه است و در این تصمیم خود مصمم هستیم و توسعه روابط اقتصادی و سیاسی در بستر امنیت پایدار و صلح منطقه‌ای، می‌تواند این مروادات را توسعه دهد.
 
قالیباف با بیان اینکه منطقه خلیج فارس از ویژگی راهبردی برخوردار است و همکاری و تعامل مفید و مثبت در برقراری امنیت در این بخش از جهان از ضروریات است، به توسعه همه جانبه روابط اقتصادی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی در این راهبرد جدی است و در این مسیر گام برداشته و گام‌هایی هم در پیش رو برخواهد داشت.
 
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: این سفر گام مثبتی برای بررسی توافق‌های گذشته و ارزیابی پیشرفت آنها و فرصت مغتنمی برای توافقات پیش‌رو است؛ تحقق این توافقات می‌تواند نقطه عطفی در روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی باشد.
 
وی با بیان اینکه هر دو کشور اخیرا عضو بریکس شدند ابراز امیدواری کرد آثار این سفر را در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی شاهد باشیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت پارلمانی ایران تهران را به مقصد ابوظبی ترک کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
سلام خدا کند که این سفر ربطی به پولهای ازاد شده نداشته باشد فقط در مورد مجالس دو کشور باشد وروند بهبود روابط بگذارن برای پولها بانک مرکزی ببینیم چه میکند وبا تورم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست