بازدید 11191
بحران بزرگ سیاسی در آمریکا

برای اولین بار در تاریخ آمریکا، رئیس مجلس نمایندگان برکنار شد/شورش و جنگ داخلی در میان جمهوری خواهان

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه با ۲۱۶ رأی موافق و ۲۱۰ رأی مخالف، مک‌کارتی را از سمت ریاست این مجلس کنار گذاشتند تا لقب کوتاه ترین زمان حضور در این سمت (۲۶۹ روز) از سال ۱۸۷۶ به او تعلق بگیرد.
کد خبر: ۱۱۹۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۱ 04 October 2023

برای اولین بار در تاریخ آمریکا، رئیس مجلس نمایندگان برکنار شد

بین الملل تابناک: اکثریت قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا امروز به طرحی رأی دادند که منجر به برکناری کوین مک‌کارتی، رئیس‌ جمهوری‌خواه این مجلس شد.

رئیس موقت مجلس نمایندگان آمریکا پلوسی را بیرون انداخت
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ - ۱۰:۰۹

پاتریک مک‌هنری، سرپرست موقت مجلس نمایندگان آمریکا، به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان دستور داد تا دفتر خود در ساختمان کنگره را تا چهارشنبه تخلیه کند. نانسی پلوسی هم این موضوع را تایید کرد و گفت، رئیس موقت مجلس نمایندگان آمریکا او را از محل کارش در کنگره بیرون کرده است.

 به گزارش پولیتیکو، ایمیلی به دفتر نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شد که توسط یکی از دستیاران ارشد کمیته اداری مجلس نمایندگان نوشته شده بود: «لطفاً فردا این مکان را خالی کنید، این دفتر بازگشایی خواهد شد. طبق این ایمیل، دفتر مذکور طبق دستور سرپرست جدید مجلس نمایندگان آمریکا تخصیص مجدد خواهد یافت.»

پلوسی در بیانیه‌ای از این اخراج انتقاد کرد و آن را «انحراف شدید از سنت» خواند. وی افزود که او در طول تصدی خود به دنیس هاسترت، رئیس سابق مجلس نمایندگان، «تعداد بسیار وسیع‌تری از دفاتر را برای هر زمانی که او می‌خواست» داد.

به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد به او گفته شد که سریعا دفترش را در ساختمان کنگره تخلیه کند و از آنجا برود؛ این دستور درست چند ساعت پس از آن صادر شد که «پاتریک مک‌هنری» رئیس موقت مجلس نمایندگان آمریکا جای کوین مک‌کارتی را گرفت که برکنار شده است.

پلوسی در ادامه بیانیه خود آورده است: با تمام تصمیمات مهمی که رئیس جدید مجلس نمایندگان باید به آنها رسیدگی کند، که همه ما مشتاقانه منتظر آن هستیم، یکی از نخستین اقداماتی که توسط رئیس جدید انجام شد این بود که به من دستور داد که بلافاصله دفتر خود را در کنگره تخلیه کنم.

اکثریت قانونگذاران مجلس نمایندگان دفاتر خود را در ساختمان‌های اطراف کنگره دارند؛ اما پلوسی چون سابق بر این رئیس مجلس بوده، در کنگره دفتر داشت.

یکی از منافع مطلع نیز گفت، این تصمیم توسط دفتر پلوسی گرفته شده نه کمیته امور اجرایی مجلس نمایندگان آمریکا.

مک‌هنری پس از آنکه هشت جمهوری‌خواه به دموکرات‌ها در رای دادن به برکناری مک‌کارتی به عنوان رئیس مجلس پیوستند، به عنوان رئیس مجلس موقت انتخاب شد، تلاشی که توسط مت گاتز، آغاز شده بود.

پلوسی در رای گیری روز سه شنبه درباره برکناری مک‌کارتی حضور نداشت و در بیانیه خود اعلام کرد: متاسفانه من برای مراسم خاکسپاری دایان فاینشتاین در کالیفرنیا بودم و نتوانستم در رای گیری حضور داشته باشم.

فاینشتاین اخیرا در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

پلوسی نخستین رئیس مجلس نمایندگان زن بود و برای هشت سال از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ و سپس از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ در این سمت بود.

مک کارتی: برای اعتقادم جنگیدم
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ - ۱۰:۰۸

کوین مک کارتی رئیس مجلس برکنار شده مجلس نمایندگان آمریکا در پی از دست دادن ریاست خود بر این مجلس با رای همکارانش گفت: ممکن است، امروز یک رای را از دست داده باشم اما برای آنچه به آن اعتقاد دارم، جنگیدم.

به گزارش نیویورک، رئیس برکنار شده مجلس نمایندگان سه شنبه شب به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه "ایکس" ( توئیتر سابق) اعلام کرد: من دیگر به دنبال کاندیداتوری برای ریاست مجلس نخواهم بود.

مک کارتی تصریح کرد: ممکن است امروز یک رای را از دست داده باشم، اما برای چیزی که به آن اعتقاد داشتم جنگیدم. خدمت کردن به آمریکا باعث افتخار من بود.

مک‌کارتی همچنین در سخنانی در پی برکناری اش از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا گفت: از اینکه برای تصویب بودجه نهادهای فدرال و جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا با دموکرات ها توافق کرده و این موضوع موجب برکناری اش شده است، اصلا پشیمان نیست زیرا اصل کشورداری را بر اختلاف‌های سیاسی برگزیده است.

شورش و جنگ داخلی در میان جمهوری خواهان
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ - ۱۰:۰۵
رویترز بامداد چهارشنبه این اقدام را «شورش» علیه مک‌کارتی خواند و نوشت: نزاع داخلی جمهوریخواهان، کنگره را بیش از پیش به آشوب کشاند.
 
روزنامه لس آنجلس تایمز تاکید کرد که برکناری مک‌کارتی واشنگتن را دچار هرج و مرج کرد.
 
از سوی دیگر، ای.بی.سی استرالیا نوشت که اقدام یک نماینده علیه رئیس خود، آغازگر جنگ داخلی جمهوریخواهان شد.
ترامپ به برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا واکنش نشان داد
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ - ۰۳:۰۴

برکناری «کوین مک‌کارتی» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ریاست این نهاد قانونگذار با طرح یک جمهوری‌خواه دیگر، با واکنش تند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور همراه شد.

ترامپ طی بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: «چرا جمهوری‌خواهان همواره در حال جنگ با خودشان هستند، چرا با دموکرات‌های چپ افراطی که کشور ما را ویران می‌کنند، مبارزه نمی‌کنند؟»

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه با ۲۱۶ رأی موافق و ۲۱۰ رأی مخالف، مک‌کارتی را از سمت ریاست این مجلس کنار گذاشتند تا لقب کوتاهترین زمان حضور در این سمت (۲۶۹ روز) از سال ۱۸۷۶ به او تعلق بگیرد؛ این برای نخستین بار در تاریخ آمریکاست که رئیس مجلس نمایندگان از سمت خود برکنار می‌شود. 

تصمیم برای استیضاح کوین مک‌کارتی، به پیشنهاد مت گاتز (از نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و وفادار به دونالد ترامپ ) انجام شد که رهبری بلوکی از محافظه‌کاران تندرو در حزب جمهوری‌خواه را بر عهده داشت.

تصمیم به این رأی گیری تاریخی پس از آن گرفته شد که به گفته منتقدانش، آقای مک‌کارتی با دموکرات‌ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همکاری کرده بود.

پیش از این رأی گیری، موافقان و مخالفان آقای مک‌کارتی ۵۸ ساله یک ساعت در صحن مجلس درباره دلایل ماندن یا برکناری او از سمتش صحبت کردند.

در جریان رأی گیری که بعد از ظهر سه‌شنبه به وقت محلی انجام شد، درنهایت پیشنهاد برکناری او با ۲۱۶ رای موافق در مقابل ۲۱۰ رای مخالف تصویب شد. در این روز، هشت جمهوری‌خواه علیه رهبر حزب خود رأی دادند و در کنار ۲۰۸ دموکرات، برکناری کوین مک‌کارتی را قطعی کردند.

از آنجا که جمهوری‌خواهان با اکثریت ضعیفی کنترل مجلس نمایندگان را بر عهده داشتند، قرار گرفتن تنها تعدادی از آنها در کنار دموکرات‌ها باعث شد که رأی لازم برای استیضاح آقای مک‌کارتی به دست آید.

این رأی بی‌سابقه، زمینه را برای انتخاباتی دیگر با هدف تعیین رئیس جدیدی برای مجلس نمایندگان فراهم می‌کند. 

این رأی همچنین نشان‌دهنده عمیق‌تر شدن شکاف‌ها در حزب جمهوری‌خواه است و البته نگرانی‌ها درباره آغاز دور جدیدی از اختلال در عملکردها در ایالات متحده را نیز افزایش می‌دهد، چون این مجلس تا زمانی که رئیس جدیدی برای آن انتخاب نشود، نمی‌تواند به امور قانونگذاری بپردازد.

در ایالات متحده آمریکا، رئیس مجلس نمایندگان، ارشدترین عضو مجلس سفلای کنگره و دومین نفر در ردیف جانشینی رئیس جمهوری پس از معاون رئیس جمهوری است.

رأی‌گیری روز سه‌شنبه تنها چند روز پس از آن انجام شد که اعضای تندروی جمهوری‌خواه، دولت را در تلاش برای کاهش هزینه‌های فدرال از جمله کمک به تلاش‌های جنگی اوکراین، در آستانه تعطیلی قرار دادند.

اما تصویب طرحی اضطراری برای بودجه‌بندی موقت که از سوی کوین مک‌کارتی پیشنهاد شده بود، مانع از تعطیلی دولت شد. به کمک این طرح، بودجه موقت آژانس‌های دولتی برای ۴۵ روز تامین می‌شد.

مت گاتز از جمله جمهوری‌خواهانی بود که از توافق مک‌کارتی با دموکرات‌ها بر سر این طرح خشمگین و به این ترتیب تلاش‌هایش برای استیضاح مک‌کارتی آغاز شد.

مک کارتی از تصمیمش برای توافق با دموکرات‌ها دفاع کرد و صبح سه شنبه به خبرنگاران گفت: «باز نگه داشتن دولت و پرداخت پول به سربازان تصمیم درستی بود. من همچنان از این تصمیم دفاع می کنم و در نهایت، اگر مجبور شوم، شغلم را به خاطر آن از دست می‌دهم.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۶
اگر توانستيد يك نفر مثل مك كارتى در ايران حاضر پيدا كنيد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بحران نیست
عملکرد خوبی نداشت برکنار شد اتفاقا برای جلوگیری از بحران
آفرینی افراد ضعیف تو مدیریت رو حذف میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اگر برای نوه مک کارتی از ترکیه سیسمنونی می خریدند، نمایندگان مجلس آمریکا چه واکنشی نشان می دادند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
در دموکراسی، قدرت ارث پدری مسئولان نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آیا نماینده مجلس نمایندگان آمریکا هم می تواند در گوش مامور پلیس بزرگراه این کشور بزند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
رسول خدا،
در مذمت فردی که مسئولیتی را بدون داشتن شایستگی لازم می‌پذیرد، فرمود : مَنْ تَوَلّی عَمَلا وَ هُوَ یعْلَمُ أنَّهُ لَیسَ لَهُ بِأهْلٍ، فَلْیتُبَّوَءُ مَقْعَدُهُ مِنَ النّارِ.
یعنی هر که ریاست و مسئولیتی را بپذیرد و بداند که اهلیت آن را ندارد، در قبر و قیامت جایگاه او پر از آتش خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
عاقبت امریکا گدایان مثل اوکراین است
مک کارتی به قولها و وعده هایش عمل نکرد و مدیریت ضعیفی داشت. ملت امریکا قوی شده چون با کسی تعارف ندارد. اینها استخدام ملت میشوند که خدمات و سرویس به ملت ارایه دهند و حقوق بگیرند. وقتی کارشان را درست انجام نمیدن یا ضعیف هستند باید جای خود را به کارمند شایسته دیگر بدهند. چه اولین بار د چه صدمین بار. کشورهای توسعه یافته ملتها هستند که کارفرما هستند نه بر عکس. به همین سادگی
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
معلومه زیاد غرق در متون فلسفه سیاسی این هم بصورت جسته و
گریخته در صفحات مجازی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
حضرت علی : يستَدَلَّ عَلَي ادبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضييعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقديمِ الاَراذِلِ وَ تَاخيرِ الاَفاضِلِ.
چهار چيز باعث شکست دولت ها مي شود: (۱) ضايع کردن اصول (مسائل مهم) (۲) سرگرم شدن به فروع (امور کم اهميت) (۳) به کار گماردن آدم هاي پست (۴) کنار گذاردن انسان هاي فاضل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
عاقبت امریکا گدایان مثل اوکراین است
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بسیار عالی و درود بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
دوست ساده دل
کارفرمایان در همین کشورهای توسعه یافته، شرکت ها وکارتلها هستند نه توده مردم...مثلا تا کنون در امریکا رئیس جمهوری به جزاز این دو حزب(جمهوری خواه یا دموکرات) وجود داشته؟
در ظاهر مردم به منتخبان قدرت های پمهان رای می دهند....
امروز مصادف است با پنجمین سالگرد قتل جمال خاشقجی.
رئیس مجلس مادام که نیست خوب کار نکنی عوض میشی
بحران؟؟؟؟
تصاویر رانندگی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به تنهایی و بدون محافظ در حال رانندگی با یک مرسدس بنز شاسی بلند در خیابانهای ریاض در فضای مجازی دست به دست می شود.
پاسخ ها
علیرضا
| Iraq |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
خب به من و تو و ما چه ربطی داره؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
در باسخ به جناب آقا علیرضا
متوجه نشدی یا خودت رو زدی به اون راه (یعنی با مسئولین خودمون در کشور امن خودمون مقایسه کن که چنین شجاعتی ندارن)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
تا چند سالگی میخواهید گول بخورید؟
اگر محافظ نداشته پس کی ازش فیلم گرفته؟
محافظ ها داخل کادر فیلمبرداری نبودند تا یک فیلم مناسب برای عوام فریبی تهیه بشه
رشد کنید
سقوط و فروپاشی آمریکا نزدیک است و ایران‌به زودی در قطب جنوب و اقیانوس اطلس پایگاه می زند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آره، زمان احمدی نژاد هم میگفتن اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشیه، 15 سال گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد و فقط ما از هم پاچیده شدیم
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
کره مریخ یا اصلا کل منظومه راه شیری یا اصلا کل کهکشان رو یاد رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آفرین آفرین !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مرگ بر امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
مرگ بر آلبانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
سقوط چین و روسیه و پوتین حرام لقمه نزدیکه / بشارت بر ملل تحت ستم این دو کشور
اتفاقاً این نشانه قدرت و سلامت ساختار سیاسی در امریکاست. با هر کس در هر مقام و عنوانی بدون تعارف در صورت تخلف برخورد میشه و قوای سه‌گانه کاملا از هم مستقلند.
مثل کشور ما نیست که رانت و فساد و لابی‌گری بیداد میکنه و قانون فقط برای مردم عادی و اقشار ضعیف جامعه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
کارفرمایان در همین کشورهای توسعه یافته، شرکت ها وکارتلها هستند نه توده مردم...مثلا تا کنون در امریکا رئیس جمهوری به جزاز این دو حزب(جمهوری خواه یا دموکرات) وجود داشته؟
در ظاهر مردم به منتخبان قدرت های پمهان رای می دهند....
باز خوبه اونجا میشه سمت کسی رو ازش گرفت، اینجا سمت ها چسبیدن ب چند نفر خاص
عمیق تر شدن شکاف ها کجا بود، سیستم های موفق به جای لاپوشانی و کتمان ضعف های خود سریعاً اون رو اصلاح می کنن. در واقع سیستم های موفق خودشون بزرگترین منتقد خودشون هستند،
یک جای این گزارش می لنگه رئیس مجلس در حمایت از دولت دمکرات طرح می دهد تصویب می کند بعد دمکرات ها با همکاری ند جمهوری خواه برکنارش می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لامصبا ما هنوز از خواب بیدار نشدیم اینا رفتن مجلس طرح تصویب کردن هنوز نمایندگان ما به مجلس نرسیدن بشیینن صبحونه بخورن بعد میگیم چرا ما پیشرفت نمی کنیم؟
این بحران نیست - این نشان دهنده وجود نظم در سیستم است و عدالت البته
کجا بحران می شه؟ وقتی این رئیس برکنار شده بشه عضو مجمع تشخیص مصلحت آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
عدالت؟
پس شکاف طبقاتی امریکا به خاطر همین عدالته؟
یک طرفش ایلان ماسک وبیل گیتس با تریالدها دلار ثروت....ویک طرفش میلیون ها کارتن خواب
مشت محکمی بر دهان آمریکا !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
هاااا هااا هاااا
من به چند و چون این موضوع کاری ندارم ولی ببینید طرف حاضر نمیشه به خاطر ریاست مجلس از عقایدی که اون رو درست میدونه دست بکشه و این یعنی روحیه آزاد منشی . این ادم اگه در یک کشور دیگه باشه فرقی نمیکنه . باز هم میاد از چیزی که بهش اعتقاد داره و فکر میکنه که به نفع کشور و مردمش هستش مبارزه میکنه و ازش دفاع میکنه . ما فکر میکنیم که امریکایی ها ظالم هستند به نظر من ازادترین کشور جهان هنوز هم درحال حاضر امریکا هستش . این به خاطر این هستش که مردمش هنوز ازاد و ازاد منش هستند .
نشون میده اون کشور قانون حرف اول رو میزنه و هیچکس بالاتر از قانون نیست. چه نیکسون باشی چه کلینتون چه ترامپ
هی میگم امریکا در حال فروپاشیه تو میگی نه!
بی عرضه بود! با دموکراتهای ملعون نرد دوستی می باخت .
نشان دهنده حاکمیت قانون بصورت عملی
نه فقط لسانی
نشان دهنده استقلال قوا بصورت انضمامی نه مثل بعضی جاها انتزاعی
نشان دهنده جمهوری به معنی واقعی نه جمهوری صوری
نشاندهنده پاسخگویی احزاب به رای دهندگانش نه پاسخگویی احزاب به بعضی از نهادها
یعنی اقدام کردن در راستای منافع رای دهندگان نه خوش اومدن بعضی ها

در یک کلام دموکراسی واقعی نه وهم دموکراسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
دموکراسی کجا بود؟
کارفرمایان در همین کشورهای توسعه یافته، شرکت ها وکارتلها هستند نه توده مردم...مثلا تا کنون در امریکا رئیس جمهوری به جزاز این دو حزب(جمهوری خواه یا دموکرات) وجود داشته؟
مردم به منتخبان قدرت های پمهان رای می دهند....
بد نیست که شما هم یاد بگیرید
در کشوری رئیس مجلسی برکنار می شود شما چرا هیجان زده اید ؟ از طرفی این بزرگی کشور آمریکا رو نشون میده. شما اگر میتونید قالیباف رو عوض کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی