بازدید 11798
یک تحلیلگر اسرائیلی نوشت:

«بازی تمام شده است»؛ تلاش آمریکا و اسرائیل برای توقف برنامه هسته‌ای ایران شکست خورد! / استراتژی جدید واشنگتن و تل آویو چیست؟

وزارت دفاع آمریکا به تازگی با انتشار گزارش «راهبرد مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی»، به نظامی نبودن برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرد و نوشت: ارزیابی می‌شود ایران در حال حاضر به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست. این گزارش منجر به عصبانیت محافل سیاسی و رسانه‌ای در اسرائیل شده استT تا جایی که «جاناتان توبین» سردبیر وبگاه سندیکای خبری یهود (JNS)  گزارشی از شکست آمریکا و اسرائیل در نبرد برای توقف برنامه هسته‌ای ایران نوشت.  
کد خبر: ۱۱۹۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 03 October 2023

«بازی تمام شده است»؛ تلاش آمریکا و اسرائیل برای توقف برنامه هسته ای ایران شکست خورد!/ استراتژی جدید واشنگتن و تل آویو چیست؟

بین الملل تابناک: وزارت دفاع آمریکا به تازگی با انتشار گزارش «راهبرد مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی»، به نظامی نبودن برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرد و نوشت که ارزیابی می‌شود ایران در حال حاضر به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست. با این حال، پنتاگون مدعی شد که ایران در کمتر از دو هفته ظرفیت تولید مواد هسته‌ای کافی برای یک وسیله هسته‌ای را دارد.

این گزارش منجر به عصبانیت محافل سیاسی و رسانه‌ای در اسرائیل شده است، تا جایی که «جاناتان توبین» سردبیر وبگاه سندیکای خبری یهود (JNS)  گزارشی از شکست آمریکا و اسرائیل در نبرد برای توقف برنامه هسته‌ای ایران نوشت.  

در این گزارش آمده است: ایران اخیرا به دلایل متعددی در صدر اخبار بوده است. یکی از مهم ترین خبرها مماشات  دولت بایدن با جمهوری اسلامی بوده که در نتیجه آن شش میلیارد دلار از وجوه مسدود شده ایران را به عنوان باج برای آزادی پنج شهروند آمریکایی پرداخت کرد. مورد دیگر مربوط به افشاگری‌هایی است که هفته گذشته در وبگاه «سمافور» منتشر شد که در آن جهان از عملیات نفوذ ایران در ایالات متحده، مطلع شدند.

این رسانه اسرائیلی در ادامه، اذعان پنتاگون درباره غیر نظامی بودن ابعاد برنامه هسته ای ایران را شکستی اطلاعاتی برای آمریکا قلمداد کرده و معتقد است، بازی تمام شده و تلاش های آمریکا و اسرائیل برای مقابله با برنامه هسته ای ایران شکست خورده است.

آمریکا واقعیتی به نام ایران در آستانه سلاح هسته ای را پذیرفته است و به استراتژی مهار را برای جلوگیری از دستیابی تهران به بمب را در پیش گرفته است.

جاناتان توبین افزود: در تئوری، ترس از اقدام نظامی آمریکا و/یا اسرائیل -هرچند مورد اول بعید باشد- ممکن است برای همیشه ایران را از حرکت به سمت جلو برای ساخت سلاح هسته ای در دوازده روز بازدارد؛ اما گزارش وزارت دفاع آمریکا می گوید که آنها می توانند این کار را انجام دهند.

وی اظهار داشت: اسرائیلی‌ها به‌ ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و سازمان‌های مختلف دفاعی و اطلاعاتی اسرائیل، بارها قول داده‌اند که برای جلوگیری از رسیدن تهران به سلاح هسته ای اقدام کنند. در مقابل، جو بایدن صرفاً قول داده است که ایران به بمب هسته ای دسترسی پیدا نخواهد کرد.

توبین افزود: این بدان معناست که تنها گزینه مناسب برای مقابله با ایران هسته‌ای، گزینه‌ای است که بسیاری از به اصطلاح واقع‌گرایان سیاست خارجی نزدیک بیست سال است از آن حمایت می‌کنند: مهار. ح

امیان راهبرد مهار، مانند کنت پولاک از مؤسسه امریکن انترپرایز، که در سال ۲۰۱۳ کتابی در این زمینه نوشت، مدت‌هاست که ادعا کرده‌اند جنگی را آغاز نمی‌کنند که ممکن است اسرائیل قادر به انجام آن نباشد و ایالات متحده نیز پس از تجربیات بد خود هیچ علاقه‌ای به آن نداشته است. با ایران هسته‌ای همان گونه رفتار می‌شود که غرب با دیگر قدرت‌های هسته‌ای از جمله روسیه و چین رفتار می‌کند.

سردبیر سردبیر وبگاه سندیکای خبری یهود ادامه داد: در این سناریو، به جای تلاش برای عقب انداختن برنامه هسته ای ایران به نقطه ای که برنامه آنها متوقف شود، اقداماتی برای جلوگیری از استفاده ایران از آن انجام می شود. کسانی که مهار را به اقدامات پیشگیرانه ترجیح داده اند، همچنین پیشنهاد داده اند که تهران را تحت فشار قرار دهند یا به نوعی وسوسه کنند که با ارائه مشوق هایی رفتار آن را در صحنه بین المللی کنترل کنند.
 
از نظر این تحلیلگر اسرائیلی، آمریکا واقعیتی به نام ایران در آستانه سلاح هسته ای را پذیرفته است و استراتژی مهار را برای جلوگیری از دستیابی تهران به بمب را در پیش گرفته است.
 
این کارشناس اسرائیلی نوشت: مشکل این استراتژی اساساً شکست‌آمیز این است که حتی اگر ایران هرگز از تسلیحات هسته‌ای خود استفاده نکند، این واقعیت که ظرفیت ساخت آن را در اختیار دارند آن‌ها را بسیار قدرتمندتر می‌کند.
 
وی همچنین تهدیدات نتانیاهو علیه برنامه هسته ای ایران را توخالی دانست و گفت که این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد،اما نتانیاهو باید مسئولیت راهبرد مهار را بپذیرد. هرچند او در تمام این مدت مدافع سرسخت اقدامات شدید از جمله تحریم ها و تهدیدات نظامی علیه ایران بوده است.
 
در ادامه این مطلب آمده است: اسرائیل اقدامات مخفیانه‌ای را برای به تاخیر انداختن برنامه هسته‌ای ایران انجام داد، از جمله عملیات مشترک با ایالات متحده که ویروس استاکس نت را وارد تاسیسات هسته‌ای ایران کردند. اما این‌ها صرفاً اقدامات موقتی بود. کار مخفی اسرائیل در داخل ایران (از جمله سرقت از انباری مملو از اسنادی هسته ای) شگفت‌انگیز بود؛ اما هرگز نمی‌توانست جایگزینی برای از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران باشد.


نتانیاهو در خاطرات خود مخالفت رهبران نیرو‌های دفاعی اسرائیل و سازمان‌های اطلاعاتی را عامل شکست در حمله به ایران می‌داند. او درست می‌گوید که نخست وزیر اسرائیل مانند رئیس جمهور آمریکا فرمانده کل نیرو‌های مسلح نیست. اما اگر او آن را تنها اولویت خود قرار داده بود، آیا کسی شک دارد که می‌توانست اراده خود را بر تشکیلات نظامی تحمیل کند؟ او این کار را نکرد و دلایل خوبی برای آن وجود داشت، زیرا اسرائیل به تنهایی ممکن است به تهدید ایران برای همیشه پایان ندهد و اتحادش با ایالات متحده را پیچیده کند و همچنین کسانی را که مأموریت به آن‌ها سپرده شده است، به خطر بیفتند. با این حال، این واقعیت باقی است که او مانند بوش، همه چیز را به خطر نینداخت تا ایران را در نقطه‌ای که بسیار دورتر از توانایی فعلی هسته‌ای اش بود، متوقف کند. این یکی دیگر از دلایل موفقیت ایران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۹۳
مگه بازی بود؟ از ا‌ولش هم بازی نبود. شما ها بازی خوردین. بازی رو به پشت پرده ها باختین.
اولا که این تحلیلگر اسرائیلی با هدف ایران هراسی، بزرگنمایی میکه ولی اگر تا حدودی هم درست گفته باشه، حق ایرانه و وقتی حرف زور به ایران میزنین، باید منتظر این اتفاق هم باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
سووال‌. ؛ مشکل مردم ایران با اسراییل‌ چیه‌ ؟؟؟؟

اهرم فشار پوتین متجاوز‌ بر غرب‌ بوسیله‌ ببو گلابیهایی‌ مثل ما مردم ایران
عجب ترجمه ایی!
همان جریان "هندونه زیر بغل گذاشتنه". اسرائیل ، آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر ( عربستان، امارات، قطر، بحرین، ترکیه، انگلیس، فرانسه .....) از این توپ تو خالی شما بهترین سود را برده اند و می برند و حاضر هم نیستند از آن دست بردارند. شما هم خودتان را خیلی باور کرده اید.
اتفاقا تحلیل های آب دوغ خیاری غرب،،سالهاس اشتباه گفته میشه..ایران با حمایت همه جانبه غرب،،در مسائل هسته ای پیشرفت کرده است
یکی از دلایل اینکه وزارت دفاع آمریکا سعی کرده تلاش‌های اتمی ایران را کم اهمیت جلوه دهد نزدیک بودن انتخابات در آمریکاست به این صورت فشار از روی دموکرات‌ها برداشته می‌شود و کمتر به بی عملی در مقابل ایران متهم می شوند
توقف برنامه هسته ای ایران شکست خورد!

هزینه این شکست نخوردن را مردم ایران می دهند ،
و هیچگونه عایدی برای سفره مردم ایران نداشته است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
... می خوای زیر تهدید جنایتکارای دنیا در رفاه زندگی کنی و هر وقت هوس کردند به به بچه های ایرانی زور بگند ... زهی خیال باطل ....مرحبا به دلاوران ایرانی که خواب راحت را از زور گویای ضد ایران گرفتند .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
|۰۸:۵۵
دوست سایبری
الان کشورهایی که با تمام دنیا روابط حسنه دارند و انرژی هسته ای ندارند ، در خطر حمله هستند؟؟؟
شما با موشک هایپرسونیک نتونستید حقابه هیرمند را هم از طالبان بگیرید .
اینکه ایران در وضعیت آستانه اتمی باقی بماند لزوما به معنی کاهش فشار بر ایران نخواهد بود بلکه گاهی ماندن در این وضعیت موجب اتحاد دشمنان و رقیبان ایران خواهد شد همه از کسی که قرار است بزودی یک ابزار قدرتمند بدست آورد وحشت دارند و سعی می کنند به طریقی به او ضربه بزنند . هنر این است که مقامات کشور بداند بهترین زمان برای فرار هسته ای چه زمانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
داشتن انرژی هسته ای را به رفراندوم بگذارید .
چون مردم هزینه داشتن آنرا در این ۳۰ سال در حال پرداخت هستند .
دومین وزیر اسراییل هم طی هفته جاری به عربستان رفت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
به خائنین و سازکارا و غرب پرستان و سعودی پرستان و ... تبریک میگویم .... جمع جنایت کارای ضد ایران کامل می شود ....
ماهیت واقعی برنامه هسته ای ایران چیست؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
صد در صد نظامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
جاه طلبی برخی مسئولین!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
ماهیت واقعیش چاپیدن منطقه و عربها با ایجاد لولوی ایران و غارت منابع ایران برای چیزی که صرفا" سرابی بیش نیست و سی ساله ایران داره هزینه گزافی را برای اون میده و ملت بیچارش این هزینه رو دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
صد در صد دفاعی و به نفع مردم و فرزندان ایران و به ضرر زورگویان و جنایت کاران جهانی
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
گروه های تندرو همیشه میگفتند که قرار است اولین بمب اتمی را بر سر اسراییل آزمایش کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
۰۸:۵۸ -
جسارتا نفعی که مردم ایران از برنامه هسته ای برده اند را بفرمایید ؟؟؟؟
گویا شما در کره ای دیگر زندگی می کنید .
سلاح هسته ای ضامن پیشرفت و امنیت یک کشور نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اگر نیست پس چرا اسرائیل و امریکا و انگلیس و فرانسه و...... به آن می نازند
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
کوتاه و مفید درست گفتی.
کره شمالی دارد و این وضع کشور و مردمش است.
کره جنوبی ندارد و این وضع کشور و مردمش است.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
برعکس کره شمالی و جنوبی را مقایسه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
۰۸:۵۹
دولتمردان هر کشوری براساس منافع ملی تصمیم می گیرند نه
حداقل 2 تریلیون دلار تا کنون برنامه هسته ای بر روی دوش مردم ایران هزینه گذاشته است.
اگر این پول خرج توسعه زیر ساخت های ایران می شد، اکنون پیشرفته ترین کشور منطقه بودیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
صد در صد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اگر دندان تیز و چنگال برنده نداشته باشی ... صدام های زیادی در اطراف کمین کرده اند .....ساده لوحان بین المللی افزار دفاعی شان را کنار میگذارند .... ترسیدن جنایتکاران بهترین وسیله دفاعی ما است و موجب پیشرفت می شود و نه گدایی امنیت .....
امریکا و اسراییل از تصمیم ایران برای ساخت پایگاه در قطب جنوب عصبانید ولی به زودی پرچم جمهوری اسلامی ایران در قطب جنوب به اهتزاز در خواهد آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
یک جاه طلبی جدید که هیچ سودی برای ملت نخواهد داشت!
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
شما فعلا فکری به حال خطر طالبان و ملیونها افاغنه داخل کن ، قطب جنوب پیش کش
عقلیم سلیم می گوید هدف غنی سازی اورانیوم در ایران، ساختن بمب اتمی است.
کشوری که دارای بزرگترین منابع انرژی گاز و نفت دنیا است، زیر بار سخت ترین تحریم های جهانی رفته و این همه هزینه های میلیارد دلاری پرداخته، قطعاً نمی تواند بگوید که برنامه هسته ای اش یزای تولید برق و رادیو ایزوتوپ دارویی است!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
داستان انرژی هسته ای ایران صرفا" یک بازی کثیف برای چاپیدن منطقه توسط غرب و شرق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
.......... یک کلمه حرف حساب هم از دانشمند ناشناس اسرائیلی
یعنی الات بمب اتم ساختی که اینقدر ذوق می کنی
جهت اطلاع گره شمالی و پاکستان هم بمب اتم داره
دبی و عربستات و ژاپن و کره جنوبی و ... هم بمب اتم ندارند
دنیا اجازه ساخت سلاح هسته ای را به ایران نمی دهد.
بی شک غرب از مراحل پیشرفت و جزئیات برنامه هسته ای ایران آگاه است. در صورت رسیدن به خط قرمز، مکانیسم ماشه فعال و پرونده ایران به شورای امنیت و فصل هفتم منشور سازمان ملل عودت داده شده که این مجوز دخالت نظامی احتمالی را به قدرتهای بزرگ خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
اجازه آنها لازم نیست ... اراده ایرانی کار خودش را میکند
غربی ها یکبار این راه را رفته اند می دانند که ادامه این روش علیه ایران برایشان فاجعه بار خواهد بود ........به همین علت کم کم دارند با واقعیت ایران قوی کنار می ایند و اسرائیل دارد ضجه می زند ........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
۰۹:۰۵
از کدام ایرانی صحبت می کنی ؟؟؟؟
من به عنوان یک ایرانی مخالف برنامه اتمی ایران هستم
اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد، عربستان، مصر و ترکیه هم به بمب اتمی دست خواهند یافت. مسابقه اتمی که دودش در ابتدا به چشم ایران خواهد رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
انوقت اسرائیل چکار کند .....
مملکتی که 70% مردمش زیر خط فقر قرار داشته و با هزار و یک مشکل روبرو هستند، برنامه هسته ایش به مفت هم نمی ارزد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
پاسخ این ندانم کاری را چه کسی باید بدهد ؟؟؟؟
همه در پیشگاه خداوند پاسخگو هستیم
از کلمه خوبی در تیتر این مطلب استفاده کرده اید: بازی!
بازی که هیچ بردی برای ایران در آن نمی توان متصور بود.
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
بیخود کردی هرکس سلاح هسته ای داشته باشه حتی اگه ازش استفاده نکنه یک دست برتر به حساب میاد و بازدارنده است . موضوع به این سادگی را نمی دونم چرا برخی نمی فهمند. تو جنگ ایران و عراق نبودی وقتی که به سر خودت و خانواده ات بمب بریزند و جایی نداری که بری وقتی که مثل مردم عراق به مردمت زور بگن و سگ به جونت بیاندازند اره داداش هنوز نمی فهمی همین اکراین اگه تسلیحات هسته ایش را تعطیل نمی کرد الان این وضعیت را نداشت اصلا لزومی نداشت به ناتو ملحق بشه خودش به تنهایی یک قدرت محسوب میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
۰۸:۲۷
الان کشورهایی که بمب اتم ندارند ، امنیت ندارند ؟؟؟؟
این چه تفکر رادیکالی است که شما دارید ؟؟؟
این وسط مردم ایران قربانیان این بازی هستند که فرصت زندگی با کیفیت را برای اهداف سیاسی و نظامی از دست می دهند .
برخی دل خوش هستند به این تحلیل ها اما واقعیت چیست ؟ وضعیت کشورمان به چه شکلی هست ؟ ایا واقعا اسراییل در حال نابودی است ؟!!!
نتیجه این بازی چی بوده؟ آمریکا ستیزی و جیب پر پول برای اقایون و فقر و بدبختی برای ملت
باشه :)
ایران نه تنها قدرت منطقه‌ای بلکه پتانسیل قدرت جهانی شدن دارد
مهمترین مشکل ایران در حال حاضر دو چیز است
از طرف مردم عدم باور خودشان
از طرف حکومت ادغام ایدولوژی در همه مسایل که نیاز نیست
بپذیریم که کشورهای دیگر رقیب ایران هستند که همین رقبا می توانند گاهی دشمن گاهی دوست باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
افرین وحید اقا بصیرت چیزی است که خیلی ها ندارند . همین حدی که شما گفتید و این دو مورد که گفتید را اگه برخی از مسئولین این مملکت می فهمیدند خیلی خوب بود .
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
خخخخ چاییدی
ظاهرا ناهار خوردی واومدی بروو نوشیدنیتو هم بخور استراحت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آفرین بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
۰۸:۲۹

همکاران سایبری از خم تمجید می کنند
خود گویی خود خندی ، عجب مرد هنرمندی
خخخخ
با ملت خود قهر کردین و دارین با آوردن افغان ها واسه خودتون ملت درست می کنین!دارین طالبان که دشمن شیعه و ایران هست رو در دل خود پرورش،میدین.
وقتی آمریکا از افغانستان خارج شد همه در داخل ایران از شکست آمریکا میگفتن در حالی که تمام‌تحلیلگران مهم دنیا از شکست مردم افغانستان صحبت کردن،چون این مردم بعد از این همه تلاش آمریکا برای تغییر فرهنگ قبیله ای و خشن اونها،هیچ تغییری نکردن و اکثریت مطلق افغان ها موافق افکار طالبانی هستن.
افغان هارو بیرون کنید.همین یکی دو روز پیش بود که یک مامور مظلوم پلیس رو ۴ نفره چاقوکش کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
احسنت
سنگ اندازی دیپلماتها و مشاورین ناشی آنها در ایران و اعتراضات سال گذشته باعث شد که امریکا حاضر به بازگشت به برجام نیست و فرصت مهمی برای کشور از دست رف!. یک کشور با اقتصاد ضعیف و کلی موشک و مردم در مضیقه برای هیچکس خطرناک نیست!
جواب آنهایی که در داخل ایران دوست دارند ایران قدرت هسته ای شود می گویم اگر ایران هزاران بمب اتمی و موشک بالستیک وقاره پیما داشته باشد وضع مردم از این بهتر نمی شود و تحریم ها بهانه است
بفرمایید این برنامه هسته ای جز تحریم و .... چه دستاوردی داشته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
ففرمطلق برای مردم ایران
امروز عید بود
دولت رئیسی به این مناسبت هم هیچی به حساب کارمندان واریز نکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
چرا باید واریز کنه؟ مگر به بقیه مردم عیدی میدن که به شما بدن؟ بودجه مملکت که فقط مال شما نیست
منظور این تحلیلگر این هست که با راه های مسالمت آمیز نتوانستید جلوی هسته ای شدن ایران را بگیرید و فکر چاره و راه حل دیگر باشید . شما هم زود جو گیر شدید و تصور کردید از قدرت شما هراسناک شدند ؟!!!!!
بله بازی واقعا تمام شده. دوستی اعراب و اسراییل آخرین قطعه پازلی بود که بدون سیاستهای منطقه ای ایران حتی تصورش هم غیر ممکن بود.
مرگ بر اسرائيل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آرزوی مرگ برای هر انسانی
دور از شان اخلاقی و دینی است .
حداقل این را بهتان آموزش دادند !!!!!؟
تابناک تو چرا اینقدر ذوق زده میشی چرا بقیه حرفای صهیونیستها رو میکوبین و تخطئه میکنید اما این یه حرف روزنامه یا مقام صهیونیستی که معلوم نیست کیه و چه جایگاهی داره ذوق زدتون میمنه. چرا فکر می کنید مردم هالو هستن؟
بله. اسراییلداره با عربستان پیمان صاح و مودت امضا میکنه. این یعنی اسراییل با دنیای اسلام به صلح و دوستی میرسه.
حالا اسم این رو بزارید شکست اسراییل.
ایران چی داشته؟!!!!
امریکا می داند که ایران قبلا دنبال این سلاح بوده است ولی در ان زمان بخاطر قسمت انفجاری یعنی چاشنی اتمی مشگل داشته است و نتوانسته بسازد و از همان موقع مسٸله هسته ای را یک چماق کرده و جلوی دستش گذاشته است،هر موقع دوست دارد استفاده کند ولی مردم ایران ارزشی بسیار گران و بالا بابت ان پرداخت کردن و می کنند و هنوز معلوم نیست به کجا ختم خواهد شد؟
از کسانی که موافق سیاست های ج ا ایران نیستند و بهترین گزینه را تنش زدایی از طریق حذف برنامه هسته ای ایران می دانند می خواهم مقاله بالا را بدون تعصب بخوانند..
در شرایط فعلی که ایران قرار دارد ، صرفنظر از دلایل ایجاد این شرایط، نمی شود به این مسئله امید داشت که عقب نشینی ج ا ا از مواضع خود می تواند منجر به حذف تحریم ها شود.
به نظر پافشاری بر غنی سازی بالا می تواند امتیاز بیشتری برای ما حاصل کند
به چه قیمتی !!!!!!
مبارکه تازه شدید کره شمالی بعدش چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
خدا خیرت بده ، کلامت طلا
موضوع به این سادگی فهمیده نمی شود
شش میلیارد دلار پول وارد مملکت شده ولی نه دلار اومده پایین نه بازار تکونی خورده؟
کجا میره این پولا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
همونجائیکه بقیه پولهارفتندوبرنگشتند
بازم شعار.
دنیا داره چهار نعل به طرف پیشرفت و توسعه می تازه، اونوقت شما دلتون خوش است که دارین زیر بار تحریم های فلج کننده، اورانیوم رو غنی سازی میکنید
مشکل اینجاست که آمریکا و اسراییل هرگز اجازه نخواهند داد که اونچه که شما میخواهید با انرژی هسته ای بسازید، ساخته بشه و لذا عملا دارین وقت خودتون و این ملت بدبخت رو تلف می کنید
فرض کنیم بمب اتم ساختید،تازه میشید کره شمالی!! تعامل با دنیا و بخصوص با مردم خود بهترین کار است که آقایان بخاطر منافع خود انجام نمیدند
شما که تا این اواخر میگفتید موضوع دزدیدن اسناد هسته ای ایران از قورآباد توسط اسراییل دروغ بوده است
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
صدا سیما هم انجا را نشان داد و گفت فرش شویی است و مسخره کرد،حالا از انجاچیز دیگری ثابت شد؟خب صدا سیما و ان مجری نمی خواهد چیزی درباره فرش شویی بگویند؟
آمریکاۍیها فقط به منافع خود می اندیشند و بدنبال حفظ آرامش در غرب آسیا هستند تا بتوانند با آرامش نفت ارزان را از خلیج فارس و تنگه هرمز ببرند .
اسراۍیلی ها عاقبت اندیش نیستند بخصوص نتانیاهو ماجراجو احمق و بدنبال نجات خود از باطلاق مناطقی هستند که با زور و جنایت غصب کرده اند ݝغغ
گیریم اینطور باشد که می گویید
اما دلار چند است
قیمت خورد و خوراک و مسکن چطور است
از مهار تورم و رونق تولید چه خبر
چشم انداز بهبود اوضاع اقتصاد و معیشت مردم چیست
بس است دیگر دست بردارید از این خالی بندی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
قمپز
تحلیل یک تحلیل گر متوهم تیتر خبر می شود. فعلا آنچه معلوم است شکست کمر مردم ایران و آینده ایران است .که در توسعه روزافزون کشورهای همسایه و عقب گرد و شکست اقتصادی و سیاسی در ایران است و امیدی نیز به بهبود با این شرایط نیست
نمی دانم چرا مسائل را وارانه جلوه می دهید واینکه این امریکا است که بیشترین سود را برده چون:
اولا اون هنوز توانایی وقدرت بلوکه کردن اموال خودمان را دارد وهر ان می تواند از دست یابی واستفاده از اموالمان وا درا رم کند ودچار دردسر واز ما هم کاری بر نمی اید وفقط هارتو پورت الکی می کنین؟؟.
دوما امریکا با پولهای خودمان کاسبی به نفع خودشان می کنند وخیلی راحت با پولهای بلوکه شده نیروهای خودش را باز پس میگیر ؟
پس چرا حرافی وهارتو پورت الکی می کنید ؟...
دقیقا چون میدونن ایران بدنبال سلاح هسته ای نیست از برجام خارج شدند و بر این فشار میارن
اگر شک داشتند که ایران سلاح هسته ای تولید میکنه، بهترین راه برای کنترل بازرسی های برجامی بود چون کامل ترین بازرسی ها بود. الان اما می تونن بازی موشه و گربه و اذیت و ازار ایران را داشته باشند
همین هیچ نظری از مردم منتشر نشده مشخص است نظر مردم راجع به غنی سازی چیه
درواقع بکار بردن این کلمات برای ابراز یأس و نومیدی از جلوگیری از پیشبرد برنامه هسته ای ایران یک معنا بیشتر ندارد و آن اینست که راهی جز حمله به منظور نابودی تأسیسات هسته ای ایران وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
دقیقا زدی به هدف یعنی اونا به این فکر هستند فقط منتظر لحظه و زمان مناسبش هستند و قطعا کسانی در ایران هم کمکشان می کنند
بله بازی تمام شده است!!
زمان زمان حمله است!! شماها چقدر ناآکاه هستید گه بهانه جویی اونها رو پیروزی خودتون جلوه میدید!!
به قول خودتان بعزی تمام شده ولی درباره همین موضوع تمام شده بعد این ده ها مقاله منتشر خواهید کرد چون ؟؟؟!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی