بازدید 5658
۷

سورپرایز ۲۰۰دلاری چینی‌ها برای مردم ایران!

نماینده وزیر راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن از جلسه با شرکت‌های خارجی و اعلام آمادگی آن‌ها برای ساخت مسکن با ۲۰۰ دلار و ۲۵۰ دلار خبر داد و گفت: وقتی شرکت خارجی این قیمت را داده قطعا می‌خواهد سود کند.
کد خبر: ۱۱۹۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 02 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نماینده وزیر راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن از پیشنهاد شرکت‌های بلژیکی و چینی برای ساخت مسکن در ایران با فناوری‌های نوین، مصالح و نیروی کار ایرانی خبر داد.

حسن تیزمغز در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تأمین مصالح از معدن تا ساخت با بیان اینکه برای ساخت ۴ میلیون مسکن هدف‌گذاری شده و معتقدم می‌توانیم سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازیم، اظهار کرد: اولین مسئله در ساخت و ساز مسکن مصالح ساختمانی که در این بخش با مشکل اساسی روبرو هستیم و به نظرم قیمت بی جهت بالا رفته است.

وی ادامه داد: فولادسازان می‌گویند زیر ۵ تومان هزینه تمام شده ماست، اما تولیدات بالای ۲۰ هزار تومان می‌فروشیم. با این وضعیت نمی‌توانیم خانه ارزان قیمت را به مستضعفان برسانیم مگر اینکه شعار بدهیم.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هزینه ساخت هر متر مربع ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان و آنرا بین ۲۵ تا ۴۵ میلیون بفروشیم تا به دست نیازمندان برسد. ما که از عراق که بدتر نیستیم آن‌ها وام مسکن ۹۰ هزار دلار با بهره ۱.۸ درصد به مردم پرداخت می‌کنند. در کویت ۳۰۰ هزار دلار وام مسکن می‌دهند. البته نحوه ساخت و ساز و بهره‌برداری از مسکن این دو کشور با ما فرق دارد.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن با تاکید بر اینکه باید در نهضت ملی مسکن باید معافیت بدهیم عین صادرات، گفت: صادرات ایران با مشوق‌ها روند خوبی دارد و ساخت مسکن نیز چنین مشوق‌های باید در نظر گرفته شود. بایستی بهره و قیمت تمام شده را کاهش دهیم ضمن اینکه باید برای سازندگان معافیت در نظر گرفته و سوبسید بدهیم.

تیز مغز از جلسه با شرکت‌های خارجی و اعلام آمادگی آن‌ها برای ساخت مسکن با ۲۰۰ دلار و ۲۵۰ دلار با آماده سازی را به ما داده اند، اضافه کرد: وقتی شرکت خارجی این قیمت را داده قطعا می‌خواهد سود کند.

وی با تاکید بر اینکه برای ساخت مسکن باید فناوری‌های نوین را وارد کنیم، اظهار کرد: چینی‌ها و بلژیکی‌ها از ما خواسته اند زمین را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا با ورود فناوری‌های نوین مصالح و نیروی کار ایرانی مسکن بسازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷
ساخت خانه با قیمت متری " ۲۰۰ دلار و ۲۵۰ دلار" یعنی متری نزدیک 10 تا 13 میلیون تومن.
ایرانی میسازه زلزله 5 میاد میریزه. چینی اولا تضمین میده همچین موضوعوی رو؟
دوما چرا به دلار میسازه؟؟؟ چرا به ریال یا یوان یا دینار یا لیر نه. چرا دلار؟؟
موضوع بعد اینه که اومدیم دلار فردا شد 100 هزار تومن. قیمت مسکن رو میخوای مستقیم وصل کنید به دلار؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
امریکا جونت با هزار دلار میسازه داری برو بیار
مشکل مسکن راکه برطرف کردید خودرو را نیز مشکلگشاکنید
مصالح و نیروی کار و زمین از ایران هست مدیریت نیست.
لطفا مدیریت کل کشور را به چینی ها و بلژیکی ها واگذار کنید.
هیچ شرکت بزرگ و نامداری که رتبه بین المللی داشته باشه با توجه به تحریمهای بانکی و غیره با ایران کار نخواهد کرد .اینها همش حرف درمانیه
اگر هر واحد 80 متر مربع باشد و نصف وعده رئیس جمهور را عملی کنند 32 میلیارد دلار به چینی ها باید پرداخت کنید چطور برای واردات خودرو و دارو و مواد اولیه و .... دلار ندارید اما برای چینی ها دارید؟!!!!!!!
دست ادارات دولتی و شهرداری و نظام مهندسی فاسد رو از روی گلوی سازندگان بردارید قیمت مصالح رو کنترل کنید مسکن ارزون میشه....ضمن اینکه خواه ناخواه باید از توان شرکت های خارجی استفاده کنید...چون تکنولوژی جدیدتر دارند...فریب اینکه هی بگن باید از توان متخصصان داخلی استفاده کنیم هم نخورید...بانک و نهادهای نظامی شدن ساختمان ساز بنظرتون اینها میزارن مسکن ارزان بشه؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی