بازدید 2762

مک‌کارتی:بحران مرزی آمریکا مهمتر از اوکراین است

درحالی که مساله کمک به اوکراین همچنان یک چالش در تصویب لایحه بودجه آمریکا است، کوین مک‌کارتی رئیس مجلس ایالات متحده اعلام کرد که بحران‌های مرزی این کشور از مساله اوکراین مهم‌تر است.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹ 02 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای هیل، مک‌کارتی امروز یکشنبه پس از تصویب یک لایحه موقت به منظور جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا، گفت که وی متعهد به کمک به اوکراین است اما رسیدگی به بحران در مرز اولویت بالاتری دارد.

وی در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس ابراز داشت: اولویت برای من آمریکا و مرزهایمان است. اکنون من از حصول اطمینان برای اینکه اوکراین تسلیحات مورد نیازش را داشته باشد، حمایت می‌کنم، اما اول از مرز حمایت می‌کنم. بنابراین ما باید یک راهی پیدا کنیم که بتوانیم این کار را با هم انجام دهیم.

برای تصویب لایحه بودجه سال مالی جدید در آمریکا برخی از نمایندگان جمهوریخواه آمریکا با اختصاص بودجه کلان برای کمک به اوکراین مخالف هستند. در حالیکه مساله حمایت از اوکراین یک اولویت برای میچ مک‌کانل رهبر جمهوریخواهان در سنای آمریکا است.

چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا، اطمینان داد که تامین مالی برای کمک به اوکراین همچنان در اولویت است. وی گفته است: ما از تلاش برای کمک اقتصادی و امنیتی بیشتر به اوکراین دست بر نمی داریم. اکثریت در هر دو حزب از کمک‌ به اوکراین حمایت می‌کنند و ارائه کمک های بیشتر برای امنیت آمریکا و دموکراسی در سراسر جهان حیاتی است.

مک کارتی اعلام کرده که یک لایحه موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت تا ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) ارائه می دهد اما یک مشکل بزرگ وجود دارد؛ این لایحه کمک به اوکراین را شامل نمی‌شود و نبود آن ضربه ای برای دولت جو بایدن و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین خواهد بود.

زلنسکی هفته گذشته در دیدار با بایدن و قانون‌گذاران بار دیگر برای دفاع از کی‌یف در برابر مسکو بودجه بیشتری را درخواست کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست