بازدید 15712

تورم ۴۱ درصد و نرخ بیکاری ۸.۲ است/ چرا در مقابل اختلاس خارجی سکوت کرده‌ایم؟ / برای مبارزه با فساد اقتصادی فقط شعار می‌دهیم/ نباید بگذاریم چین و روسیه از ما سوء استفاده کنند/ احزاب باید راهکار بدهند، نه اینکه خودزنی کنند

روز شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲، همایش «بررسی شرایط اقتصادی کشور، دغدغه‌ها و راهکارها» با مشارکت خانه احزاب ایران و خانه دیپلماسی و با حضور دبیران کل و نمایندگان احزاب، فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس، نمایندگانی از بخش‌های اقتصادی دولت، مجمع تشخیص و اتاق بازرگانی در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 01 October 2023

همایش

به گزارش تابناک؛ علی اکبر صالحی، وزیر اسبق امور خارجه و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری، فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و سلاح ورزی، رئیس اتاق بازرگانی ایران از سخنرانان این همایش بودند.

تورم ۴۱ درصد و نرخ بیکاری ۸.۲ است

علی اکبر صالحی، وزیر اسبق امور خارجه و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: شاخص های عمده اقتصادی طبق اعلام سازمان آمار در شهريور ۱۴۰۲ به این صورت است: تورم سالانه: ۴۱.۱ درصد، یعنی قدرت خرید مردم نصف شده است، نرخ بیکاری ۸.۲ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱.۲ درصد است.

وی افزود: نرخ رشد اقتصادی ما میانگین در ۴۰ سال گذشته ۲.۸ درصد بوده است. گاهی رشد ۶ و ۸ درصد هم شنیده شده و آخرین آمار مرکز آمار ۷.۹ درصد است، اما متاسفانه این نرخ‌های بالا گذرا هستند و پایداری ندارند.

صالحی در خصوص ظرفیت مغفول ترانزیتی کشور گفت: در ۴۴ سال بعد از انقلاب از حوزه ترانزیت مغفول ماندیم، در حالی که ما می‌توانستیم هاب ترانزیت هوایی، زمینی و دریایی باشیم.

چرا در مقابل اختلاس خارجی سکوت کرده‌ایم؟

وی با اشاره به عقب‌ماندگی کشور در حوزه برداشت از منابع مشترک نفت و گاز گفت: برداشت شرکا از منابع میدان‌های مشترک به مثابه اختلاس خارجی است؛ اما چرا آن گونه که نسبت به اختلاس داخلی حساسیم نسبت به اختلاس خارجی فریاد برنمی‌آوریم؟

صالحی با بیان نرخ ۸ تا ۱۰ درصدی مهاجرت از کشور گفت: جنس مهاجرت نخبگان ما با دیگر کشورها فرق دارد، چون مهاجران کشورهای دیگر کارگران و نیروهای خدماتی هستند، حال آنکه مهاجران ما نخبگان هستند. هند از مهاجرانش ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد و مهاجران ما نه‌ تنها درآمدی برای کشور ندارند، بلکه دلار هم با خود از کشور می‌برند.

وی در پایان گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور زیاد است و عمده آن ناشی از فقر و نابرابری است. اگر به این موضوع توجه شود، این ناهنجاری ها کاهش پیدا می‌کند؛ اما مساله این است که ما از نسل جدید شناخت نداریم. ما باید اعتماد جامعه را به نظام جلب کنیم و حاکمیت باید پاسخگو بوده و نسبت به این نسل صعه صدر داشته باشد.

برای مبارزه با فساد اقتصادی فقط شعار می‌دهیم

در ادامه همایش مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به کاهش دائمی ارزش پول ملی گفت: راه حل این نیست که  ارز به بازار تزریق شود و منتظر بمانیم تا روند بازار تعیین شود، بلکه باید ببینیم خود بازار بدون تزریق ارز بانک مرکزی‌ چه مسیری را می‌پیماید.

نکته دیگر آنکه ما برای مبارزه با فساد اقتصادی، فقط شعار می‌دهیم. من تشکر می‌کنم از آقای اژه‌ای که پرونده دو فرزند معاون اول قوه قضائیه را هم بررسی و بدون جناح و خط و ربط کار می‌کند و این همان عدالتی است که رهبری از آن سخت می‌گوید.

نباید بگذاریم چین و روسیه از ما سوءاستفاده کنند

کواکبیان درباره ارتباط با قدرت‌های شرق گفت: ایران باید در بحث اردوگاه شرق دقت کند؛ اگر با چین قرارداد ۲۵ ساله و با روسیه قرارداد ۲۰ ساله ببندیم، اشکال ندارد، ولی نباید به خاطر آن‌ها در مساله اوکراین هزینه بدهیم.

وی با بیان اینکه ارتباط دیپلماتیک با این کشورها نباید موجب انفعال ما شود، توضیح داد: روسیه و چین در جلسات مشترکشان با شورای همکاری خلیج فارس مواضع ضد ایرانی اتخاذ کردند و ما سکوت کردیم و این مساله پذیرفتنی نیست و ارتباط به هر قیمت درست نیست.

کواکبیان درباره برجام گفت: در بحث برجام دو گروه مخالف خارجی و داخلی وجود دارد؛ خارجی‌ها رژیم صهیونیستی و عربستان هستند و مهم تر از آن‌ها افراد داخلی که از تحریم ها کاسبی می‌کنند.

آمار مهاجرت ایرانی ها در حالی رو به افزایش است که سیل مهاجران افغان به ایران گسیل شده

وی درباره معضل مهاجرت گفت: از طرفی آمار بالای مهاجرت ایرانی‌ها را داریم؛ برای نمونه ۱۰۰ هزار تن در صف مهاجرت به کانادا هستند و از سوی دیگر سیل مهاجران افغان در حالی به سوی کشور گسیل شده است که طالبان در موضوع هیرمند با ما برخورد نامناسب داشته و علنی ما را مسخره می‌کنند.

حاشیه پس از سخنرانی سلاح ورزی

رئیس اتاق بازرگانی هم در این همایش سخنرانی کرد و گفت: مشکل اساسی اقتصاد کشور بی‌ثباتی، ناامنی سرمایه‌گذاری و سخت شدن شرایط کسب و کار است و برای نمونه در تابستان برای تامین برق صنایع و در زمستان برای تامین گاز آن‌ها مشکل داریم.

در پایان سخنرانی سلاح‌ورزی یکی از حضار با با بیان اینکه توییت‌های شما باعث شهادت کسانی مانند آرمان علی‌وردی شد، پرسید: نسبت شما با جمهوری اسلامی چیست؟

سلاح ورزی که قصد پاسخ به این سوال را داشت، با مداخله چند تن از حضار از جمله مصطفی کواکبیان از پاسخ‌دهی اجتناب کرد.

تعداد بازدید : 801

احزاب باید راهکار بدهند نه اینکه خودزنی کنند

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دستور جلسه با آنچه دوستان تاکنون فرمودند متفاوت است. هدف خانه احزاب این بود که احزاب و نخبگان کشور دور هم جمع شوند و نسبت به مسائل اقتصادی کشور راهکار بدهند تا از گردنه های سختی که داریم عبور کنیم؛ اما نکاتی‌که در این جلسه مطرح شد، تماما اظهار ناامیدی و به نوعی حالت خودزنی داشت. 

وی بیان داشت: اغتشاشات سال گذشته نشان داد که جایگاه احزاب در جامعه تعریف شده نیست. ما باید بپذیریم که احزاب‌ قافیه را در سال گذشته باختند. آیا ابتکار عمل در اعتراضات و اغتشاشات دست احزاب بود‌؟

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خط قرمز نخبگان باید منافع ملی کشور باشد و  نه جناح بندی‌های سیاسی.

مالکی با اشاره به ترک میز مذاکرات برجام توسط آمریکا، افزود: آمریکایی ها بعد از جنگ اوکراین برجام را از اولویت خارج کرد؛ لذا دولت ما نیز اولویت خود را دیپلماسی سیاسی و اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایه قرار داد و باید از دید مثبت به این حرکت نگاه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۵
اینا رو که ما هم میدونیم . راه کار چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
پشتوانه ریال اگر طلا هست چرا بانک مرکزی این طلا را تبدیل به ریال نمی کند تا ریال قدرت بگیرد ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
آمار واقعی:
تورم 120%
بیکاری 60%
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
از ملانصرالدین پرسیدند مرکز زمین کجاست. ملانصرالدین گفت: همین‌ جا که ایستاده‌ام. مردم گفتند: چرا؟ گفت: اگر باور ندارید، اندازه بگیرید!

اعلام چنین آماری توسط دولت، بازگو کننده همین حکایت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
اگر کسی یک ساعت در هفته اگر کار کند، از نظر آقایان شاغل محسوب می شود. اکثریت مردم مشغول دلالی، مسافرکشی، خرید و فروش....... هستند. مشاغلی که نه مفید به حال خودشان است و نه مملکت.
آیا آمار اشتغال در ایران با آمار اشتغال در کشوری مانند آلمان یا سوئد از نظر کیفی قابل مقایسه است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
آمار واقعی تر
تورم نسبت به دوران حسن روحانی800
درصد
بیکاری 100 درصد.
ناشناس
| France |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
دروغ نگویید این قدر
تورم اصلا نداریم
تورم واقعی منفی ۲۰ درصده
هر روز صبح سر سوپری برای خرید میرویم اجناس ارزان تر از روز قبل شده

تورم منفی است

تاسف داره
گوشت را دم محله اقای احمدی نژاد کیلویی ۱۲۰۰۰ تومان میدهند به قیمت سال ۸۸ نه شهریور ۱۴۰۰ که میخواستند به ان برسند



توووووووووورررررررررم منفی
بوووووووووووووورررررررررررررس عاااااااالی
شاخص مثبت ۱۰ میلیون واحد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
هیچی باید مالیات کارگران و کارمندان را بیشتر کنیم و مشت محکمی به دهان آمریکا می زنیم و FATF را هم هرگز قبول نمی کنیم تا تمام مشکلات حل شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
راه کار را باید از خاندوزی بپرسید.
تورم خاندوزی به عنوان واحد درسی قراره تدریس بشه
راه حل مشکلات کشور:
در گام اول استعفای دولت ناتوان سیزدهم (جلوی ضرر را هرجا بگیریم منفعته)
در گام بعدی تعامل با دنیا و مذاکره مستقیم با کدخدا
در نهایت امضای اف ای تی اف مث همه کشور های دنیا (به جز کشور منفعل و قحطی زده کره شمالی)

سه اصل بالا سه ضلع یک مثلث هستن که هر کدومش اجرا نشه مثلث ناقص میمونه و هر سه ضلع الزامی هستن تا این دور باطل از بین بره
پاسخ ها
علیرضا
| Iraq |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
خوابش را ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
حرف حساب
این سه اصل منطقی را تصمیم گیران باید بفهمند و بپذیرند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
جام زهر باید نوشیده شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
البته ضلع استعفای دولت رئیسی از همه سنگین تره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
راهکار همینه و کار از جام هم گذشته باید به پارچ فکر کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
یاد راهکارهای ناکارآمد دولت قبل افتادم.
فساد سیستماتیک شده است و قبح رانت ریخته است و به یک کار شیک تبدیل شده است
اراده ای یا بهتر بگم توانی برای مبارزه با فساد وجود ندارد .
سایبریها با این همه رانت باید خون گریه کنید نه اینکه به مردم محجوب ایران برای..... فشار بیاورید .
کمی به خود آیید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
ما فساد سیستماتیک و رانت رسمی داریم به اسم خودروسازی. چنان قبیحانه دارن جیب ملت رو میزنن که راه رو برای همه اختلاس ها و رانت ها باز کردن
خودروسازی ایران یعنی فاجعه یعنی تجاوز به حقوق ملت یعنی سو استفاده سیستم از مردم
اقتصاد بدست باندهای فرصت طلب افتاده تا این باندها متلاشی نشوند روز بروز بدتر می شود .
چقدر پول بیت المال و مالیات کارمند و کارگر بدبخت رو برای این همایش که هیچ خاصیت و نتیجه ای نداره هزینه کردین؟ میشینین دورهم میوه و شیرینی میخورین و برای همدیگه توضیح واضحات میدین که چی؟
آقایان تا وقتی مدیرند و میز دارند همه چیز گل و بلبل است و در پیش مقامات بالا فقط قربان صدقه می شوند. وقتی از ریاست کنار می روند تازه متوجه می شوند که چه بر سر کشور و مردم آورده اند
وقیتکه شعار حزب فقط حزب الله بر دیگر روابط ما در سیاست کشور داری غالب است حزب دیگر کارکرد و معنی واقعی آش را از دست می دهد عمده و اساس حزب جهت در دست گرفتن قدرت و اعمال سیاست ها ی اعلام شده است لذا وقتی حق وتو و اعمال آن در تمام شئونات حزب از بیرون مجاز است لذا احزاب مفهوم خود را از دست می دهندو به قول آن مرد شریف دولت معرفی شده میشود کارپرداز !!!
سوریه طالبان تورم ندارن
پاسخ ها
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
چون دزد وغارتگر نیستند
کدام احزاب؟در این مملکت احزاب جایی از اعراب نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
احزاب در ایران یک شوخی تلخ است .
احزابی که حتی حق اعتراض ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
احزاب را خفه كرده اند و بعد مي گويند راهكار بدهند؟ راهكار بدهند كه با همين فرمان شما ادامه مسير بدهيد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
مانند بازی های کودکانه. یکی پلیس می شد. یکی نانوا می شد. یکی مغازه دار. یکی پست چی و....
ادای احزاب را در میارند.
این نماینده ها بطور عمدی و بدلایل سیاسی مجلس را کشک کردند.
صدا وسیما رو تعطیل کنیم ، کمتر دروغ بگیم ، با همه دنیا به منافع ملی سازگار باشیم ، ملی گرایی رو تقویت کنیم ، الگو ایرانی قابل چذیرش برای بچه ها و جوانان تعریف کنیم،تا بطرف بیرون گرایش کمتری داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
در ادامه بنویسید نوکری بیگانگان کنیم.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
با نظر كارشناس موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
اینها که راهکارهای بی بی سیه از خودت چی داری ؟
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
نوکری بیگانان شرف داره به گوسفند بودن در مقابل دزدان وغارتگران
تورم 41 درصد؟ قیمت گوشت همین امسال بیش از 2 برابر شده، ایضا بقیه مایحتاج مردم، آنوقت تورم 41 درصد؟ بیکاری 8 درصد؟ تورم 41 درصدی با بیکاری 8 درصدی هم خوانی دارد؟ جرئت داری بفرمایید چه کسانی را شاغل می دانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
تورم معنای خاص خود و روش محاسبه یکسان در طول زمان برای مقایسه دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
بخوانید تورم ۴۲۰ درصد و بیکاری ۸۲ درصد
سخنان یکی ازآقایان : نکاتی که مطرح شد تماما اظهار ناامیدی و به نوعی حالت خودزنی داشت.
داردمی گوید اصلا مشکلی وجود ندارد .کشورداری چنین فردی به فلاکت منتهی می شود
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
قبلش رو بخون. گفته قرار بوده راه حل ارائه دهند.
ولی چون نداشتند حرف های تکراری زدند.
فساد از ساختار دولتی و رانتی سیستم اداری و اقتصادی کشور سرچشمه میگیره. مبارزه با مفسد باید انجام بگیره ولی تا وقتی ساختار اصلاح نشه سیستم به تولید مفسد ادامه خواهد داد.

مگه ما حزب داریم تو مملکت؟ اینها که اسم حزب روی خودشون گذاشتند نه کار حزبی می کنند و نه ویژگیهای یک حزب رو دارند. اگه حزب داشتیم نباید تو مجلس حضورشون مشهود بود؟؟
با این فرمون کمون نکنم به حایی برسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
این ره به ترکستان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
والا ما ترکستان هم راضی هستیم.
اصول گرا واصلاح طلب یا هر چیز دیگر اینا را که گفتید مردم بهتر ازشما وبلدتر ازشماها هستند. فعلا دولت باید به داد کارمند وکارگر برسد حقوقشان کفاف ۱۰ روز درماه رامیدهد. چندماه دیگر با این فرمان زیر ۱۰ روز میرسد. شما را به خدا اینقدر شعار ندهید.
آمار تورم و بیکاری رو واضح ه،،چرت و پرت گفتن..مثل خیلی از آمارها و شاخص ها و توانمندی های دولت محرومان...صد رحمت به شیخ حسن..
وقتی می گوییم که چین و روسیه از ما سوء استفاده می کند به این معنی است که ما در سیاست خارجی یک اشتباه بزرگ داریم که خودمان هم متوجه نیستیم چین و روسیه و آمریکا و انگلیس و ... مقصر نیستند بلکه ما سیاست خارجی بلد نیستیم
مثل عروسی است که بلد نیست برقصد و می گوید زمین کج است

به عبارتی بازار دنبال کسب سود و منفعت است و این ما هستیم که باید حواسمان باشد که در این بازار مکاره جنس بد به ما قالب نشود
ای کاش به جای اینهمه شعار توهین آمیز و پرچم آتش زدن یک مقدار خردمندی و زیرکی و عقلانیت در کارمان وجود داشت و متاسفانه کسانی هم این کارها را انجام می دهند که حتی زحمت فراگیری علم و دانش و تلاش را هم به خودشان نمی دهند و دنبال این هستند که همه چیز با شعار حل شود
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
اشتباه خوندید. آقای کواکبیان اصلاح طلب گفته نباید بگذاریم سوء استفاده کنند.
گویند که چین با روس کرده است عهدی تازه امسال

کاندر پلتیک هم در ایران زین پس نکند هیچ اهمال

افسوس که کافیان این ملک بنشسته و فارغند از این حال
در حالی که سطح درآمد به شدت ضعیف و هزینه ها بر در درآمدها غلبه کامل دارد
اما متاسفانه شاهد تورم و بی ارزش شدن پول هستیم که باید گفت که زنگ خطر آن بصدا درآمده است
بگزار مهاجرت کنند وقتی رفتند و دیدند آنجا هم خبری نیست بر می گردند
در مورد ترکیه هم خیلی ها سرمایه گذاری کردند و الان پشیمان هستند
دارم آینده را می بینم که همین مهاجران نخبه بازگشت می کنند اما با کوله باری از تجربه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
بابا نوسترآداموس کی بودی؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
دورانديش، با تجربه، پيشگو... اينها را در خشت خام ديدي؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
بابا، روشن ضمير، پيشگو...
در قوانین بسیار بد وخلق انواع مالیاتها، عوارض ، بیمه و ... که از زمان احمدی نژاد وضع شده اند و هنوز هم خلق انواع مالیاتها، عوارض و ... بدون کارشناسی دقیق و سنجیدن شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور ادامه دارد ، حتما تجدید نظر کنید تا بیشتر از این اقتصاد و مردم را به گرفتاری و بدبختی نکشید و بیشتر بنیان خانواده ها را از هم نپاشید و ... .
احزاب قدرتی ندارند و تاکنون یک مجوز تجمع برای احزاب صادر نشده بنابراین نمی توان از احزاب در ماجرایی مثل اعتراضات سال گذشته انتظاری داشت و مردم هم می دانند که احزاب جایگاهی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
صحبت از احزاب جوكي بيش نيست!
وقتی که اراده ای در مسئولین برای اصلاح وضعیت وجود ندارد اینگونه جلسات هیچ نتیجه ای نخواهد داشت
در آمار های دولتی تورم رو به کاهش و بیکاری کم شده اما در زندگی واقعی چنین نیست
تابناک این همه اخبار کذب را به خوبی پوشش می دهید ولی نمی گویید که چرا دو هفته تمام است که بورس یک ضرب قرمزه و سرمایه های مردم داره نابودتر میشه....و البته موارد دیگر...
تورم ۴۱ درصدی و آمار بیکاری های بالا به قول مسئولین با انشاالله و ماشاالله ماشاالله گفتن خودش درست می شود! امسال نشد سالی دیگر و سال دیگر، اگر نه و باز سالی دگر . اگر حکومت و دولت چند متخصص حتی از خارج مثل دبی وارد کند می تواند جلوی تمام نابسامانی ها را بگیرد ولی اینکار را نمی کنند زیرا نانشان به خطر می افتد!
از کزامااااااااااااااااااااااااااااااااااات شیخ ما این است

که عسل خورد و گفت شیرین اسسسسسسسسسسسسسسسسسسسست
سیاستی که بر سانسور نظرات در رسانه های داخلی حاکم است، شدیداً در راستای دو قطبی شدن جامعه و منطبق بر سناریویِ ترویج خشم و خشونت عمل می کند.
اینکه تنها عناصر طیفی خاص و محدود اجازه نوشن داشته باشند و حقِ اکثریت به لایک و دیس لایک تقلیل داده شود اصلا خوب نیست.
نکته: مصداق این نظر الزاماً بخش نظرات تابناک نیست ولی ظاهراً فشارهای خارجی تابناک را هم دارد به این سمت سوق میدهد و این اعمال فشار طی دو سه ماه اخیر عملاً بسیاری از نظراتی را که قبلا به سادگی منتشر می شد را از روند انتشار خارج ساخته.

منفعت عده ای خاص از کوچ دادن اجباری ِ برخی کاربران از صفحه رسانه های داخلی به رسانه های معاند و شبکه های اجتماعی چیست که به طور ویژه بر سانسور این بخش اصرار دارند؟

حق تعدیل و سانسور برای تابناک محفوظ است.
تابی خبرداری سایت پادشاهی عربستان از خجالت یامین‌پور در اومده؟ خخخخخخخخ
پاسخ ها
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
هیچ کس از آدم لمپن خوشش نمیاد چه در ایران چه عربستان وچه ........ء
اولا" در ایران چیزی به اسم حزب نداریم بلکه دو جناح فکری برخاسته از دل حاکمیت هستند که هر 4 سال یکبار هنگام انتخاباتها وارد گود شده و با بیان یک سری ایده های گول زننده مردم را با شور و هیجان وارد گود انتخاباتها می کردند و اخیرا" دو دوره ای است که دستشان رو شده و مردم دیگر کول این نوع شاموت بازیها را نمی خورند.
ثانیا" اگر هم اجازه دهند که احزاب سیاسی تشکیل شوند با زهم نهادهای حاکمیتی با خط و نشان کشیدن برای این احزاب اجازه فعالیت موثر را به آنها نمی دهند و فقط حاکمیت با بیان اسم این احزاب در جامعه جهانی برای خودش وجهه سیاسی می خرد و از این احزاب آبی یرای جامعه ناراضی ایران گرم نمی شود.
حالا هی افغانی وارد کنید
باید از خارج مدیر وارد کنیم.
از چين و روسيه ابى گرم نميشود
چين با گردش سالانه١.٤ تريليون با غرب در سال حاضر أست كه براى ايران تره خرد كند
تازه با اعراب قرارداد ميبندد و نفت ايران راارزانتر از بازار خريد ميكند و كمكى در جهت ارتفاع صنعت نفت ايران به هزار ويك دليل نمى كند
روسيه مشكلات جنگى را به ايران منتقل ميكند و براي اعراب دم تكات ميدهد
سيستم غرب و بخصوص امريكا طورى از نظر اقتصادى منظم أست كه تا اخر سقوطى در كار نيست بنابرين توهم فروپاشى غرب را لراموس كنيد
در اخر از الهام عليف ياد بگيريد كه با دوستى با تركيه توانست خاكش را پس بگيرد
احزاب باید راهکار بدهند، نه اینکه خودزنی کنند
رفراندوم رفراندوم
ما 4 تا برادریم هر 4 تامون هم بیکاریم ، ( کار به معنی واقعیش) دوست و اشنا هم هر کی هست یا دلال یا کارگر بی قرارداد و.... بعد با آمار سازی و حساب کردن یک ساعت کار در هفته به عنوان اشتغال آمار های خنده دار منتشر می کنند که 8 درصد و ....
اره ۴۱ درصد و ۸ درصد!!!باشه تو راست میگی!!!
لعنتیا.
وقتی در این کشور تکلیف دو نفر ( رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس اطاق بازرگانی ) را نمیتوانند روشن کنند ، معلوم است که هر چه قالتاق و پشت هم انداز و منفعت طلب تو این کشور است برای مکیدن خون ملت از هم سبقت میگیرند بدون اینکه اپسیلونی نگرانی داشته باشند !
مگر در ایران حزب یا احزاب هم داریم؟!
اینها کجا هستند و در مراکز استانها کجا هستند؟!
وتا کنون چند نماینده به مجلس فرستاده اند و نماینده های آنها چه کاری برای مملکت و مردم آنجا داده اند؟!
چرا کارنامه آنها ارایه نمیشود؟!!
دزدان وغارتگران اصلی همین برگزارکنندگان بودند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی