بازدید 2631

واکنش بلینکن به دیدار بایدن و پوتین: کار نشد ندارد!

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا وجود جنگ سرد جدید را رد کرد اما احتمال دیدار مجدد «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین سران آمریکا و روسیه را رد نکرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 28 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بلینکن در گفت‌وگویی با مجله آتلانتیک در رابطه با احتمال دیدار مجدد بایدن با پوتین گفت: کار نشد ندارد، چراکه در نهایت همه  و در وهله اول خود اوکراینی‌ها خواستار رسیدن به صلح پایدار و منصفانه هستند. باید دید که آیا به نقطه‌ای می‌رسیم که چنین دیداری امکان‌پذیر باشد یا نه.

بایدن و پوتین به‌عنوان رئیسان‌جمهور آمریکا و روسیه ۲ بار در سال ۲۰۲۱ که بار اول در سوئیس و بار دوم به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، با یکدیگر رایزنی کردند.

بلینکن همچنین در بخشی دیگری از اظهارات خود درباره وجود جنگ سرد جدید در جهان گفت: من فکر نمی‌کنم که در جنگ سرد باشیم اما قطعا وارد عصر جدیدی شده‌ایم. از نظر ما دوره پس از جنگ سرد تمام شده اما وارد دوره‌ای با رقابت‌های شدید شده‌ایم که به شیوه‌های مختلف شامل چین و روسیه می‌شود. این رقابت همچنین شامل بسیاری از کشورها از جمله کشورهای در حال توسعه می‌شود.


مصاحبه بلینکن با نشریه آتلانتیک

دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین با بیان اینکه «شورای امنیت سازمان ملل مشکلات زیادی دارد و ما در حال کار بر روی آن‌ها هستیم» گفت: ما در حال رهبری تلاش‌هایی هستیم تا شورا را حقیقتا اصلاح کنیم و کشورهایی را به آن وارد کنیم که واقعیت‌های امروز را بهتر منعکس کنند.

پیش از این، بایدن نیز بر اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار