بازدید 2662
۲
مرور کارنامه شهریور ماه وزارت اطلاعات:

۴۰۰ بمبی که هیچگاه منفجر نشد

وزارت اطلاعات در یکسال گذشته بیش از ۲۰۰ تروریست که قصد اقدام خرابکارانه در کشور داشتند را دستگیر و عملیات آنها را خنثی کرده است.در تازه‌ترین عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج)، همزمان ۲۸ تروریست دستگیر شدند. هدف این تروریست‌ها انجام ۳۰ انفجار در تهران در سالگرد اعتراضات و ناآرامی‌های سال گذشته بود که البته آنها ناکام ماندند. این تروریست‌های وابسته به داعش در استان‌های تهران، کرج و آذربایجان غربی دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۹۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 26 September 2023

تابناک _ وزارت اطلاعات در یکسال گذشته بیش از ۲۰۰ تروریست که قصد اقدام خرابکارانه در کشور داشتند را دستگیر و عملیات آنها را خنثی کرده است.در تازه‌ترین عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج)، همزمان ۲۸ تروریست دستگیر شدند. هدف این تروریست‌ها انجام ۳۰ انفجار در تهران در سالگرد اعتراضات و ناآرامی‌های سال گذشته بود که البته آنها ناکام ماندند. این تروریست‌های وابسته به داعش در استان‌های تهران، کرج و آذربایجان غربی دستگیر شدند.

از این ۲۸ تروریست، مقادیر زیادی مواد انفجاری و بمب‌های آماده و حجم فراوانی مواد پیش‌ساز بمب، یک بسته ۱۰۰ عددی چاشنی انفجاری و ابزار گوناگون الکترونیکی برای بمب‌های زمانی (تایمری)، ۱۷ قبضه سلاح کمری آمریکایی همراه با گلوله‌های مربوطه، دستگاه‌های متعدد ارتباطی هوشمند و ماهواره‌ای، البسه نظامی و جلیقه‌ انتحاری، مودم‌های مورد استفاده در اقلیم کردستان عراق و مبالغی ارزهای خارجی کشف شد.

۱۵ نفر از این تروریست‌ها در استان آذربایجان غربی دستگیر شده‌اند. طبق گفته ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی«فردی که در حوزه شیمی تحصیل کرده است و با داعش زمانی در سوریه و عراق مستقر بودند، همکاری داشت، با هدایت نیروهای داعش اقدام به ساخت بمب و آزمایش آن‌ها در برخی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی می‌کرد. اعضای این گروه با هماهنگی‌های انجام‌شده، اقدام به ساخت تله‌های انفجاری، بمب، جلیقه انفجاری و انتحاری که ریموت‌های تایمر موبایلی به‌روی آن‌ها نصب شده بود، کرده بودند تا در شروع مدارس و مناسبت‌های پرتجمع عملیات تروریستی انجام دهند.»

 وزیر اطلاعات مدتی پیش از عملیات اخیر، از خنثی‌سازی ۴۰۰ بمب در کشور خبر داده بود. اسماعیل خطیب در یک برنامه تلویزیونی که روز ۲۰ شهریور پخش شد، گفت:«حدود ۴۰۰ بمب در سراسر کشور توسط وزارت اطلاعات کشف و خنثی‌سازی شده است. امسال حدود ۲۰۰ تروریست نیز دستگیر شدند که ۲۰ درصد آن در تهران اتفاق افتاده است. تروریست‌هایی که اختصاص به داعش ندارند و تروریست‌های نو پدید و مخلوق غربی‌ها هستند.»

تروریست‌ها به دنبال این بودند که بیش از ۴۰ عدد از این بمب‌ها را در ایام دهه محرم در هیئت‌ها منفجر کنند که با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی کشورمان موفق نشدند. برخی مراکز تجمعات مردمی، اماکن سوخت‌گیری،  دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز از اهداف تروریست‌ها برای ایجاد انفجار یا خرابکاری بود. این تروریست‌ها در استان‌های تهران، اصفهان، کرج، آذربایجان غربی، کردستان، فارس، یزد، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران دستگیر شده‌اند.

وزارت اطلاعات در بیانیه روز ۲۷ مرداد اعلام کرد که «از حادثه‌ اول تا دوم حرم مطهر، تعداد ۱۹۶ تروریست تکفیری معدوم یا بازداشت شدند.» در حادثه اول شاهچراغ ۲۶ تروریست دستگیر شدند که آنها تابعیتی آذربایجان، تاجیکستانی و  افغانستانی داشتند. تروریست حادثه دوم هم تبعه تاجیسکتان بود که در ولایت بدخشان افغانستان آموزش‌های تروریستی دیده بود.

خطیب وزیر اطلاعات درباره عوامل هدایت کننده تیم‌های تروریستی، اظهار کرد:«بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی در سال میلادی جاری که بودجه‌شان از بودجه کشور ما بیشتر است، در حال فعالیت علیه کشورمان هستند. البته این سرویس‌ های اطلاعاتی دو دسته هستند یکی نیابتی که معمولا بار فعالیت سرویس‌های بزرگتر را تأمین می‌کنند ولی عمده سرویس‌هایی که علیه کشور ما فعالیت دارند سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس، رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند که فعالیت‌ها را تقسیم‌دهی و جهت‌دهی می‌کنند. آنها  به دنبال براندازی، آمدند نزدیک مرز ما کارخانه اسلحه سازی راه انداختند و همه تولیدات به ایران قاچاق می‌شود. یک منطقه اقلیم کردستان عراق که نیمچه استقلالی دارد، مرکزی شده برای سرویس‌های دنیا. یک مرتبه می‌بینیم که تمام تجزیه طلبان مرده در آنجا زنده می‌شوند، یا کشوری مثل آلمان همه پرچم‌های مخالف ایران را در یک میدان جمع می‌کند، یا رئیس جمهور یک کشور می‌گوید در ایران انقلاب شده است.»

سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره اقدام دشمنان برای ایجاد  آشوب در کشور با تاکید بر اینکه «امنیت کشورمان مثال زدنی است»، گفت:« در همین روزهای گذشته مگر وعده نداده بودند ایران را به آشوب و آتش می‌کشیم؟ مگر سال گذشته تلاش نکردند تا کشور را با آشوب مواجه کنند اما هوشیاری مردم و پایمردی نیروهای مسلح، نقشه های آنها را نقش بر آب کرد.»

دشمنان در طول یکسال گذشته با سوء استفاده از ناآرامی‌های کشور قصد ایجاد ناامنی و آشوب داشتند که به جز دو اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ، عمده اقدامات آنها بی‌نتیجه ماند. حدود ۲۲۸ نفر از این تروریست‌ها دستگیر یا معدوم و ۴۰۰ عملیات بمب‌گذاری آنها خنثی شد. اقدام آنها در سالگرد اعتراضات سال گذشته هم بی‌نتیجه ماند و در آخرین مورد ۲۸ تروریست همزمان دستگیر شدند تا ثابت شود ایران باتلاقی برای تروریست‌هاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
چند روزه دارید از این دستگیری ها و ... سخن میگید و با این حال دوبار شاهچراغ و .... از این طرف مرز باز گروه های داعش و ... راحت وارد میشن و .... جور در نمیاد حکایت یکی از همکارام شده کار میفرستاد خط تولید اشتباه بعد میرفت جلو تولید رو میگرفت و اشتباه رو حل میکرد و میگفت مثلا اینقدر جلوی اسقاط رو گرفتم جالبه تشویقی هم میگرفت
داستان اینطوریه تفکر با دوستان
سربازان گمنام امام زمان، واقعا خسته نباشید. خدا حفظ تان کند که در راه امنیت مردم، از هیچ تلاشی دریغ نمی کنید. سپاس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست