بازدید 3295
۷

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به‌مناسبت آغاز سال‌تحصیلی

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۹۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ 23 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در متن پیام رضامراد صحرایی آمده است: در طلیعه بهار تعلیم وتربیت و در هنگامه بازگشایی مدارس و حضور پرشور دانش آموزان ایران اسلامی در کلاس‌های درس قرار داریم. هم زمانی هفته پرافتخار دفاع مقدس با مهرمهدوی و تقارن این دو رویداد خجسته با بازگشایی مدارس نیز نوید سال تحصیلی پرشور و امیدآفرینی را می‌دهد. در این فضا یاد و خاطره شهیدان دانش آموز و فرهنگی را گرامی می‌داریم و به روان پاک آنان درود می فرستیم. 

باور دولت مردمی و رییس جمهور آن است که مسیر ایران قوی از مدارس قوی می‌گذرد و آینده ایران عزیز را می‌توان در مدارس امروز کشور به نظاره نشست. برای درک هر چه بهتر این جایگاه و ترسیم نقشه راه دستیابی به آن، بازخوانی مجدد فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در روز معلم امسال یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. در آن دیدار تاریخی، معظم له نسبت به خطر  و خسارت کوچک انگاری آموزش و پرورش توسط برخی هشدار دادند و آن را یک خطای راهبردی برشمردند، ایشان معلمان را معماران آینده کشور نامیدند و عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت را بدون آموزش و پرورش ناممکن دانستند. 

همکاران عزیزم، دستیابی به این جایگاه مستلزم بازگشت آموزش و پرورش به مدرسه و توجه به مدارس به عنوان کانون تمامی تحولات تعلیم وتربیت کشور است.

در ادامه این پیام آمده است: مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاهی مرکزی و مهم دارد، سند تحول بنیادین وظیفه مدارس را «تربیت انسان‌های موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود دیگران و طبیعت، حقیقت جو و عاقل، عدالت خواه و صلح جو، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر و وطن دوست، مهرورز، جمعگرا و جهانی اندیش، ولایت مدار و منتظر و تلاشگر در جهت تحقق حکومت عدل جهانی، با اراده و امیدوار، خودباور و دارای عزّت نفس، امانت دار، دانا و توانا، پاکدامن و با حیاء، انتخابگر و آزادمنش، متخلق به اخلاق اسلامی، خلاّق و کارآفرین و مقتصد و ماهر، سالم و بانشاط، قانون مدار و نظم پذیر و آماده ورود به زندگی شایسته فردی، خانوادگی و اجتماعی براساس نظام معیار اسلامی» معرفی می‌کند.

این شاخص‌ها می باید مهم‌ترین نقاط هدف گذاری مدیران و معلمان عزیز و همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت کشور باشد.

صحرائی همچنین خطاب به دانش‌آموزان نوشته است: دانش آموزان عزیزم از شما می‌خواهم در عمل به توصیه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی کوشا باشید و تحصیل، تهذیب و ورزش را سرلوحه برنامه‌های خویش قرار دهید. آینده کشور در قلب و ذهن شما در حال شکل گیری است و  یقین دارم با همت بلند و اراده قوی دانش آموزان عزیز، ایران اسلامی قله‌های پیشرفت را فتح خواهد کرد.

مدارس ما در دولت مردمی سیزدهم باید به کل یکپارچه و واحدی برای دستیابی به آرمان‌های معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری تبدیل شوند و شعار همه با هم یکصدا «ایران مدرسه قوی، ایران قوی» در تمامی مدارس تحقق عملی یابد. از خداوند متعال توفیق روزافزون شما را خواهانم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
چقدر بلدیم حرفایی که نمیفهمیم چیه را بزنیم
یاد دوران راهنمایی ابتدایی افتاد فقط حفظ میکردیم ولی نمیدونستیم اینا چیه معنیشو نیمفهمیدیم
باسلام حضور وزیر محترم اقای وزیر به جای اینکه ازمون مجدد بگیرید برای معلم پرورشی و کلی هزینه بشه برای وزارت اموزش و پرورش بیایید از همین کسانی که برای امزگاری پذیرفته شدهاند ولی تعداد پذیرفته شدگان به دلیل ظرفیت کم بلا تکلیف هستند که بیشتر شان هم دارای مدرک فوق لیسانس هستند با معدل عالی استفاده بشه استدعا دارم از وزیر محترم یک بررسی نسبت بهنظر مخاطبین هم بیندازین باتشکر مادر دختر فوق لیسانس بی کار دیگه سن بچه هامون داره میره بالا به فریاد ما برسید
بهتر بود به جای سخنرانی معوقه های معلمان و رتبه بندی بازنشستگان را پرداخت می کردید.از این دست پیام ها قبل شما زیاد دادن.
سلام خدمت وزیرمحترم یه لطفی کنیدنگذاریدحق ماجاماندگان ح
ق التدریس قبل از91که مشمول قانون بودیم ضایع بشه چون یک سال ونیم داریم مراجعه میکنیم ولی به مامیگویندکه قانون شماتاپایان برنامه ششم بوده مگربرنامه ششم چندبارتمدیدنشده
سلام جناب وزیرمحترم یک فکری هم بحال بازنشسته های ۱۴۰۰بکنید نه رتبه بندیشان را درست میکنند ونه وام سی تومانی ونه مسکن میدهند.
بخدا اگر به این حرفای که زدی باور داشته باشی
رضامراد خدا وکیلی بچه های خودت در مدارس دولتی درس می خوانند (که مدعی مدیریت انها هستی) یا عیر انتفاعی؟ پاسخ البته مشخص است: در مدارس غیر انتفاعی! پس با چه رویی وزیر اموزش و پرورش شدی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست