بازدید 3148

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به صدا درآمد

رئیس‌جمهور گفت: وزارتخانه‌های مختلفی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند اما اهمیت کار هیچ‌کدام‌شان به اندازه کار آموزش و پرورش نیست.
کد خبر: ۱۱۹۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 23 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رییسی با شرکت در مراسم به صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در مدرسۀ شهید امیرکمندی شهرستان بهارستان اظهار کرد: کار آموزش و پرورش کار بسیار مهمی است. وزارتخانه‌های مختلفی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند اما اهمیت کار هیچ‌کدام‌شان به اندازه کار آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: اهمیت آموزش‌و پرورش از این جهت است که دارد نیرو سازی، کادر سازی و هویت‌سازی می ‌کند. آینده دست کسانی است که امروز در آموزش و پرورش ساخته می‌شوند، آینده سازان کشور در این مدارس ساخته می‌شود. انجام این ماموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران و با محوریت معلمان است. معلم، شخصیتی است که بچه از او الگو می‌گیرد، هم الگوی علمی است و هم الگوی عملی است..

وی ادامه داد: آینده دست نیروهایی است که امروز در آموزش و پرورش آموزش می‌بینند. آینده‌ کشور در مدارس در حال ساخته شدن است. به همین دلیل آموزش و پرورش خیلی اهمیت دارد. انجام این ماموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران با محوریت معلمان است. معلم شخصیتی است که بچه از او الگوی علمی و عملی می‌گیرد. معلمان جایگاه رفیعی دارند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «اهمیت به جایگاه معلم و تعلیم و تربیت بسیار مهم است»، ادامه داد: شغل انبیاء و اولیاء است، معلمی. معلمان قدر خود را در جایگاه تعلیم و تربیت بدانند. منزلت و شان آنان والاست. خودشان باید این شان را حفظ کنند و دیگران هم به این شان و منزلت باید توجه داشته باشند. بچه‌ها هم به معلمان‌شان توجه دارند. علم‌افزایی و معرفت‌افزایی معلمان بسیار اهمیت دارد. معلمان باید جایگاه خود در این امور با به نحوی ارتقاء دهند که همواره برای دانش‌آموزان الگو باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست