بازدید 3947
محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، در گفت‌وگو با تابناک مطرح کرد:

علت تعویق‌های مکرر در تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه چه بود؟/ از ضمانت اجرایی این برنامه چه خبر؟

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، در پاسخ به پرسش تابناک، مبنی بر اینکه آیا برنامه هفتم توسعه ضمانت اجرایی دارد یا خیر، توضیح داد: انشاءالله که اجرایی می‌شود. سعی بر این است که برنامه اجرایی شود، ولی باید منتظر ماند و دید، با آمدن آن به صحن علنی مجلس چه تغییراتی در آن اعمال خواهد شد. 
کد خبر: ۱۱۹۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 19 September 2023

زنگنه: برنامه هفتم از هفته آینده در سه شیفت در مجلس بررسی می‌شود

به گزارش تابناک، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، در حاشیه نشست خبری امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۲) درباره طولانی شدن روند تدوین و بررسی برنامه هفتم توسعه به تابناک گفت: تعامل مجلس و دولت با هدف عملیاتی شدن این برنامه تا حدودی زمان‌بر بود.

وی ادامه داد: ضمن آنکه به عقیده من تدوین و بررسی برنامه هفتم توسعه فرایندی طبیعی داشت و نمی‌توان گفت طولانی شد، چون به صورت کلی بررسی این برنامه شش هفته طول کشید و ده روز هم برای اعمال نظر نمایندگان فرصت داده شد؛ بنابراین تقریبا حدود هشت تا ۹ هفته زمان برای آن صرف شد که چندان طولانی نیست.

زنگنه در پاسخ به این که آیا برنامه هفتم توسعه ضمانت اجرایی دارد یا خیر، توضیح داد: انشاءالله که دارد. سعی بر این است که برنامه اجرایی شود، اما باید منتظر ماند و دید با آمدن آن به صحن علنی مجلس چه تغییراتی در آن اعمال خواهد شد.  

جزئیات بررسی برنامه هفتم

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در نشست خبری امروز (۲۸ شهریور ۱۴۰۲) درباره جزئیات بررسی برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس توصیح داد: همانطور که مستحضر هستید، بعد از پایان فرصت قانونی شش هفته‌ای برای بررسی برنامه هفتم توسعه، این گزارش به هیات رئیسه ابلاغ و بررسی جزئیات و کلیات آن از روز دوشنبه انجام خواهد شد.  
 
وی درباره علت تعویق بررسی این برنامه گفت: بررسی طرح‌هایی نظیر اصلاح قانون کنکور در حال حاضر اضطرار بیشتری داشت. همچنین اصلاح چند طرح و لایحه ارجاعی از شورای نگهبان نیز به دست مجلس رسید که باید انجام می‌شد؛ بنابراین، بررسی برنامه هفتم توسعه به تعویق افتاد.
 
نماینده تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس با اشاره به موضوعات مربوط به تغییرات منابع برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق، گفت: سازمان برنامه و بودجه مدعی شد که مجلس برخی منابع درآمدی دولت را در لایحه برنامه هفتم توسعه حذف کرده و این امر حدود چهار هزار همت از منابع دولتی را کاهش داده است.
 

وی تصریح کرد: در حالی که بر اساس گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه مواردی توسط مجلس حذف شد که به جهت راهبردی درست بود؛ برای نمونه، میزان درآمد مالیاتی از دست رفته دولت از محل ارزش افزوده یعنی بند پ ماده ۲۷ که دولت مکلف شده بود، هر سال یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را افزایش دهد تا به میزان ۴ درصد برسد؛ به این معنا که ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده گرفته شود. اما مجلس این بند را حذف کرد، چون معتقد است این امر منجر به تورم‌زایی می‌شود و کشور را دچار چالش می‌کند. در حالی که  اصلی‌ترین هدف برنامه ایجاد ثبات اقتصادی است، لذا ما این موضوع را در لایحه برنامه حذف کردیم و از حذف آن دفاع می‌شود.


وی همچنین درباره تغییراتی که گفته می‌شود در مفاد برنامه اتفاق افتاده است، توضیح داد: در مجلس نماینده محور است. پس اگر نماینده با یک ماده یا مصوبه مخالف باشد، از همه اهرم‌ها برای ابراز نظر خود استفاده می‌کند. فرق مجلس با نظامات اجرایی همین است و نباید به معنای اختلاف در کمیسیون یا مجلس قلمداد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
این برنامه هم مانند برنامه های قبلی مشکلات کشور را حل نمی کند و گامی جهت توسعه اقتصادی و صنعتی ایران بر نمی دارد برنامه های قبلی چکار کردند که بعد شش برنامه و سی سال برنامه ریزی وضعیت به این شکل است که با عطسه امریکا و کشور های غربی صنایع و اقتصاد ایران می لرزد
مگر توسعه پایدار چین المان و کره جنوبی و... چند سال طول کشید ؟
علت بی کفایتی نمایندگان مجلس سوپر انقلابی
شما در تامین ارز برای کنجاله موندید برنامه هفتم دیگه مال چیه همین جوری بریم جلو دیگه
مهم عمل کردنه چون از برنامه ها زیاد بوده و اجرا نشده
سلام، برخی نماینده نماها سعی در تمدید برنامه پوسیده و تاریخ گذشته ششم دارند. به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ریاست آقای پور ابراهیمی اصرار به تمدید برنامه ششم و لغو الحاقات کمیسیون تلفیق دارند. این نماینده نماها با جانبازان و آزادگان سر افراز مخالفند. و ماتخفی صدورهم اکبر. از ریاست مجلس و نمایندگان انقلابی می خواهیم مانع تمدید مجدد برنامه ششم شود و یا بازگشت به کار جانبازان بازنشسته را میسر سازد. در ضمن مانع از ورود نماینده نماهای متملق به مجلس شود. خدا نگهدار.
امیدواریم مجلس تحت فشارهای نماینده نماهایی که قصد تعویق برنامه هفتم و الحاقات آن و به جای آن تمدید مجدد برنامه پوسیده ششم قرار نگیرند. از نمایندگان انقلابی می خواهیم برنامه هفتم و به ویژه الحاقات آن را که در کمیسیون تلفیق به درستی افزوده شد، مؤکدا از ابتدای مهرماه سال جاری ابلاغ و اجرای آن را پایش نمایند. خدا نگهدار.
سلام، امیدواریم مجلس تحت فشارهای نماینده نماهایی که قصد تعویق برنامه هفتم و الحاقات آن و به جای آن قصد تمدید مجدد برنامه پوسیده ششم دارند قرار نگیرند. از نمایندگان انقلابی می خواهیم برنامه هفتم و به ویژه الحاقات آن را که در کمیسیون تلفیق به درستی افزوده شد، مؤکدا از ابتدای مهرماه سال جاری ابلاغ و اجرای آن را پایش نمایند. خدا نگهدار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
همان برنامه پوسیده را هم نتوانستید بنویسید هرچند هیچکدام برنامه ها ارزشی هم نداشت و ندارد
این سیستم برنامه پذیر نیست
برنامه!!!توسعه!!! مجلس!!! دولت!!!.چه واژگانه بی معنی در ایران.
زیاد به خودتان زحمت ندهید بود و نبود این برنامه ها هیچ تاثیری ندارد . فقط شعار
ضمانت اجرای برنامه !!!
برنامه های قبلی چند درصد شان اجرا شدند و چقدر موفق بودند .
1404 داره میاد و قرار ایران گل سرسبد منطقه تو تمام زمینه ها باشه..
سلام، امیدواریم مجلس تحت فشارهای نماینده نماهایی که قصد تعویق برنامه هفتم و الحاقات آن و به جای آن قصد تمدید مجدد برنامه پوسیده ششم دارند قرار نگیرند. از نمایندگان انقلابی می خواهیم برنامه هفتم و به ویژه الحاقات آن را که در کمیسیون تلفیق به درستی افزوده شد، مؤکدا از ابتدای مهرماه سال جاری ابلاغ و اجرای آن را پایش نمایند. خدا نگهدار.
حتی یک برنامه موفق که توانسته باشد به اهدافش برسد ، تا به حال نداشته اید . اینم مثل بقیه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی