بازدید 5081
۹

ابراز تأسف گروسی از تصمیم ایران

مدیرکل آژانس اتمی ضمن ابراز تأسف از تصمیم ایران برای لغو مجوز فعالیت برخی از بازرسان این سازمان، مدعی شد که تهران به آژانس نیاز دارد تا تضمین‌های لازم مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای آن را ارائه کند.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 19 September 2023

به گزارش تابناک، فارس نوشت: گروسی در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت که امیدوار است تهران تصمیم خود برای لغو مجوز فعالیت تعدادی از بازرسان کهنه‌کار آژانس اتمی در ایران را تغییر دهد.

وی در این‌باره توضیح داد: «من از این موضوع (لغو مجوز بازرسان آژانس اتمی) متأسف هستم. واقعاً این کار را درک نمی‌کنم. من نمی‌توانم بفهمم چه کسی از اینگونه اقدامات سود می‌برد».

طبق این گزارش، مدیرکل آژانس اتمی ادامه داد: «ایران به آژانس اتمی نیاز دارد تا تضمین‌های لازم را مبنی بر صلح‌آمیز اهداف برنامه هسته‌ای آن ارائه کند. ما هم این کار را از طریق بازرسان خود انجام می‌دهیم».

به نوشته اسپوتنیک، گروسی سپس گفت: «اگر تعداد بازرسان را محدود کنند، انجام کار را برایمان بسیار دشوار می‌کند. بنابراین من واقعا امیدوارم که آنها در این تصمیم تجدید نظر کنند».

شامگاه دوشنبه کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک خواستار ادامه همکاری ایران با آژانس اتمی و ارائه دوباره مجوز فعالیت به بازرسان این سازمان شدند.

پیش از آن نیز «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا از تصمیم تهران برای لغو فعالیت چند بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران ابراز نگرانی کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
تاسف به حال خودتان که وقتی کشوری مثل آمریکا به راحتی می تواند از توافق خارج شود و شما متاسف نباشید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
و تاسف برای همه کسانی که به جای مذاکره مستقیم با
آمریکا با این اروپایی ها مذاکره می کنند و بی خود امتیاز به کسانی می دهند که هیچ ارزشی ندارند
فرانسه، آلمان و انگلیس غلط کردن با جد و آباد وحشی شون .. خبیث ها هی تحریم میکنید و تحریم تسلیحاتی رو هم باید لغو میشد نکردید همین هفته ، حالا زر زر میکنید ... واقعا عوضی هستید.. یعنی کاری کردید که از لجتون مشکلات داخلیمون رو هم فراموش کردیم و فقط دلمون میخواد به هر قیمتی شکستتونو ببینیم
به درک،
اینقدر ایران 15 بار از طرف خودتون تایید شد برنامه اش صلح آمیز هست. حالا متاسف میشید ،بهتره متاسف بشید و به کار آژانس که تحت مدیریت لابی اسرائیل جنایتکار و امریکا هست فکر کنید .دوره تصمیم گرفتن برای دنیا گذشته ،نه شما اون غول سابق هستید ،نه ایران،ایران زمان روحانی .
این کار را درک نمی‌کنم. من نمی‌توانم بفهمم چه کسی از اینگونه اقدامات سود می‌برد؟
باید انجام کار را برای آژانس همکار با دشمنان را دشوار ساخت.
اگر قرار نیست آزانس به وظایف قانونی خود عمل کند و هیچ همکاری کند، چرا ما باید همکاری کنیم.
مگر اینکه خیلی ضعیف باشیم
باز هم کاسبان تحریم نقش آفرینی کردند.
بدا به حال ملت بینوای ایران
بازرس نبودندجاسوس بودند
یعنی از نظر گروسی اروپاییها هرکاری دلشون خواست بکنند ولی ایران دست از پا خطا نکنه؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج