بازدید 2913

تصمیم جدید فرانسوی‌ها درباره مصرف سیگار

فرانسه تصمیم دارد سیگارهای الکترونیک یکبارمصرف را به دلیل خطراتی که برای محیط زیست و سلامت عمومی به همراه دارد، ممنوع کند.
کد خبر: ۱۱۹۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 15 September 2023

به گزارش تابناک، ایسنا به نقل از بی بی سی نوشت: «الیزابت بورن» - نخست وزیر فرانسه - در گفت وگو با رادیو «آرتی‌ال» این کشور گفته است که این اقدام بخشی از یک طرح جدید مقابله با سیگار است که توسط دولت تهیه شده است.

گفته می شود که این قانون باید تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۳) اجرایی شود.

تاکنون چندین کشور دیگر در اروپا از جمله آلمان، بلژیک و جمهوری ایرلند ممنوعیت‌های مشابهی را اعلام کرده‌اند. همچنین براساس گزارش‌ها، انگلیس نیز در حال بررسی چنین طرحی است.

سیگارهای الکترونیک یکبار مصرف در فرانسه حدود ۹ یورو قیمت دارند که کمتر از یک پاکت ۲۰تایی سیگار است. هر یک از این سیگارها حدود ۶۰۰ پک به مصرف کننده اجازه کشیدن می‌دهند که معادل تقریبا ۴۰ نخ سیگار است.

به گفته الیزابت بورن، «سیگارهای الکترونیکی یک جذابیت ایجاد می‌کند تا کودکان به آن عادت کنند و پس از آن به کشیدن سیگار متمایل شوند.»

طبق گفته اتحادیه مخالفان سیگار، ۱۳ درصد از نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ ساله حداقل یک بار سیگار الکترونیک را امتحان کرده‌اند. بیشتر آنان می‌گویند استفاده‌شان از این نوع سیگار در حدود سن ۱۱ یا ۱۲ سالگی شروع شده است.

در واقعیت اینگونه است که اگر فردی زیر ۱۸ سال باشد، امکان خرید این سیگارهای الکترونیک یکبار مصرف را ندارد اما جوانان و نوجوانان می‌گویند که به راحتی می‌توانند آن را تهیه کنند.

همچنین اتحادیه مخالفان سیگار می‌گوید که سیگار فروشی‌ها به طور سیستماتیک ممنوعیت فروش به زیر ۱۸ ساله‌ها را نقض می‌کنند.

مخالفان فروش این سیگارها همچنین آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از سیگارهای الکترونیک یکبار مصرف را برجسته کرده‌اند.

در انگلیس، مطالعه‌ای که در سال گذشته توسط یک سازمان محیط‌ زیستی انجام شد، نشان داد که بیش از یک میلیون سیگار الکترونیکی یکبار مصرف هر هفته دور ریخته می‌شود.

گروهی از پزشکان و دوستداران محیط زیست در فرانسه اوایل سال جاری میلادی در روزنامه «لوموند» نوشتند: این یک طاعون محیط زیستی است. آنها گفتند که سیگار الکترونیک یکبار مصرف از پلاستیک ساخته شده و حاوی یک باتری غیر قابل جدا کردن با حدود ۰.۱۵ گرم لیتیوم همچنین نمک‌های نیکوتین و فلزات سنگین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی