بازدید 4333

دارایی‌های بلوکه شده ایران کجا هزینه می‌شود؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به ارائه توضیحاتی درباره چگونگی هزینه کرد دارایی‌های آزاد شده ایران در کره جنوبی پرداخت.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 15 September 2023

به گزارش «تابناک»، محمد رضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق اطلاع ما بخشی از منابع آزاد شده توسط دولت قبل خرج شده است. یعنی دولت با بانک مرکزی توافق کرده از محل منابع بانک مرکزی ارز تحویل داده و مطالبات دولت به بانک مرکزی باطل شود. این منابع برای تسویه تعهدات دولت است. پس اینطور نیست که منابع جدیدی در اقتصاد ما آید.

وی افزود: بخش عمده‌ای از منابع ارزی آزاد شده را دولت قبل بابت هزینه‌های خودش در آن زمان خرج کرد. اکنون با این منابع تسویه دولت به بانک مرکزی رخ می‌دهد. مثل این است که فردی چک داده و اکنون که پول واصل شده پول را به صاحب چک بر می‌گرداند؛ این منابع ارزی هم برای تسویه تعهدات دولت به بانک مرکزی است.

پور ابراهیمی مجددا بیان کرد: بخش عمده‌ای از وصولی‌ها بابت هزینه کرد دولت قبل برای تسویه حساب فیمابین دولت و بانک مرکزی است که با این کار تعهد دولت به بانک مرکزی تسویه شده و حساب‌ها شفاف می‌شود. در نهایت موضوع بدهی دولت به بانک مرکزی مدیریت خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: امکان دارد بخشی از این منابع جدید باشد که متناسب با آن بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد ولی در نهایت طبق اطلاعات ما بخشی از این منابع ارزی به شکل حساب فیمابین دولت و بانک مرکزی عمل کرده و ظرفیت سازی جدیدی است که دولت بتواند تعهدات خود را تسویه کرده که نتیجه آن بهبود رابطه دولت و بانک مرکزی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۱
بانك مركزي زير نظر خود دولته هرجوري عشق اش بكشه بانك مركزي را اداره مي كنه وسعي مي كنه منابع ازاد شده را طوري كه دلش مي خواهد هزينه كنه شايد اين منابع ازاد شده اصلا به كشور نرسه يا قبلا پيش خور شده باشه كه با اين مديريت غلط اقتصادي دست ادم هاي ناكاربلد اصلا بعيد به نظر نمي رسه پس نتيجه مي گيريم سر سفره ملت تاثير نداره شايد وضعيت خيلي بدتر از اين هم بشه
اینم از این. عزیزان توقع دارو و اینا نداشته باشن . حالا چندتا کامیون خودجوش رفت اینور اونور دنیا از اون پولا نیست یه پول دیگه از کمک های مردمی بوده
با این حساب فقط سر مردم بی کلاه می ماند و قرار نیست تغییر و فرجی در گرانی و تورم و بیکاری و ....... صورت بگیرد . کاش این پول می ماند تا یک دولت کارامد از ان استفاده می کرد.
ببخشید ها به کسی بر نخورد .
و تمام!
دمتون گرم دلار نیامده رو تقسیم کردید
این داستان نویسیها به منظور انحراف افکار و آماده سازی ذهن مردم است که انتظار نداشته باشندهیچ گشایشی در زندگی شان ایجاد شود.حتی اگر هیچ بدهی هم مطرح نباشد پولها برای مردم هزینه نخواهد شد.
عجب سئوال دراماتیکی!!!!
معلوم است کجا خرج می شود !!!
سوریه-لبنان- فلسطین- یمن و اخیرا" هم افغانستان به آن اضافه شده.
سلام باید پولهای آزاد شده در جهت معیشت مردم بکار گرفت چون سرمایه ی هر کشوری مردم آن کشور هستند اگر مردم نباشند کشوری وجود نخواهد داشت باید کاری کنیم که مغزها به کشور برگردند باید آسایش و راحتی برای مردمان لر قرار کنیم به والله به ولله اگر مردم ما از نظر معیشتی و مسکن در آرامش باشند هیچ قدرتی نمی تواند نفوذ و یا با ما بجگنگد تمام بدبختیهای ما فقر است که نفوذی بوجود می آورد
در لبنان و سوریه!
آره خوب قبلا قرض کردن خرج سوریه و عراق و لبنان و یمن شده حالا باید پس بدن!!!!
مسکن .پتروپالایشگاه. زیر ساخت . کشاورزی . تحقیق توسعه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی