بازدید 3049
۲

شمار کشته‌های فاجعه لیبی از هشت هزار تن گذشت

یک مشاور مجلس نمایندگان لیبی گفت که شمار جانباختگان باران سیل‌آسا و سیلاب ویرانگر در شمال شرق این کشور از هشت هزار تن عبور کرد.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴ 14 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این مقام لیبی چهارشنبه به شبکه العربیه گفت: تعداد کشته های این فاجعه طبیعی از هشت هزار تن عبور کرده است. همچنین شمار مفقودی‌ها نیز از ۱۰ هزار نفر گذشته است.

همچنین رئیس شهرداری شهر درنا که بیشترین آسیب را دیده است، اظهار کرد: مقام‌های شهر برآورد می‌کنند که شمار کسانی که از باران سیل‌آسا و سیلاب در منطقه آسیب دیده‌اند به ۲۰ هزار نفر برسد.

مقام‌های لیبی پیشتر پیش‌بینی کرده بودند که تعداد قربانیان به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

شهرهای شرق لیبی روز دوشنبه شاهد طوفان هولناک دانیل» بود و با توجه به گستردگی منطقه طوفان‌زده و کمبود امکانات، مقامات لیبی درخواست کمک بین‌المللی کرده‌اند.

شهر بندری درنه به ویژه بر اثر طوفان دانیل بشدت آسیب دیده است و تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، خانه‌ها و اتومبیل‌های ویران‌شده را در خیابان‌ها نشان می‌دهد که در اثر باران‌های شدید غرق در گل و لای شده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فتحی پاشاغا عصر سه‌شنبه اعلام کرده بود که فقط در شهر درنه بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بعد از قذافی بلای اسمانی در لیبی نازل شد
هرچی سنگه پیش پای لنگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی