بازدید 2484

قیمت جدید تخم مرغ هفته آینده اعلام می‌شود

رییس هیات‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن با بیان اینکه قیمت تخم مرغ همچنان کمتر از نرخ مصوب است، گفت: قیمت جدید تخم مرغ هفته آینده اعلام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 13 September 2023

به گزارش تابناک، حمیدرضا کاشانی، درباره وضعیت تولید و بازار تخم‌مرغ و شرایط تولیدکنندگان، افزود: پیش از این قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی بین ۵۳ تا ۵۶ هزار تومان بود که از ابتدای شهریور به‌منظور تنظیم بازار داخلی این محصول، محدودیت‌هایی در صادرات انجام و موجب کاهش قیمت تخم مرغ زیر نرخ مصوب شد.

این مقام صنفی اظهار داشت: اکنون تخم مرغ به کشورهای هدف از جمله عراق، افغانستان، قطر، عمان و ترکمنستان صادر می‌شود.

به گفته وی، مجموع صادرات تخم مرغ در سال گذشته ۵۵ هزار تن بوده است.

رییس هیات‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: نزدیک به ۸۵ هزار تن محصول تخم مرغ به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار از ابتدای امسال تاکنون صادر شده است.

اعلام قیمت جدید تخم مرغ هفته آینده
وی تصریح‌کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی بین ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است که نسبت به مرداد ماه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش را زیر قیمت مصوب نشان می‌دهد. این در حالی است که نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی باید ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش برسد؛ بنابراین تولیدکنندگان این محصول را دست‌کم کیلویی بین چهار تا پنج هزار تومان زیر قیمت مصوب می‌فروشند.

کاشانی گفت: به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان، آنالیز جدید قیمت بر اساس هزینه‌های تمام شده تولید برای هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان و برای مصرفکنندگان کیلویی ۶۵ هزار تومان تخمین زده شده است که این مهم به وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده است که طبق گفته مسئولان امر هفته آینده اعلام خواهد شد.

ارسال نهاده‌های طیور همچنان با تاخیر
رییس هیات‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار میهن درباره وضعیت نهاده های طیور، افزود: با وجود اینکه تولیدکنندگان با مشکل تامین نقدینگی روبرو هستند، اما پول نهاده های مورد نیاز تولید را سه ماه پیش واریز کرده‌اند، اما همچنان نهاده‌های ذرت و کنجاله سویا با تاخیر به دستشان می رسد. به‌طور مثال اکنون نهاده‌های خرداد و تیر به استان‌ها ارسال شده است.

وی اظهار داشت: اکنون قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا در سامانه بازارگاه ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و ذرت ۱۱هزار و ۳۰۰ تومان است، اما وقتی نهاده با تاخیر ارسال می‌شود تولیدکننده ناچار است این محصول را از بازار آزاد تهیه کند.

به گفته کاشانی، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا در بازار آزاد بین ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان و ذرت حدود ۱۳ هزار تومان است که رقم قابل توجهی است.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی اکنون سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول تخم مرغ در کشور تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

منبع: ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی