مستند «فرماندار شوش»، داستان نخستین جاسوس اسرائیل در ایران

«یاکو» بزرگ‌ترین جاسوس اسرائیل در ایران

کد خبر: ۱۱۹۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 14 September 2023
تعداد بازدید : 120086
بازدید 157908
یاکو نیمرودی | יעקב נמרודי که در ایران با عنوان یعقوب نیمرودی یا ژاکوب نیمرودی شناخته می‌شود، نخستین افسر اطلاعاتی موساد در ایران، پایه گذار موساد در ایران و عراق و دلال فروش اسلحه و صنایع به ایران بود. نیمرودی عادت داشت، هر سندی به دست می‌آورد، یک نسخه از آن نگه دارد و از فعالیت‌هایش فیلم بگیرد. این مستند عبری روایت زندگی این ابرجاسوس به استناد همین اسناد و فیلم‌ها و مقامات ارشد رژیم اسرائیل است. دفتر مولتی مدیای «تابناک» این مستند را بدون دخل و تصرف ترجمه کرده و قضاوت را بر عهده تماشاگران می‌گذارد.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۱
الان چند تا داره؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
احتمالا 50 سال بعد مشخص میشه!
مستند خیلی خوب بود. آفرین تابی
از دیدنش جا خوردم. یعنی اگه اسرائیلی ها این چیزها رو نمی گفتند، من باور نمی کردم.
کاترین شکدم
ابر جاسوس..یه اسراییلی تمام امکانات گذاشتن در اختیارش..اونموقع حکم پادشاه ایرانو داشته..بهمین خاطر کشورهای عربی جرات نداشتن بهش حرف بزنن..از اونور حمایت آمریکا رو داشته..پس مطمئن باشید مصونیت کامل تو تموم کشورها داشته الا شوروی..خب حالا شد جاسوس..یه مامور عملیاتی بوده..افراد ناشناس اون جاسوس هستن که شناخته نشدن..
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
دقیقاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
وقتی کسی به اسم مستشار نظامی در ایران فعالیت کنه اما شروع به جاسوسی و انتقال اسناد محرمانه ایران و عراق به اسرائیل کنه، دیگه جاسوسه
از دوران کنونی ما هم در آینده مستند ساخته خواهد شد
فکر می کنم اینکه جنگنده های ایران برای سرویس به اسرائیل ارسال میشده و نه آمریکا رو حتی مقامات ارتش هم نمی دونستند و الا در این سالها می گفتند. ظاهراً این اطلاعات رو فقط ارتشبدهای ایران و مقامات ارشد اسرائیل می دونستند. جالب بود
فقط اونجا که می گه افسرهای ارشد می اومدند پیشش که توصیه شون رو به ژنرال های ایرانی برای گرفتن درجه بکنه
امیدوارم که همه مسولان این فیلم رو ببینن..
چه با مسماست یک نقطه شو بردار میشه باکو! واقعا باکو جاسوس اسرائیل در ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
دمت گرم ایول اله
خداوکیلی، هدفتون از گذاشتن این فیلم چیه؟ من هنوز گیج و سردرگم هستم.
هرچی علیه اسرائیلی ها این چهل سال در ایران کار شد، اندازه خود این مستند که اسرائیلی ها ساختند، موثر نیست. عجب مستندی. دم مترجم عبرتی تون گرم
اون به اصطلاح جاساس که ظاهرا جز خدمت چیزی برای ایران نکرد.فروش تجهیزات و صلاح و ساخت پل و راه و ...دشمنی محسوب می شود؟تعمیر موتور هواپیما دشمنی محسوب می شود؟
آشپز خانه‌های صحرایی... اعلاحضرت همایونی خخخخخخخخ.
حتی اون خانم منشی از اینکه آشپزخانه صحرایی به ارتش ما قالب کرده بودند
خنده اش گرفته بود .خدا میدونه چه چیزهای بدرد نخور دیگه ای قالب کرده بودند.
اگر اسرائیل دشمن تلقی میشه ، این توهم مبارزه با اسرائیل و آمریکا در 40 سال اخیر ده ها برابر بیشتر به کشور ، مردم و دین ضربه زده است.
این مستند ساخته اسراییل است اما با این وجود اگر کار او فروش تجهیزات و ارتباط صنعتی با ایران بوده دمش گرم. نکته مهم این است که از ارتباط یا نفوذ به قول شما چه زیبا برای کشورش منفعت ملی آفریده. این را مقایسه کنید با همه یارانه هایی که اقتصاد نحیف ایران به «میدان» داده است. شکی نیست که شاه هم خود را در یک خلا استراتژیک در مقابل اتحاد اعراب میدیده و این همان حسی است که اسراییل هم داشته. آنها که به اتحاد ایران شاه و اسراییل رخنه وارد میکنند خود در این چهل سال غیر از ضدیت با اعراب و آنها را به دامان اسراییل انداختن کاری کرده اند؟؟
حقیقت آن است که ایران زمان شاه در ظاهر در اردوگاه غرب اما روابطی بسیار متکثرتر از وضعیت فعلی داشت. بلوک شرق این همه در صنعت ایران تاثیرگذار بود و اراک و ذوب آهن و تبریز یادگارهای آن روابط است و در عین حال بلوک غرب مانند اسراییل هم اثرگذار بود.
جاسوس شاخ ودم ندارد. خود اسراییلی ها اعلام گردند داماد جمال عبدالناصر بنام مروان جاسوس اسراییل بود. قبل عملیات مصری ها به اسراییلی ها اطلاع داد . تا قدرت نداشته باشی همینه. ایکاش ارانی ها جسارن ساخت بمب اتم را داشتند.
همین الان هم در داخل جاسوس های قدر داریم که ۴۰ سال دیگه صداش درمیاد
وقتی پسر مصطفی میرسلیم به راحتی با منافقین در ارتباط بود و اطلاعات مملکت را به اونا می‌رساند و راحت عفو میگیره ، شما یک افسر اسراییلی را جاسوس خطاب میکند کار بزرگی نیست ،کار بزرگ الان باید جاسوسان و وطن فروشان را معرفی کنید اگر جرات دارید.
حرکت های افراطی همواره چالش هایی هستند که مانع توسعه و رشد کشور است
این حرکت های افراطی ممکن است از سوی برخی ارزشی ها و یا از سمت کسانی انجام شود که به آنها غربزده اطلاق می شود

همیشه تعقل و ثروت و توسعه در خط میانه روی وجود دارد
اگر به بطن دین هم نگاه کنید به رفتار و سکنات پیامبران و امامان هم نگاه کنید همیشه روی خط میانه هستند و ما را از اینکه جلوتر از آن ها حرکت کنیم یا عقبتر حرکت کنیم باز می دارند

این حرکت ها ممکن است در قالب عرفان و ارزش ها باشد و یا در قالب حرکات غربگرایی باشد

خوبی حرکت میانه و تعادل و میانه روی این است که اگر هم قرار است خسارتی به بار بیاورد همواره در کمترین و حداقل هزینه است و باعث می شود در خط میانه بیشتر تعقل و تفکر کرد و اگر انحرافی هم وجود دارد سریع اصلاح و بازگشت کرد و فرصت تعقل و تفکر بیشتر وجود داشته باشد اما در فضای افراطی هم تعصب حاکم می شود و هم قدرت تعقل و تفکر کم می شود و اصلاح و تجدید نظر براحتی انجام نمی شود

ما در کشور با چالش های زیادی مواجه هستیم از قبیل حجاب از قبیل تحریم ها و از قبیل مشکلات معیشتی و اقتصاد
راه حل تمام آنها در یک خط تعادل و میانه قرار داد و افراط و یا تفریط هیچگاه یک راه معقول را جلوی پای ما نمی گذارد
چه در اقتصاد و چه در سیاست خارجی و چه در موضوع حجاب و ...
خدایی اگر خوده اسرائیل اینا رو نمی گفت عمرا اگر یه نفر اینا رو باور میکرد، تازه اینا مال ۵۰ سال پیش، ببین الان چه کار هایی که نمی کنن. خدا به داده ما برسه.
فقط این را می دانم ظلم وخیانتی که آمریکا وانگلیس وفرانسه به ایران کردند. هیچ کشوری به ایران نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
پوتین و چین هزاران برابر به ایران و ایرانی خیانت میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
به جاش روسیه دویست ساله داره به ایران خدمت می‌کنه. ناراحت نباش.
از کجا معلوم همه حرف هایی که اسراییلی ها گفتند راست بوده؟ کشوری که داره تاریخ سازی میکنه واسه خودش، خیلی نمیشه به همه حرف هاش استناد کرد
اسراییل در حال کشیدن نفس های اخره بیخود زور نزنید....