بازدید 1343

جهان تا چه زمانی به سوخت‌های فسیلی وابسته است؟

اکسون موبیل در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد نفت و گاز طبیعی همچنان بیش از نیمی از نیازهای انرژی جهان را در سال 2050 برآورده می کند، زیرا جهان نخواهد توانست افزایش دمای جهانی را زیر 2 درجه سانتیگراد نگه دارد.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ 10 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، ️بر اساس پیش بینی بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت آمریکا، جهان تا سال 2050 میلادی بیش از 25 میلیارد تن گاز دی اکسیدکربن مرتبط با انرژی تولید خواهد کرد.

️ این رقم بیش از دو برابر 11 میلیارد تن است که هیئت بین دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا (IPCC) می گوید که به طور متوسط در سناریوهای 2 درجه سانتی گراد پایین تر مورد نیاز است.

️ این تولیدکننده بزرگ نفت گفت: «انتقال انرژی در حال انجام است، اما برای دستیابی به هدف های بلندپروازانه سازمان ملل تا سال 2050 کافی نیست. اکسون کمتر از 3 درصد از تقاضای روزانه نفت خام جهان را تولید می کند و در ماه مه سهامداران آن با اکثریت قاطع درخواست ها برای اقدامات قوی تر برای کاهش تغییرات آب و هوایی را رد کردند.

️ آژانس بین‌المللی انرژی از سال 2021 می‌گوید که منابع بسیار بیشتری باید به فناوری‌های انرژی پاک اختصاص داده شود تا جهان در مسیر رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال 2050 قرار گیرد. اما انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2050 تنها 25 درصد کاهش خواهد یافت

️ به طور کلی، اکسون پیش بینی می کند انتشار آلاینده دی اکسیدکربن در این دهه به بیش از 34 میلیارد تن خواهد رسید، زیرا اقتصاد و تقاضای انرژی رشد می کند و سپس به 25 میلیارد تن در سال 2050 کاهش می‌یابد.

اکسون 17 میلیارد دلار در یک بازه زمانی شش ساله تا سال 2027 در فناوری‌های انتشار کربن کمتر مانند جذب و جداسازی کربن و هیدروژن سرمایه‌گذاری می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی