بازدید 2631

انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان‌تر از سوخت‌های فسیلی شد

️ آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در گزارش جدید خود اعلام کرد، افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی در سال گذشته منابع انرژی تجدیدپذیر را رقابتی‌تر کرد، به طوری که 86 درصد از کل ظرفیت‌های تجدیدپذیر نصب‌شده جدید در سال 2022 هزینه‌های کمتری نسبت به برقی که از سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود، داشته اند.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴ 09 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی، این آژانس گفت در سال 2022 میلادی 187 گیگاوات یا 86 درصد از کل ظرفیت تجدیدپذیر تازه راه اندازی شده، هزینه کمتری نسبت به برق با سوخت فسیلی داشته است.

بر اساس گزارش آژانس، ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر اضافه شده در دو دهه گذشته به کاهش حداقل 520 میلیارد دلاری هزینه سوخت در بخش برق در سال 2022 کمک کرد. به گفته این آژانس، در کشورهای در حال توسعه، صرفه جویی در طول عمر ظرفیت های جدید در سال 2022، هزینه ها را تا 580 میلیارد دلار کاهش می دهد.


️ فرانچسکو لاکامرا، مدیر کل آژانس گفت: آژانس انرژی های تجدیدپذیر سال 2022 را نقطه عطفی واقعی در استقرار انرژی‌های تجدیدپذیر می‌داند، زیرا رقابت‌پذیری هزینه آن با وجود تورم طولانی مدت کالاها و تجهیزات در سراسر جهان، هرگز بالاتر نبوده است.


️ گزارش این آژانس نشان داد که هزینه متوسط وزنی برق برای PV خورشیدی در مقیاس شهری 3 درصد، برای باد خشکی 5 درصد، برای متمرکز کردن انرژی خورشیدی 2 درصد، برای انرژی زیستی 13 درصد و برای زمین گرمایی 22 درصد کاهش یافته است.


️ به دلیل کاهش سهم چین در استقرار بادی فراساحلی در سال 2022 و افزایش هزینه در تعدادی از پروژه‌های بزرگ برق آبی، هزینه‌های بادی و برق آبی فراساحلی به ترتیب 2 و 18 درصد افزایش یافت.


️ لاکامرا گفت: در حالی که مورد تجاری انرژی های تجدیدپذیر به طور فزاینده ای قانع کننده می شود، جهان باید تا سال 2030 ظرفیت نصب و راه اندازی سالانه را بیش از سه برابر کند تا سناریوی 1.5 درجه سانتیگراد را در دسترس نگه دارد.


️ اوایل امسال، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری جهانی در تولید انرژی خورشیدی برای اولین بار در تاریخ، سرمایه‌گذاری در تولید نفت را در سال 2023 تحت الشعاع قرار خواهد داد.


️ برای سال 2023، آژانس بین المللی انرژی کل سرمایه گذاری در انرژی را 2.8 تریلیون دلار پیش بینی کرده است که 1.74 تریلیون دلار آن صرف انرژی های پاک و فناوری ها و 1.05 تریلیون دلار باقی مانده به سوخت های فسیلی می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی