بازدید 1516

رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز به چین می‌رود

نیکلاس مادوروامروز جمعه سفر خود را به چین که نخستین سفر وی از سال ۲۰۱۸ به این کشور است و تا ۱۴ سپتامبر ادامه خواهد داشت، آغاز می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 08 September 2023

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا امروز جمعه سفر خود را به چین آغاز خواهد کرد که نخستین سفر وی از سال ۲۰۱۸ به این کشور است.

«هوآ چونیینگ» سخنگوی این وزارتخانه طی سخنانی گفت که مادورو به دعوت «شیء جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین، از ۸ تا ۱۴ سپتامبر به چین سفر خواهد کرد.

آخرین سفر رئیس جمهور ونزوئلا به پکن در سال ۲۰۱۸ در قالب دهمین سفر او به چین صورت گرفت، در حالی که جین پینگ در سال ۲۰۱۴ از ونزوئلا دیدن کرد.

«دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز این هفته از شانگهای و پکن بازدید کرد و با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین دیدار کرد.

وانگ یی در این دیدار گفت که چین و ونزوئلا یک دوستی تزلزل ناپذیر برقرار کرده اند و چین قاطعانه از ونزوئلا در حفاظت از استقلال و عزت ملی خود حمایت می‌کند.

چین روابط نزدیکی با مادورو دارد و این کشور یکی از وام دهندگان اصلی به ونزوئلا است که تولید ناخالص داخلی آن طی ده سال اخیر تحت تأثیر بحران اقتصادی ۸۰ درصد کاهش یافته است.

سفر رئیس جمهور ونزوئلا به چین همزمان با نشست سران اقتصادهای بزرگ جهان در پایان هفته جاری در هند برای شرکت در اجلاس G۲۰ است که جین پینگ در آن غایب خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست