بازدید 1998
۲

اتحادیه اروپا از اظهارنظر درباره متهم سوئدی خودداری کرد

«پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی امروز از اظهارنظر درباره متهم سوئدی در ایران خودداری کرد.
کد خبر: ۱۱۹۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 05 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، کمیسیون اروپا امروز دوشنبه از تأیید اینکه آیا شهروند سوئدی که در ایران زندانی است، یکی از مقامات اتحادیه اروپا است یا خیر، خودداری کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، «پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی بعدازظهر امروز دوشنبه در سخنانی گفت: ما اطلاع داریم و از نزدیک پرونده یک تبعه سوئدی بازداشت شده در ایران را دنبال می‌کنیم.

به گزارش این رسانه، این اظهارات در پی گزارش اختصاصی نیویورک تایمز بیان شده است که نشان می‌دهد یک شهروند ۳۳ ساله سوئدی به نام «یوهان فلودروس» (Johan Floderus) بیش از ۵۰۰ روز است که در زندان اوین تهران به سر می‌برد.

به ادعای این روزنامه، «یوهان فلودروس» برای سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS)- سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا- کار می‌کرد و پیش از این در مقام رسمی به ایران سفر کرده بود.

با این حال، هنگامی که در ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ توسط مقامات ایرانی بازداشت شد، «فلودروس» در یک سفر گردشگری خصوصی کنار دوستانش بود. او سپس به «جاسوسی» متهم شد.

در واکنش به این گزارش، «پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی از تأیید هویت زندانی مذکور خودداری کرد و صرفاً اینگونه به این موضوع اشاره کرد که وی ملیت سوئدی دارد.

سخنگوی مذکور همچنین از تأیید اینکه آیا این فرد برای سرویس اقدام خارجی اروپا کار می‌کرد- آنطور که نیویورک تایمز اشاره کرد- یا هر گونه وابستگی حرفه‌ای دیگری به مؤسسات اتحادیه اروپا داشت، خودداری کرد.

«استانو» مدعی شد: ما به دلایلی درباره موارد فردی اظهارنظر نمی‌کنیم. و تمام اقدامات ما در چنین مواردی با درنظر گرفتن منافع و ایمنی افراد مربوطه انجام می‌شود!

این مقام اروپا خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا و سرویس اقدام خارجی اروپا از «نزدیک» و به صورت «محرمانه» با سوئد کار می‌کنند؛ استکهلم «مسئولیت اصلی کنسولی برای شهروندان خود در هر نقطه از جهان را بر عهده دارد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
چهار ماه پیش سوید اعلام کرد این خبرو
چرا الان شما اعلام میکنید؟؟؟؟
معاونش اعتراض کرده چی چی رو سکوت کرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست