بازدید 2665

آژانس : ایران غنی‌سازی ۶۰ درصدی را آهسته کرده است

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با بیان اینکه گزارش محرمانه آژانس اتمی درباره ایران را مشاهده کرده، نوشت که در این گزارش آمده که رشد ذخایر اورانیوم غنی‌شده تا خلوص ۶۰ درصد ایران رشد بسیار کُندی داشته است.ی نشان می‌دهد که ایران در حالتعدیل تولید اورانیوم با درصد غنای بسیار بالا است.
کد خبر: ۱۱۹۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 04 September 2023

 

به گزارش  تابناک، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در گزارشی محرمانه به اعضای این سازمان مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی اورانیوم با سطح خلوص ۶۰ درصد را آهسته کرده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با بیان اینکه گزارش آژانس اتمی را مشاهده کرده، نوشت: «در گزارش آژانس آمده است که ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد دارد که رشد بسیار کندتری نسبت به آمار‌های قبلی دارد».

به نوشته آسوشیتدپرس، گزارش آژانس در ماه می‌ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی ایران را کمی بیش از ۱۱۴ کیلوگرم نشان داده بود که همین مقدار در ماه فوریه ۸۷.۵ کیلوگرم بود.

این خبرگزاری با بیان اینکه ایران غنی‌سازی را کُند کرده، اما نوشت که آژانس اتمی مشکلات دیگری را در تلاش‌ها برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران گزارش داده است.

بر اساس این گزارش، آژانس اتمی مدعی شده که تهران با صدور روادید برای مقامات این سازمان مخالفت کرده و با رد کردن بازرسان مجربی که توسط آژانس تعیین شده‌اند، کار آن‌ها را به چالش می‌کشد.

به نوشته آسوشیتدپرس، آژانس همچنین در این گزارش ادعا کرده که از ماه فوریه ۲۰۲۱ تحت محدودیت‌های ایران قادر به دسترسی به فیلم‌های دوربین‌های نظارتی نبوده و فقط داده‌های ثبت‌شده از ژوئن ۲۰۲۲ از دوربین‌های کارگاهی در شهر اصفهان در دسترس است.

ایران همواره تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد و روز پنجشنبه نیز شبکه «بلومبرگ» گزارش داده بود که برخی از مقام‌های هسته‌ای پیش‌بینی می‌کنند که داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست