بازدید 2309

شلیک چندین موشک کره شمالی به سوی دریای زرد

کره جنوبی جمعه شب اعلام کرد که کره شمالی چندین موشک کروز را به سمت دریای زرد که بین سرزمین اصلی چین و شبه جزیره کره قرار دارد، شلیک کرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴ 02 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، پس از پایان رزمایش نظامی سالانه و ۱۱ روزه کره جنوبی و آمریکا، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد شنبه گزارش داد که کره شمالی چند موشک کروز به سمت دریای زرد در غرب شبه‌جزیره کره شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ریاست ستاد کل این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شلیک موشک‌ها از سوی کره شمالی به سمت دریای زرد ساعت ۴:۰۰ صبح امروز به وقت محلی انجام شد.

در این بیانیه اشاره شد که کره جنوبی همه فعالیت‌های احتمالی آزمایش موشک کره شمالی را از نزدیک زیر نظر دارد و ارتش کره جنوبی با همکاری آمریکا در حال آماده‌باش است.

از سوی دیگر، رزمایش سالانه و ۱۱ روزه آمریکا و کره جنوبی با عنوان «سپر آزادی اولچی» (UFS) بر اساس یک سناریوی جنگی همه جانبه با انجام رزمایش‌های مختلف ۲۱ آگوست آغاز شد که روز پنجشنبه به پایان رسید.

در ماه‌های اخیر تنش بین آمریکا و کره جنوبی با کره شمالی افزایش یافته و پیونگ یانگ در واکنش به اقدامات تحریک آمیز سئول و واشنگتن و انجام رزمایش‌های پیاپی آنها در مرزهای کره شمالی، آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است.

رسانه‌های کره شمالی اوایل تیرماه هم اعلام کردند که هم زمان با هفتادوسومین سالگردِ آغاز جنگ کره، هزاران نفر از مردم کره شمالی با حضور در شهر پیونگ‌یانگ شعار «جنگ انتقام‌جویانه» علیه آمریکا را سرد دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کردند و شعارنوشته‌هایی (پلاکارد) با عنوان «تمام سرزمین آمریکا در تیررس موشک‌های ماست»، «آمریکای امپریالیست ویرانگر صلح است» حمل می‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست