بازدید 1760

امیرعبداللهیان با رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در بیروت حضور دارد ظهر امروز با رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ 01 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر دیروز (پنجشنبه) نهم شهریور ماه در رأس هیأتی و در مقصد دوم سفرش به منطقه پس از دمشق وارد بیروت شد، ظهر امروز (جمعه) دهم شهریور ماه با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه قرار است با همتای لبنانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

این پنجمین سفر امیرعبداللهیان به لبنان پس از تصدی وزارت امور خارجه است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و محمدصادق فضلی مشاور و مدیرکل وزارتی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

چهارمین سفر امیرعبداللهیان به بیروت ششم اردیبهشت سال جاری انجام شد. او قبل از آن سفری دو روزه به مسقط داشت و پس از آن به بیروت رفت تا با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند. وزیر امور خارجه روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه در «مارون الراس» و در نقطه صفر مرزی لبنان و فلسطین اشغالی حضور یافت و اقدام به غرس نهال کرد و گفت: یک بار دیگر با صدای بلند حمایت خود را از مقاومت لبنان در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام می‌کنیم.

وزیر خارجه بعدازظهر پنجشنبه پس از ورود به بیروت نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به حمایت‌های قوی خود از لبنان ادامه می‌دهیم، از همه طرف‌های لبنانی دعوت کرد که هر چه سریع‌تر از طریق گفت‌وگو و تفاهم نسبت به انتخاب رئیس جمهور اقدام کنند.

امیرعبداللهیان شب گذشته نیز با رهبران گروه‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطینی مستقر در لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران همچنان به راهبرد حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و آزادسازی این سرزمین پایبند است. وی همچنین تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با قدرت، به حمایت از مقاومت ادامه خواهد داد.

 رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این هم سفری دو روزه به دمشق داشت و با رئیس جمهور، نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست