بازدید 1923

بورل: شورای نظامی نیجر را تحریم می‌کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هشدار به فرماندهان نظامی شورای حاکم بر نیجر از تصمیم این اتحادیه برای اعمال تحریم علیه شورای نظامی حاکم در نیجر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ 01 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از فرانس ۲۴، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه CNN اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا کودتا در نیجر را به شدت محکوم کردند و خواستار آزادی «محمد بازوم» رئیس‌جمهور مخلوع نیجر شدند.

بر پایه این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در مصاحبه تلویزیونی خود گفت: با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم‌ها علیه حکومت نظامی در نیجر بحث کردیم و مراقب هستیم که این تحریم‌ها بر شهروندان نیجر تأثیر نگذارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه این اتحادیه اجازه نمی‌دهد حکومت کودتاچیان در نیجر ادامه داشته باشد، گفت: می‌خواهیم بدانیم گروه اِکُواس چه خواهد کرد.

بورل در مورد اتفاقات در گابن که این هفته شاهد کودتا و قدرت گیری نظامیان در این کشور بود، نیز گفت: ما قبضه کردن قدرت آن هم با زور را در این کشور رد می‌کنیم و از همه می‌خواهیم که خویشتن داری کنند.

گفتنی است پس از آنکه، نظامیان گارد ریاست جمهوری نیجر ابتدای مرداد ماه قدرت در نیجر را به دست گرفتند و رئیس جمهور آن را از قدرت خلع کردند، جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکواس) تهدید به حمله نظامی برای بازگرداندن دولت خلع شده کرد و این اظهارات و موضع گیری مورد حمایت اروپا و فرانسه قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی