بازدید 2841

سیاست تشویقی صرفه‌جویی برق بهتر از سیاست تنبیهی

فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی و پایلوت آزمایشگاهی سامانه اتوماسیون توزیع برق در پژوهشگاه نیرو، دیروز چهارشنبه ۸ شهریور با حضور مریم کارگرنجفی معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید. 
کد خبر: ۱۱۹۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 31 August 2023

کارگر نجفی، معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو در گفتگو با تابناک بیان کرد: از گذشته تاکنون اقدامات بازنگرانه موثری در پژوهشگاه نیرو انجام شده است.  تاسیس شورای تحقیقات و فناوری به ریاست وزیر  نیرو است از جمله این اقدامات به حساب می‌آید. 

او ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در پژوهشگاه نیرو همپوشانی کار بخش‌های مختلف به یکدیگر بود. بنابراین طی برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت سعی کردیم برای بخش‌های احصا وظایف احصا و تکالیف تعریف کنیم تا مسئله همپوشانی اصلاح شود. 

کارگر نجفی درباره حمایت وزارت نیرو از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز توضیح داد: وزارت نیرو دومین دستگاهی بود که آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در سال گذشته ابلاغ کرد. آیین‌نامه بخش‌های مختلفی از جمله اختصاص منابع مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان را شامل می‌شد. بنابراین اقداماتی در این زمینه صورت گرفت. 

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه مرتبط با حوزه آب و برق فعالیت می‌کنند. همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که میزان همکاری این شرکت‌ها در حوزه آب و برق ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است. 

این مقام مسئول عنوان کرد: حجم قرار داد تولید اول و خرید خدمات ثبت شده از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ نیز نسبت به سال گذشته شش برابر رشد کرده است. در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی تزریق شد و تقریبا ۷۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان تسهیلات در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت.

کارگر نجفی همچنین تصریح کرد: در سال‌های گذشته در حوزه‌های انرژی روش‌های تنبیهی برای مصرف کننده داشتیم که اگر بیشتر از الگو مصرف داشتند جریمه‌هایی برای آنها لحاظ می‌شد، اما سیاست وزارت نیرو بر این است که منافع صرفه‌جویی باید به مصرف کننده برگردد و مدل تشویقی برای اولین بار بود که اجرا شد و مردم هم در مدیریت مصرف در بخش خانگی مشارکت خوبی داشتند.

وی افزود: در بخش صنایع و کشاورزی نیز هدف وزارت نیرو جلب مشارکت ذی نفعان بود. از صنایع دعوت و با آنها توافق شد و صنایع روزهای تعطیلات کاری خود را مشخص کردند و توافق انجام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی