بازدید 4690
۱

رونمایی چین از پهپاد‌های بدون جی‌پی‌اس

محققان چینی روش جدیدی ابداع کرده‌اند که امکان مانور، دستیابی و حمله بالقوه به اهدافی که در محیط‌هایی با ممنوعیت سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) قرار دارند را برای وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین یا به اصلاح پهپاد‌ها فراهم می‌کند. در این روش از «سرویس‌دهی بصری مبتنی بر تصویر» (IBVS) برای مسیریابی در مناطق متعلق به دشمن استفاده می‌شود. محققان می‌گویند که این روش می‌تواند برای به دست آوردن اهداف، حتی آن‌هایی که سریع حرکت می‌کنند، استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۹۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 29 August 2023


تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲  پ
محققان چینی روش جدیدی را برای فعال کردن پهپاد‌ها در مناطقی که سیگنال‌های جی‌پی‌اس در دسترس نیستند، توسعه داده‌اند.
بخوانید...
(عکس) پهپاد معروف اسرائیل، وارد توان نظامی ایران شد!
(تصاویر) آمریکا «سوخو» می‌سازد!

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، محققان چینی روش جدیدی ابداع کرده‌اند که امکان مانور، دستیابی و حمله بالقوه به اهدافی که در محیط‌هایی با ممنوعیت سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) قرار دارند را برای وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین یا به اصلاح پهپاد‌ها فراهم می‌کند. در این روش از «سرویس‌دهی بصری مبتنی بر تصویر» (IBVS) برای مسیریابی در مناطق متعلق به دشمن استفاده می‌شود. محققان می‌گویند که این روش می‌تواند برای به دست آوردن اهداف، حتی آن‌هایی که سریع حرکت می‌کنند، استفاده شود.

عملیات پهپاد بدون جی پی‌اس
اگرچه این روش جالب به نظر می‌رسد، اما باید گفت که اصول پشت این روش از دهه‌ی ۱۹۸۰ شناخته شده است. به عنوان مثال، ربات‌ها برای سال‌ها از داده‌های دوربین برای هدف قرار دادن اشیاء استفاده می‌کردند. اما، پیشرفت‌ها در پردازش رایانه‌ای، الگوریتم‌ها و حسگر‌های دوربین به نقطه‌ای رسیده‌اند که ربات‌ها می‌توانند به طور موثر وظایف پیچیده‌ای مانند بازی تنیس روی میز را تماشا کنند و انجام دهند.

این قابلیت جدید بدون جی‌پی‌اس، احتمالا در پهپاد‌های نظامی استفاده شود. با این حال، اگرچه که به دست آوردن و ردیابی اهداف در مناطق محروم از جی‌پی‌اس مفید است، در بیشتر موارد اپراتور‌های انسانی همچنان ملزم به صدور فرمان کشتن هستند.

پیتر سینگر (Peter Singer)، کارشناس فناوری و امنیت می‌گوید که افزایش استفاده از هوش مصنوعی (AI) و استقلال هواپیما‌های بدون سرنشین به سرعت تبدیل به امری ضروری می‌شود، زیرا پهپاد‌های کنترل شده توسط انسان به دلیل روش‌های پیچیده هک و پارازیت، کارایی کمتری دارند.

روزگاری که یک انسان از راه دور یک هواپیمای بدون سرنشین را با استفاده از یک سیگنال کنترل بدون چالش و دسترسی آسان به جی پی‌اس یا استارلینک هدایت می‌کند، در راه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
"سرویس‌دهی بصری مبتنی بر تصویر" حدود چهل سال است که در ناسا برای ماموریت های فضایی در فضاپیماهای بدون سرنشین استفاده میشود !
الان چین رونمایی کرده ؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست