بازدید 11374

هزینه پارکینگ‌ برای زائرین اربعین چقدر است؟

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: یکی از مسائلی که به دنبال حل آن بودیم، بیمه بودن خودروها در پارکینگ‌ها بود، وضعیت خیلی بهتر از سال گذشته است، تعرفه هر شبانه‌روز پارک خودرو در پارکینگ نیز ۲۵ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ 26 August 2023

هزینه پارکینگ‌ برای زائرین اربعین چقدر است؟

به گزارش «تابناک»، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در برنامه‌ای تلویزیونی، گفت: وضعیت زیرساخت‌های مرز تمرچین خوب است و عزیزان اهل سنت و ارامنه منتظر رسیدن ایام اربعین هستند. این مرز ظرفیت پذیرایی از ۵۰۰ هزار نفر را در ایام اربعین دارند، مشکل امسال گرمای هواست که در تمرچین‌ چنین مشکلاتی نداریم، بازارچه مرزی تمرچین هم برای تهیه سوغات وجود دارد، البته این مرز محدودیت‌های خودش را دارد؛ کسانی که می‌خواهند از این مرز تردد کنند، هرچه زودتر در سامانه سماح ثبت‌نام کنند چون محدودیت مرزها را باید رعایت کنیم.

وی افزود: کسی که در سامانه سماح برای خروج از کشور، مرزی را انتخاب کرده، اگر به هر دلیلی قصد تغییر دادن آن را داشته باشد، باید مجددا آن را در سایت اصلاح کند و اگر مرز جدید ظرفیت داشته باشد مشکلی از این بابت نداریم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: شاهد همکاری بسیار خوب زائران با ستاد مرکزی اربعین هستیم، مثلا سال قبل برای اولین بار از زائران خواستیم که سفرشان را زودتر شروع کنند و زودتر برگردند که مورد توجه قرار گرفت. این اقدامات برای راحتی و آرامش زائران است اگر فردی به مرزی مراجعه کرد که در سامانه آن را ثبت نکرده است، او را برنمی‌گردانیم، از طرفی، اگر زائری در روزی که برای برگشت در سامانه ثبت کرده است، بازنگشت جلوی او گرفته نمی‌شود.

میراحمدی در مورد بسته شدن مرز در ایام اربعین سال گذشته، گفت: چالش‌های اساسی مدیریت اربعین را بررسی کردیم، یکی از مسائل بسیار مهم، بی‌اطلاعی از تعداد زائران و مرزی که به آن مراجعه می‌شود، بود. شاهد تحول بزرگی در اقدامات دولت عراق و وزیر کشور عراق بودیم، افزایش تعداد گیت‌ها و درب‌های خروجی به سرعت در حال انجام است.

وی گفت: در مرز مهران علاوه بر اضافه کردن دو درب خروجی و اضافه شدن گیت‌های عراقی به ۱۵۰ عدد، با زحمات کشیده شده هر زائر ایرانی وقتی وارد گیت می‌شود، برای خروج اطلاعات فرد به لحظه به پلیس عراق منتقل می‌شود و صرفا با استفاده از بارکد خوان اطلاعات احصا می‌شود، بنابراین دو اتفاق بزرگ افتاده است هم تعداد گیت‌ها در مهران افزایش یافته و هم با اتفاقی که در حوزه نرم‌افزاری افتاده است شاهد تحول بسیار خوبی برای زائرین در مرز خواهیم بود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در مورد حمل و نقل زائران، افزود: در حمل و نقل، دو میدان ایران و عراق را پیش رو داریم، اتفاق خوبی که امسال رخ داد، بنا بر پیشنهاد ما بین ایران و عراق قرارگاه عملیات مشترک اربعین تشکیل شده است، هم در سطح وزرا و معاونین وزرای مربوطه و هم در سطح استانی؛ یکی از این قرارگاه‌ها قرارگاه حمل و نقل است و مثلا در کوت رانندگانی که می‌فرستادیم مکان و امکانات مناسبی نداشتند و مشکلات زیادی وجود داشت، اما عراقی‌ها امسال مکان و امکانات بسیار خوبی برای راننده‌های ما فراهم کردند.

میراحمدی تصریح کرد: در مورد افزایش ظرفیت ناوگان باید گفت که براساس آخرین اطلاعات، فعلا وزارت راه و شهرسازی موفق شده ۶۰۰ دستگاه خودرو را از ترکیه اجاره کند، شاید حدود ۳۰۰ دستگاه از دو هزار دستگاهی که دولت مجوز واردات آن را داده است تا مرحله اقدام پیش رفته است، البته به این متوقف نشدیم و قصد داریم با کنترل قیمت‌ها از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی نیز استفاده کنیم.

وی افزود: مسأله دیگر توسعه پارکینگ‌ها بود، اگر بیش از ۵ میلیون نفر زائر داشته باشیم، به راحتی پارکینگ‌های ما پاسخگو خواهد بود و همچنان به اینکه زائران تمرکز خود را بر استفاده از خودروهای شخصی قرار دهند تأکید می‌کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه خودروهای شخصی ایرانی نمی‌تواند وارد عراق شود، گفت: وضعیت پارکینگ‌ها عموما مناسب است، مثلا در مهران توسعه زیادی به وسعت پارکینگ‌ها داده شده است، کاملا مسطح و محصور شده است. در مرز تمرچین نیز باند قدیمی‌ فرودگاه و محیط اطرافش به پارکینگ تبدیل شده است و مسطح است و به دلیل نزدیکی به ارتش از نظر ایمنی وضعیت خوبی دارد. یکی از مسائلی که به دنبال حل آن بودیم، بیمه بودن خودروها در پارکینگ‌ها بود، وضعیت خیلی بهتر از سال گذشته است، تعرفه هر شبانه‌روز پارک خودرو در پارکینگ نیز ۲۵ هزار تومان است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: مذاکراتی با موکب‌داران عراقی داشتیم که ارائه خدمات به زائران را زودتر شروع کنند، ضمن اینکه خودمان هم قرار شد امکاناتی را فراهم و خدماتی ارائه کنیم.

میراحمدی افزود: اتباع غیرمقیم پاکستانی و افغانستانی باید از مرز چذابه از کشور خارج شوند، بقیه اتباع نیز از مرزهای دیگر می‌توانند عبور کنند، اتباع مقیم صرفا از مرز شلمچه باید عبور کنند. حق بیمه نیز در سه سطح مختلف با قیمت ۳۵، ۴۵, ۵۵ هزار تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی