بازدید 10647

موضوع حجاب در کدام آیه‌های قرآن آمده است؟

دانشجوی دکتری حقوق زن طی یادداشتی به موضوع حجاب و آیه‌های مربوط به آن در قرآن پرداخت.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 26 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وحیده علی‎میرزائی. دانشجوی دکتری حقوق زن در یادداشتی درباره موضوع حجاب در قرآن اظهارداشت: در آیات مختلفی به موضوع حجاب و رعایت آن توجه و تاکید شده است که در ذیل به برخی از این آیات اشاره می‌شود.

آیۀ ۳۱ سورۀ نور:

«قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکی‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُونَ (۳۰ نور) وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَهِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلی‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»

به مؤمنان بگو چشم‌های خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و فروج خود را حفظ کنند، این برای آن‌ها پاکیزه‌‏تر است، خداوند از آنچه انجام می‌‏دهید آگاه است و به زنان با ایمان بگو چشم‌های خود را (از نگاه هوس‌‏آلود) فرو گیرند، و دامان خویش را حفظ کنند، و زینت خود را جز آن مقدار که ظاهر است آشکار ننمایند، و (اطراف) روسری‌‏های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهران‏شان یا پدران‏شان یا پدر شوهران‏شان یا پسران‏شان یا پسران همسران‏شان یا برادران‏شان یا پسران برادران‏شان، یا پسران خواهران‏شان، یا زنان هم‏کیش‏شان یا بردگان‏شان (کنیزان‏شان) یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند یا کودکانی که از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نیستند، آن‌ها هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانی شأن دانسته شود (و صدای خلخال که بر پا دارند به گوش رسد) و همگی به‏سوی خدا بازگردید ای مؤمنان تا رستگار شوید.

آیۀ ۶۰ سورۀ نور:

«وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاّتی لا یَرْجُونَ نِکاحًا فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزینَهٍ وَ أَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ وَ اللّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ‌‏»
زنان سال‏خورده‌‏ای که از سن ازدواج آن‌ها گذشته باشد و دیگر امیدی به ازدواج ندارند گناهی بر آنان نیست که لباس‌های روئین خود را بر زمین بگذارند، در حالی که خود را آرایش و زینت ننموده باشند.

آیۀ ۳۲ و ۳۳ سورۀ احزاب:

«یَا نِسَاء النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا قرن فی بیوتکن و لا تبرجن تبرج الجاهلیه الاولی و اقمن الصلوه و آتین الزکوه و اطعن الله و رسوله انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا»

ای زنان پیغمبر شما همچون سایر زنان نیستید. اگر پرهیزکار باشید مواظب باشید که در سخن نرمش زنانه و شهوت‏آلود به کار نبرید که موجب طمع بیماردلان گردد. به خوبی و شایستگی سخن بگویید. در خانه‌های خویشتن قرار گیرید و مانند دوران جاهلیت نخستین، به خودنمائی و خودآرائی از خانه بیرون نشوید.

آیۀ ۵۳ سورۀ احزاب:

«اذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَسَْلُوهُنَّ مِن وَرَاءِ حِجَابٍ ذَالِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ»

و هرگاه از همسران پیامبر چیزی از وسایل زندگی (به‏‬ عنوان عاریت) خواستید از پشت پرده بخواهید این رفتار برای دل‌‏های شما و دل‌‏های آنان به پاکی و پاک‏دامنی است.

آیۀ ۵۹ سورۀ احزاب:

«یَأَیهَا النَّبیُّ قُل لاَزْوَجِک وَ بَنَاتِک وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِن جَلَبِیبِهِنَّ ذَلِک أَدْنی أَن یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِیما»
ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلباب‌ها (لباس‌های یک‏سره و بلند) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار برای این که (از کنیزان و آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و (اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آن‌ها سر زده) خداوند همواره غفور و رحیم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۵۵
راجع به احترام به حق تعیین سرنوشت چیزی نیومده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
چرا، آیه داریم که اگر ضوابط اجتماعی را رعایت نکنید، مثلا در ملا عام زنا کنید باید تازیانه بخورید
تعیین سرنوشت با رعایت ضوابط اجتماعی فرق داره
موضوع حجاب ، اشاره مستقیمی به جزییات نداره. تاکید داره که چشمان خودتان را کنترل کنید. این نکته اول و آخر حجاب هست.
بهتر است عرف حجاب رعایت بشه که اشاره به نسبی بودن حجاب داره.

چیزی که الان در این مملکت تو بوق سده با اون شدت و حدت، هیچ ارتباطی با این آیات نداره.
چند هزار آیه در مورد زشتی دروغ و دزدی و فساد امده، فقط چسبیدید به این چند آیه حجاب!!!! آن هم ایاتی که فقط در مورد حفظ تعادل در پوشش توصیه داره، نه حکم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
سلام
در مورد زشتی دروغ و دزدی و فساد صحبت کردید
شخصی که دروغ میگه فقط خودش و خدای خودش خبر داره
در خصوص دزدی، احکام به خوبی داره اجرا میشه و پلیس دزد را دستگیر میکنه
در خصوص فساد هم اشخاص زیادی بخاطر فساد اقتصادی محاکمه و مجازات شدند و پشت میله های زندان هستند
حجاب هم یک ضابطه اجتماعی است که باید رعایت بشه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
به ناشناس 11:42
چند تا مطلب:
اول: صحبت این دوستمون راجع به دزدی های کلان
و اختلاس های کلان و فساد سیستماتیک هستش که خودت بهتر از هر کسی می دونی داستان چیه! پی ماستمالی نکن
دوم: پس حجاب یک ضابطه هستش نه دستور صریح دینی، درسته؟ پس چرا از خدا و پیغمبر خرج می کنید؟ بگین دلمون می خواد مجبور کنیم همه چادر سرشون باشه
چرا از پیامبر و اسلام مایه می گذارید؟
دانشجوی دکتری؟ این همه مفسردرجه یک قران پژوه عالم . انوقت رفتیدسراغ دانشجوی دکتری؟ واقعا که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
حجاب حکم الهی است آنجا که میفرماید ولیضربن بخمرهن یعنی وبایدروسری هایشان را بر بر و دوششان بیاندازند این جمله دستور مستقیم خداوند است. برای دزدی و ... هم آیات متعدد است که در جای خود باید بیان و عمل شود
سرکار خانم دکتر
اینهایی که خداوند گفته تمامی ایرانیان آنهارا می پذیرند و قبول دارند. اما کجا گته مو های سرتان را بپوشانید. لطفا" جواب داده و سند آورده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
اولا دستور داده رو سری هایتان را بر یر و دشتان بیاندازید ثانیا فرموده زینت هایتان را آشکار نکنید مو زینت زن است چنانچه کسی موی خانمی را از ته ماشین کند باید دیه سنگینی بپردازد
حتی در اصل دین هم اجبار نیست !
راستی تعداد آینه های مربوط به حق الناس چند تاست؟!
تو آیات سوره نور اشاره شده به زنان مومن و اشاره ای به زنان مسلمان نشده، خود خدا اگه میخواست می گفت زنان مسلمان. اما شما میخواین همه رو مومن کنید، خدا قوت، خسته نباشید!
با سلام این آیات مربوط به زنان مومن است و شامل کلیه زنان نمی باشد .
آیاتی که نوشته اید برای زنان پیامبر و زنان سالخورده ی مومن و زنان مومن است. درجه ی ایمان هر فرد مسلمان متفاوت است . اوج ایمان ، سنگ محک ورود به بهشت نیست. همانطور که پیامبر فرمودند : بگو لا إله إلا الله تا رستگار شوید. این شما هستید که احساس می کنید از پیامبر پیامبرترید!!!
عجب استدلالاتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
گفتن لااله الا الله که خیلی ساده است همه احکام الهی ذیل این کلمه مبارک است بگویید لا اله الا الله یعنی بپذیرید و عمل کنیداحکام الله را
آیه اول : روسری‌‏های خود را بر سینه خود افکنند (خبری از پوشاندن موی سر پس نیست)؟؟؟
آیه 32و ... احزاب : که موجب طمع بیماردلان گردد. ؟؟ (پس همه مردان پیمار نیستند عده ای از مردان پیمار هستند .
و ...
مهمترین نکته در این آیات حجاب قرآنی (نه حجاب حکومتی) این است که این آیات برای کسی است که اعتقاد به دین و باورهای اسلامی دارد(به مومنان بگو ، به زنان پیامبر بگو و ...) ، و حتی در آیات فوق بحث اجبار نیست : بگو ، بهتر است ، پاکیزه تر است و ...
بنابراین تا قانون گذاران و ... واقعیت دین را نفهمند مشکلات جامعه ما نیز حل نخواهد شد . وبحث حجاب و دین چالش جامعه ما خواهد بود .
البته موارد زیر هم در قرآن آمده:
1- «إِنَّا أَرْسَلْناكَ بِالْحَقِّ بَشِيراً وَ نَذِيراً وَ لا تُسْئَلُ عَنْ أَصْحابِ‌ الْجَحِيمِ؛ما تو را به حق براي بشارت و تهدید (مردم جهان) فرستاديم و تو مسئول گمراهي دوزخيان (پس از ابلاغ رسالت) نيستي.» سوره بفره آیه 119
2- «وَ أَنْ أَتْلُوَا الْقُرْآنَ فَمَنِ اهْتَدى‌ فَإِنَّما يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ وَ مَنْ ضَلَّ فَقُلْ إِنَّما أَنَا مِنَ الْمُنْذِرِينَ؛[۱۷]و اينكه قرآن را تلاوت كنم هر كس هدايت شود براي خود هدايت شده و هر كس گمراه گردد (گناهش به گردن خود اوست) بگو من فقط از انذار كنندگانم.» سوره نمل آیه 92
....
درهیچ یک از این آیه ها به پوشاندن مو اشاره نشده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
این موضوع مال پذیرفتن اصل ایمان است مسایل حجاب و عفاف موضوع اجتماعی است مانند قوانین رانندگی حتی اگر شخصی قبول هم نداشته باشد باید رعایت کند من سوالی دارم اگر نپذیرفتن چیزی موجب معافیت از رعایت آن باشد مثل حجاب پس چرا مرتکب زنا مجازات میشود او هم میتواند بگوید من عفاف و حرمت زنا نپذیرفته ام وانگهی اختلاس کننده هم همین ادعا را میتواند داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
تو که هنوز فرق رعایت قوانین رانندگی که در صورت عدم رعایت ممکن است به جان و مال مردم صدمه وارد کند را با روسری که بود و نبودش به هیچکس سود و زیان نمی رساند را نمیفهمی بهتر است ساکت باشی.
آیه 59 احزاب نشان می دهدت که حجاب بر کنیزان واجب نبوده. به کرات قید شده حجاب برای زنان مومن. چرا می خواهید بزور جمع کثیری از زنان را مومن جلوه دهید؟ شما عین تزویر و ریا هستید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
عزیزم مگر الان کسی کنیز هم دارد؟
دوم هم یاد بگیر مومن یعنی ایمان آورنده به خدا یعنی کسی که دین و خدا را قبول دارد حجاب را هم رعایت کند
سوم هم اینکه برای سایر چیزهای دیگر در قران هم همین تز بده یعنی چی چی؟ یعنی اگر دزدی شد کسی دنبال این نیست که شما دین خدا را قبول داری یا نه ولی مجازات می شوی
ایشون میتونن آیاتی درباره فقر و ظلم و اختلاس و ربا و سود بانکی و فرار از مسئولیت و ... از قران استخراج کنن؟؟!!!
خواهشا در مورد دروغ، دزدی، اختلاس، فروش دختران و زنان به کشورهای دیگه و اینکه حق کارگر را قبل از خشک شدن باید پرداخت کرد هم بنویسید
شما همه گناه ها رو بیخیال شدید چسبیدید به حجاب(البته اونایی که برایتان ضرر داره هم تو قرآن گفته شده اما نباید اجرا بشن چون خیلی ها منافعشان به خطر میافته)
تازه اگر در رابطه با حجاب طبق آیات قرآن رفتار بشه باز آمران به معروف و نهی از منکر براشون جرم در نظر می گیرن(کاسه داغتر از آش)
با تشکر از خانم حقوقدان. همه توصیه بود و نه اجبار
آیه 60 نور را درست ترجمه نکردید. آیه می گوید اگر زنان مسن عفت بورزند و حجابشان را رعایت کنند برای آنها بهتر است. همین یعنی بی حجابی، بی عفتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
ترجمه به میل میشه این نظر!
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
ماشاالله به استدلال شما
كسي كه ريش دارد مرد است، پس كسي كه ريش ندارد مرد نيست.
چرا استدلال بيجا مي كنيد
بخاطر اینکه از بین هزاران توصیه قرآن بک توصیه،مورد توجه قرارگرفته ممنون هستیم.ضمنا این مدل حجاب در بین حدود دومیلیارد مسلمان چه جایگاهی دارد؟!
گناهانی که عرش خدا رو می لرزونه ول کردن ، چسبیدن به آیاتی درباره زنان مومن و زنان پیغمبر ، اونم با لفظ بهتر است و خوب است و...
همین مطلب که نوشتید ثابت میکنه که در اسلام و قرآن نیازی به پوشاندن موهای سر نیست.
فقط در مورد پوشاندن فروج و گردن و سینه دستور داده شده.
بقیه دستورها هم مربوط به زنان پیغمبر است.
حجاب در جمهوری اسلامی امری است سیاسی مثل اقتصاد،ورزش و ...
چند تا ایه هم در مورد دروغ و دزدی معرفی می کردید.
1- زیورآلات زن در قدیم، طلا بود. الان لاکچریهاشون هم طلا دست نمیکنن. به کمترین چیزی که رضایت میدن گوشی آیفون و ماشین شاسی بلند و خونه به نامشون باشه. این چیزا رو نمیشه پنهان کرد

2- زنان در قدیم، حکم کنیز داشتند. الان جرات داری به خانم خونه بگو آرایش نکن. مهریه رو میذاره اجرا!!... به نظرت میصرفه!؟؟!

3- شما به دخترت بگو آرایش نکن. عین کارواش رباتیک، در ملا عام، میشورتت میذارتت زیر آفتاب خشک بشی

4- اصن باشه قبول خانمهای ایرانی همه بدون آرایش راه برن ولی ما مردها مگه مغز... خوردیم که بریم زن با این حجم از حجاب شدید الحن بگیریم.
خانم محترم وحیده علی‎میرزائی دانشجوی دکتری لطفا در مورد حفص که قرآن به روایت ایشان هست که استاد کمال حیدری که از مدرسین بزرگ حوزه هستند مطالب جالبی دارن مینونید سرچ کنید تو یو تیوب
به این کار میگن کپی پیست و براش نیاز نیست دکتری داشته باشی. سواداولیه کامپیوتر و الفبا کافیه براش. اگر واقعا کار علمی منظور باشه همون واژه مومن کافیه برای یه پایان نامه دکتری که مومن کی هست اصلا. یه موضوع دیگه مثلا میشه مقایسه بین حساسیت حکومت به گناهانی که تو قران در حکم جنگ با خداست و مواردی که توصیه خداست به مومنان.
از کجای این آیات اجباری بودن و جرم انگاری برای بیرون بودن چند تار مو استنباط میشود ؟
علمای کل کشورهای مسلمان که هیچیک حجاب اجباری ندارند مثل همین عراق و لبنان و مصر و اندونزی و مالزی و پاکستان و ... منظور این آیات را نفهمیدند و فقط مسئولین تند روی ما فهمیدند ؟
این حق مطلق پنداری نیست ؟
اگر آن دنیا سوال شود که به چه مجوزی بندگان مرا زندان کردید شلاق زدید جریمه کردید به اسم حجاب اجباری ؟ چه جوابی دارید ؟!
حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی جامه تزویر مکن قرآن را ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
حجاب یک امر اجتماعی است و نه امر شخصی انتظار داشته باشید اختیاری باشد . خیر . خدا به ما عقل داده که در آیات او تعقل کنیم . خود او توصیه تدبر و تعقل کرده است . حکومت اسلامی قرار است زمینه ساز جامعه اسلامی باشد و این جامعه اسلامی قرار است زمینه تعالی و هدایت انسان ها را فراهم کند و یکی از شروط آن وجود نظم است و حداقل شرایط این نظم در شرع و قانون بیان شده است . نمی شود هر کس هر جور بخواهد زینت آرایش کند و بیرون بیاید بعد توقع داشته باشیم بقیه تقوا پیشه کنند و نگاه نکنند . مانند اینکه بارانی ببارد و ما زیر آن بایستیم و بدون چتر و پوشش انتظار خیس نشدن داشته باشیم . اتفاقا رضا خان هم فهمید که به حجاب چیست و چه نقش در جامعه دارد به همین دلیل هم کشف حجاب را اجباری کرد و بر سر مردان
کلاه پهلوی گذاشت
ترجمه نادرست و ناصحیح قرآن مصداق تحریف قرآن است. کسانی که قرآن را برای مقاصدشان تحریف می کنند بدتر کسانی اند که به پیامبر (ص) دشنام دادند.
توجه بفرمایید ،خدا زنام مومن را خطاب قرار داده و کسی که ایمان ندارد را مورد خطاب قرار نداده . مرتتب ایمان به خدا از اسلام آوردن بالاتر است چه رسد به غیر ، خدا برای همه اختیار گذاشته و در روز جزا جواب استفاده اختیاری از مراتب دین را خود شخص می بیند . شما رو بخدا از دین استفاده ابزاری و از احکام خدا بصورت گزینشی برخورد نفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
خطاب به زنان مومن است چون اکثریت جامعه اسلامی را زنان مومن تشکیل می دهند و بنا بر قاعده تغلیب این مسئله شامل اقلیت هم می شود چه زنانی که مومن نیستن و چه با ایمان ها . مانند رانندگی که بگوییم قوانین فقط برای گواهی نامه دار ها است و اگر بی گواهی نامه بودی هرطور می خواهی رانندگی کن
یُدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِن جَلَبِیبِهِنَّ . معنی به رای کرده اید این بمعنی لباس های بلند خود را بر خود فرو افکنند نیست. نکته دوم تمام این سفارشات به زنان مومنه است نه دیگران
بد نيست بازخورد جامعه ( همين اظهار نظرها ) را نسبت به اين موضوع به اطلاع نويسنده و سر دبير و مسئولين كشور برسانيد.
اگر یک ایرانی مسلمان نباشد تکلیف چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
در تمامی ادیان الهی حجاب آمده است چون منبع هدایت همه یکی است . اگر هم مسلمان نیست به حکم دین خودش عمل کند . ضمنا قوانین کشور برای تمام اتباع آن کشور محترم و الزامی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
در همه ادیان حجاب آمده چون همه ی آنها از هم اقتباس کردند نه اینکه منبع هدایت همه یکی هست
الکی این چیزها را به منبع الهی ربط ندهید
باتوجه به اینکه موضوع حجاب درکشورسربلندمان قانون میباشدپس برای همه افراد احترام واجرای قانون لازم است حتی کسانی که غیرمسلمان هستندویادین ندارندو رعایت نکردن حجاب دراجتماعی باعث ترویج فسادمخصوصا درنوجوانان وجوانان میشودوباعث آسیب روحی وروانی وامنیتی درجامعه میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
سربلندیتان مارا کشته و به چاه ویل فلاکت انداخته است.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
شما با این سن و سالت لطفا چشم هات رو درویش کن
در قرآن کریم دو گروه معمولا مخاطب قرار گرفته اند ، یا ایهاالمسلمون و یا ایهاالمومنون ، جایی هست که به مخاطبین میفرماید نگویید ایمان آوریدم ، بگویید اسلام آوردیم ، خیلی فرق بین اسلام آوردن با ایمان آوردن ( مومنون مخاطب آیه های حجاب ) وجود داره و فقهای عزیز بیشتر باید این مورد رو مدنظر قرار بدن و روشنگری بفرمایند ، در هیچ آیه ای برای رعایت حجاب اکثریت مسلمانان مخاطب نبوده اند .
لطفا خانم دکتر به این دو سوال پاسخ دهند :
1 - خطاب آیه این هست : ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو ..............
تکلیف اون ها که مومن نیستند چیه؟

2 - حجاب واجب ، حالا بفرمایید در کجای قرآن گفته اگر کسی حجاب را رعایت نکرد چنین و چنانش بکنید؟
شان نزول آیات مهم است ولی متاسفانه تفسیر افراد بر اساس دیدگاه خودشان است و نه آنچه به برای آن آیه نازل شده است.
در هیچ کدام از این آیات اشاره ایی به کل زنان در جامعه نشده و خطاب هر کدام از این آیه ها دقیقا مشخص هست به چه گروهیی از زنان هست
زنان مومنه
زنان پیامبر
همسران و دختران و زنان مومن
نکته دیگر آنکه خطاب اول در آیه 31 سوره نور به مومنان هست که چشمان خود را فرو گیرند یعنی بیشترین تاکید بر عفاف هست نه حجاب.
در تمام این آیات ، مخاطب حجاب ، زنان مومن و زنان پیامبر هستند ... سوال اینجاست که تکلیف زنان غیرمسلمان و یا زنان غیرمومن و یا زنان آتئیست که در جامعه امروز ایران کم هم نیستند چیست ؟؟؟ آیا در حالیکه در این آیات هیچ اشاره ای به اجبار کردن حجاب برای زنان غیرمسلمان و غیرمومن نشده است ، حکومت اجاره دارد همه زنان را به داشتن حجاب اجباری مجبور کند تا جاییکه حتی برای اعمال حجاب اجباری ، به خشونت متوسل شود و حوادث دردناکی که به کشته شدن یک انسان ختم می شود پیش بیاید ؟؟؟؟ ... مگر در همین قرآن گفته نشده که هر کس ، انسانی را بدون دلیل بکشد گویی تمام انسان ها را کشته است ؟؟؟ .. آیا قرآن مجوز کشتن زنان به جرم بی حجابی را داده است ؟؟؟
یک سوال از مفسر محترم
با توجه به اشراف شما
برای ربا و بهره ۲۴ درصد بانکی آیه ای وجود ندارد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار